دکتر حمیده آقایی / بیماری های پوستی / از بین بردن ترک های پوستی
مدت زمان مطالعه ۲ دقیقه

از بین بردن ترک های پوستی

از بین بردن ترک های پوستی

ترک های پوستی  که به آنها استریا نیز گفته می شود به دلیل  نازک شدن لایه درم و یا اپیدرم پوست ایجاد می شود ودلایل ایجاد استریای پوستی متفاوت بوده  که به صورت بریدگی ها در بسیاری از مناطق بدن مانند باسن ،بازو،شکم و پهلو ، ران و سینه ها دیده می شود از جمله دلایل ایجاد ترک های پوستی می توان به  کم و زیاد شدن وزن ،بارداری، اشاره کرد که پوست به مقدار زیادی کشیده می شود.یکی دیگر از به وجود آمدن ترک های پوستی تغییرات هورمونی است که بهتر است تمامی این موارد توسط متخصص پوست و مو بررسی شود و سپس روش درمانی مناسب برای فرد در نظر گرفته شود .

%d8%aa%d8%b1%da%a9-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%be%d9%88%d8%b3%d8%aa%db%8c
راه های از بین بردن ترک های پوستی

می توان از درمان های دارویی برای برطرف کردن استریا استفاده کرد همچنین کرم های تجویز شده می تواند از ایجاد شدن استریا جلوگیری کند اما موجب از بین رفتن آنها نخواهد شد .
یکی از بهترین روش ها لیزر فرکشنال بوده که می تواند ترک های پوستی را در بین سه تا شش جلسه از بین ببرد  که تعداد جلسات انجام شده توسط متخصص پوست و مو به عمق ترک های پوستی بستگی خواهد داشت.
از دیگر روش هایی که امروزه برای از بین بردن ترک های پوستی استفاده می شود میکرونیدلینگ است مکانیزم این روش به گونه ایی است که با فرو کردن سوزن های کوچک با سرعتی مشخص در پوست ترک های پوستی در طی چند جلسه از بین می رود . در واقع سوزن مورد استفاده در این روش در امتداد خطوط قرار می‌گیرد و به آن وارد می‌شود. در فرآیند بهبود پوست٬ اثر این سوزن باعث تحریک فرآیندهای طبیعی می‌شود که باعث تولید کلاژن جدید و الاستین می شود .
برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه لیزر موهای زائد  و لیزر فرکشنال و راه های جوانسازی پوست می توانید به شبکه های اجتماعی دکتر آقایی متخصص پوست و مو مراجعه کنید

مراجعه به بهترین متخصص پوست و زبیایی در تهران می تواند به شما در از بین بردن ترک های پوستی در کم ترین تعداد جلسات ممکن و با درصد پاسخگویی بالاتر کمک کند.

دکتر حمیده آقایی

دکتر حمیده آقایی

متخصص پوست , مو , زیبایی و لیزر
عضو انجمن متخصصین پوست ایران و دارای بورد تخصصی پوست و مو

متولد سال ۱۳۵۸ در شهر تهران می باشم. تحصیلات دوره پزشکی عمومی خود را در سال ۱۳۸۳ در دانشگاه ایران به اتمام رساندم و جهت گذراندن دوره طرح عمومی به مدت ۲ سال در بیمارستان زعیم پاکدشت فعالیت داشتم.
۳ سال اول دوره تخصصی پوست و مو و لیزر را در شهر کرمان و سال چهارم را در بیمارستان تخصصی پوست رازی تهران گذراندم و در سال ۱۳۸۹ فارغ التحصیل شدم.
پس از ان به مدت دو سال و نیم در شهرستان شاهرود فعالیت حرفه ای داشتم و از سال ۱۳۹۲ در شهر تهران و اندیشه مشغول به فعالیت هستم.
در حال حاضر نیز در شهر تهران در مطب خصوصی و در کلینیک تخصصی پوست و مو و لیزر موهای زائد و چندین درمانگاه فعالیت دارم.

برچسب ها:

مقالات مرتبط

سلولیت (تجمع چربی) چیست و چه علائمی دارد؟

سلولیت (تجمع چربی) چیست و چه علائمی دارد؟

سلولیت یک عارضه پوستی است که افراد زیادی به خصوص خانم ها را درگیر می کند. مشخصه آن ظاهری گودی و برآمده از پوست است که معمولاً روی ران ها، باسن و شکم قرار دارد. این بیماری به دلیل تجمع سلول های چربی...

کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی یک روش درمانی برای بهبود سلولیت، ترک های پوستی و سیاهی زیر چشم می‌باشد. این درمان از دهه 1930 در فرانسه رایج شد. این درمان را می توانید بر روی پلک ها، گردن، صورت، بازوها، باسن، معده و...

تبخال چیست و چگونه درمان می شود؟

تبخال چیست و چگونه درمان می شود؟

تبخال یک زخم شایع و از بیماری های پوستی است که به علت ویروس های خانواده هرپس ایجاد می شود. عفونت تبخال در جمعیت بزرگسال شایع است و احتمال دارد افراد چندین بار این بیماری را در زندگی خود تجربه کنند....

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *