دکتر حمیده آقایی / لیزر موهای زائد / آیا لیزر موهای زائد دائمی است؟
مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه

آیا لیزر موهای زائد دائمی است؟

افراد برای خلاص شدن از شر موهای زائد از روش های مختلفی استفاده می کنند، لیزر یکی از روش های پرکاربرد در خصوص رفع این مشکل است.در افرادی که رنگ پوست و موهای  تیره ایی دارند، موثر است،  بهترین انتخاب  برای رفع مو های زائد است.باید بدانیم آیا لیزر می تواند بهترین روش باشد ؟آیا لیزر موهای زائد دائمی است ؟افرادی قصد انجام چنین کاری را دارند باید با تحقیق و مطالعه به مزایا و معایب استفاده از روش لیزر برای برطرف کردن موهای زائد، بیشتر بدانند و آگاهی لازم را برخوردار باشند.در مقاله پیش رو سعی می کنیم از برطرف کردن موهای زائد به وسیبه لیزر برایتان بگوییم، اینکه آیا لیزر موهای زائد دائمی است یا خیر؟

_ آیا از هزینه های انجام لیزر خبر دارید؟

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد را می شناسید؟

برای دریافت  پاسخ به سوالات فوق با ما همراه باشید.

لیزر موهای زائد چگونه انجام می شود؟

در روش لیزر، از پرتوهای لیزر با گرمای بالا به نوع خفیف تابش آن استفاده می کند. در طی این فرایند ، پرتوهای لیزری داغ شده و به فولیکول های مو آسیب می رسانند.

فولیکولهای مو شما درست در زیر پوست قرار دارد. آنها مسئول تولید رشته های جدید مو هستند. اگر فولیکول ها از بین بروند ، تولید مو به طور موقت غیرفعال می شود. در عوض ، موهای زائد را روی سطح خود بر می دارد.در این روش ها فولیکول های تولید کننده مو را هدف قرار نمی دهند.

آیا لیزر موهای زائد دائمی است؟
آیا لیزر موهای زائد دائمی است؟

نواحی که مناسب برای لیزر موهای زائد است، عبارت اند از:

  • سینه
  • دست
  • پا
  • زیر بغل
  • کمر و پشت
  • شانه
  • گردن
  • خط مایو
  • صورت به جز ناحیه چشم

 آیا لیزر موهای زائد دائمی است؟

خیر، در روش استفاده از لیزر، فولیکول های مو گرم شده  و رشد موهای جدید را متوقف می کند.

این  روش فولیکول های مو را برای مدت طولانی در حالتیی مانند: حالت خواب قرار می دهند، نسبت به دیگر روش های رفع موهای زائد مثل: اصلاح و اپیلاسیون، موهای زائد خیلی طولانی تر ، سبک تر و با تعداد کمتری رشد می کند.

اگرچه این روش اغلب به عنوان نوعی از برداشتن موهای “دائمی” مورد حمایت قرار می گیرد ، اما  لیزر درمانی فقط تعداد موهای ناخواسته را در یک منطقه خاص کاهش می دهد و خلاصی  برای همیشه از شر موهای زائد حاصل نمی شود.

  نکاتی که باید قبل از انجام لیزر بدانید

  • از یک متخصص پوست، مو و زیبایی مشاوره دریافت کنید، قبل ازانجام لیزر باید نسبت به نوع و جنس پوست تان آگاه شوید و پزشک معالج تان را هم مطلع کنید.
  • از 2 ماه قبل از انجام لیزر از انواع روش های اصلاح موهای زائد، از جمله: اصلاح با نخ،  اپبلاسیون و وکس خودداری کنید.
  • مدتی قبل از انجام لیزر حتما از گرفتن حمام آفتاب برای برنزه کردن صورت و بدن، اجتناب کنید.
  • در مورد حساسیت های پوستی خود متخصص پوست را در جریان بگذارید .
  • اگر از نسخه ی دارویی خاصی پیروی می کنید به پزشک تان اطلاع دهید.

به شما این نوید را می دهیم که با رعایت این نکات به نتیجه ی مطلوبی دست خواهید یافت.

 بعد از انجام لیزر چه مراقبت هایی ضروری است؟

  • پس از انجام لیزر، تا مدت ها استفاده از ضدآفتاب مرغوب را به تعویق نیاندازید.
  • از استعمال مواد شیمایی مانند لوازم بهداشتی، آرایشی مانند: عطر و ادکلن و اسپری، خودداری کنید. مگر اینکه با پزشک خود مطرح کنید و با پزشک تان مشورت کنید.
  • برای کاستن التهابی و تورم پوست خود از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • تا گذشت مدتی پس از آخرین جلسه لیزر درمانی تان از وکس و اپیلاسیون کردن خودداری کنید، زیرا باعث بروز التهابات پوستی می شود.

بیشتر بخوانید: مراقبت های قبل و بعد لیزر موهای زائد

عوارض لیزر پوست، مو و زیبایی

یکی از رایج ترین و بالطبع ناراحت کننده ترین عوارض لیزر ، برگشت پذیری لیزر است ، این بدین معنا ست که در همان نواحی که لیزر انجام شده است ، رویش مجدد مو رخ داده است.

هزینه انجام لیزر برای رفع موهای زائد بدن و صورت

هزینه ی لیزر موهای زائد به عواملی مختلفی بستگی دارد.

عواملی از جمله: میزان شهرت پزشک متخصص پوست، مو و زیبایی، استفاده از بهترین دستگاه  های لیزر برای لیزر موهای زائد صورت و بدن، موقعیت مکانی مطب یا کلینیک در قیمت آن نیز نقش دارد.

هم چنین با توجه به شرایط نامساعد اقتصادی قیمت های متغیرند و قیمت دقیقی در دسترس نیست.

بهترین دستگاه لیزر برای از بین بردن موهای زائد صورت و بدن

با پرس و جو و تحقیق بهترین مرکز ارائه دهنده خدمات پوست و مو زیبایی، در موقعیت مکانی خود بیابید.

دستگاه های معتبر برای انجام لیزر یک یاز مهم ترین فاکتور های نتیجه دهی است، آن جنان که حتی اگر متخصص پوست از مهارت بالایی هم برخوردار باشد ولی از دستگاه نامناسبی اتفاده کند به پوست بدن و صورت تان آسیبی جبران ناپذیر وارد می کند.

 نتیجه گیری

در آخر اینکه : انجمن پوست و موی آمریکایی (AAD) توصیه می کند برای دریافت بهترین نتیجه،  یک متخصص پوست و مو این کار را انجام دهد.

بهتر است لیزر مو های زائد را به متخصصین پوست و مو بسپارید تا برای شما دردساز نشود، در  غیر این صورت  آسیب های جدی به پوست شما وارد می شود. هم چنین از بهترین دستگاه های لیزری موجود در کشور استفاده کنید.

دکتر حمیده آقایی

دکتر حمیده آقایی

متخصص پوست , مو , زیبایی و لیزر
عضو انجمن متخصصین پوست ایران و دارای بورد تخصصی پوست و مو

متولد سال ۱۳۵۸ در شهر تهران می باشم. تحصیلات دوره پزشکی عمومی خود را در سال ۱۳۸۳ در دانشگاه ایران به اتمام رساندم و جهت گذراندن دوره طرح عمومی به مدت ۲ سال در بیمارستان زعیم پاکدشت فعالیت داشتم.
۳ سال اول دوره تخصصی پوست و مو و لیزر را در شهر کرمان و سال چهارم را در بیمارستان تخصصی پوست رازی تهران گذراندم و در سال ۱۳۸۹ فارغ التحصیل شدم.
پس از ان به مدت دو سال و نیم در شهرستان شاهرود فعالیت حرفه ای داشتم و از سال ۱۳۹۲ در شهر تهران و اندیشه مشغول به فعالیت هستم.
در حال حاضر نیز در شهر تهران در مطب خصوصی و در کلینیک تخصصی پوست و مو و لیزر موهای زائد و چندین درمانگاه فعالیت دارم.

مقالات مرتبط

لیزر بیکینی چند جلسه لازم است؟!

لیزر بیکینی چند جلسه لازم است؟!

لیزر بیکینی یک روش بسیار محبوب در میان زنان است. دلایل زیادی وجود دارد که زنان می خواهند از شر موهای زائد ناحیه شرمگاهی خود خلاص شوند. لیزر موهای زائد بیکینی یک روش زمان بر است. این ناحیه کاملاً به...

مراقبت های قبل و بعد لیزر موهای زائد

مراقبت های قبل و بعد لیزر موهای زائد

بی شک امروزه لیزر موهای زائد محبوب ترین روش برای از بین بردن موها زائد صورت و بدن است. در این روش با استفاده از بهترین دستگاه های لیزر، موهای اضافی بخش های مختلف بدن به صورت دائمی از بین می روند و...

ویروس کرونا و لیزر موهای زائد

ویروس کرونا و لیزر موهای زائد

این سوالی است که خیلی از مراجعین دارند که آیا لیزر موهای زائد می تواند در ابتلا به کرونا ویروس تاثیری داشته باشد یا خیر، نمی توان گفت لیزر موهای زائد به خودی خود در ابتلا به کرونا ویروس تاثیر دارد،...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *