مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه

انواع ژل لب

امروزه استفاده از ژل ها برای برجسته سازی لب بسیار رواج یافته و مورد استقبال قرار گرفته است. به همین دلیل بهتر است که انواع ژل های مورداستفاده در تزریق های زیبایی را بشناسیم.

انواع ژل برای لب

ژل هایی که دربرجسته سازی استفاده می شوند اغلب دو نوع هستند:

کوتاه مدتهیالورونیک اسید: این نوع ژل در جای خود پایدار وثابت هست و عوارض چندانی را به همراه ندارد. چرا که از جنس بدن هستند و قابلیت Cross Link را دارند و دارای هماهنگی بسیار بالا با پوست نیز هستند.
CaHA: این مواد حدود 9-18 ماه ماندگاری را دارند و مورد تایید FDA هستند.
طولانی مدتاین ژل ها از مواد مصنوعی ساخته شده اند و طول عمری بین 2 تا 10 سال را دارند. اما چون از جنس بدن نمی باشند ممکن است عوارضی را در پی داشته باشند.
ژل های دائمی از پلیمر و پلاستیک ساخته می شوند و این باعث میشود که توسط بدن جذب نشود. این مواد به صورت بلند مدت در محل باقی خواهند ماند که این امر برای بدن مضر است.اما ژل های موقتی به نام هیالورونیک اسید چون به وسیله پوست جذب می شوند، نوع دائمی آن ضرر بسیار کمتری دارد.
البته اغلب پزشکان با تزریق ژل لب دائمی موافق نیستند. در کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز به دلیل پی بردن به مضر بودن این مواد از آنها استفاده نمی کنند. ژل ها در محل خود به صورت ثابت باقی نمی مانند و حرکت می کنند مثلا ژلی که برای برجسته سازی گونه کاشته شده می تواند حرکت کند و به زیر گلو منتقل شود و از آنجا خارج شود.
برای برجسته سازی و درشت کردن لب ها امروزه از ژل های متفاوتی استفاده می شود اما بهترین آنها ژل هیالورونیک اسید است که با ساختار بیولوزیک بدن سازگار است و در تطابق با بافت بدن و مواد در حال حر کت بین پوست و چربی ساخته خواهد شد. این ماده که دارای عوارض بسیار کمتری نسبت به سایر ژل ها می باشد پس از گذشت چند ماه جذب بدن می شود و با بافت های بدن مطابقت و سازگاری دارد. بعد از چند ماه در صورت تمایل فرد باید مجددا تزریق صورت گیرد.
البته ژل های دیگری هم وجود دارند که چون در آنها از مواد شیمیایی و مواد سینتیک به حالت کلوئیدی استفاده شده می تواند عوارض مخربی را بر بدن داشته باشد و زیبایی افراد را با خطر مواجه می کند.این ژل های شیمیایی با حرکت سرنیز به حرکت در آمده و موجب نامتقارن و نازیبا شدن شکل لب می شوند و ظاهری نازیبا را به لب ها می دهند.

به یاد داشته باشید که ژل لب حتما باید توسط بهترین دکتر تزریق ژل لب تهران انجام شود.

انواع ژل لب از نظر مواد

ژل های تزریقی برای لب عموما به چهار دسته تقسیم می‌شوند:

  1. ژل های حاوی اسید هیالورونیک: این نوع ژل ها بسیار رایج هستند و برای حجم دهی و آبرسانی به لب استفاده می‌شوند.
  2. ژل های حجم دهنده: این ژل ها شامل موادی مانند کلاژن و پلی لی لاکتیک اسید هستند که برای تقویت بنیه لب و افزایش حجم آن به‌کار می‌روند.
  3. ژل های حاوی چربی تزریقی: در این نوع ژل ها، چربی‌های استخراج شده از بدن خود فرد به صورت تزریقی در لبها قرار می‌گیرد تا حجم آن‌ها افزایش یابد.
  4. ژل های تاشوکو سلولز: این نوع ژل ها از موادی مانند جیلوز و لیفتینگولفین تشکیل شده‌اند و برای رفع چین و چروک لب استفاده می‌شوند.

برند های مختلف ژل لب موجود در مطب خانم دکتر حمیده آقایی

دکتر حمیده آقایی از بهترین برند های ژل لب برای زیبا سازی لب های بانوان استفاده می‌کند که در ادامه نام برند ها را برایتان آورده ایم:

پرفکتا: ژل لب پرفکتا یک محصول آرایشی است که به منظور نرم و لطیف نمودن لبها و افزایش حجم آن‌ها استفاده می‌شود. این ژل معمولاً دارای فرمولاسیون هایی است که بتوانند لب ها را نرم و لطیف نموده و به آن‌ها رطوبت و نرمی ببخشند. علاوه بر این، برخی از ژل های لب پرفکتا دارای پیگمنت هایی هستند که به لب ها رنگ و جلوه ای طبیعی می دهد. این ژل ها معمولاً در نگهداری رنگ لب در طول روز کمک می کنند و ماندگاری بالایی دارند. ژل لب پرفکتا باعث می‌شود که لب ها براقتر، حجیم تر به نظر برسند.

استایلج: ژل لب استایلج یک محصول زیبایی است که به شما کمک می‌کند لب‌هایتان را شکل دهید و آن‌ها را برجسته کنید. این محصول بافتی نرم و ژله‌ای دارد که به راحتی بر روی لب قرار می‌گیرد و در طول روز به لب رطوبت می‌دهد. ژل لب استایلج می‌تواند برای ایجاد حجم و پرکردن لب‌های نازک استفاده شود. همچنین، می‌توانید از آن برای تغییر شکل لب‌هایتان استفاده کنید؛ برای مثال، اگر لب‌های شما ناهموار هستند، می‌توانید با استفاده از ژل لب استایلج آن‌ها را صاف و مرتب کنید.

فیوریج: فیوریج، یک برند آرایشی و بهداشتی است که محصولات متنوعی برای مراقبت از پوست و زیبایی ارائه می‌دهد. این برند همچنین ژل لب‌هایی نیز تولید می‌کند. این ژل دارای فرمولاسیونی است که کمک به تغذیه و رطوبت رسانی لب‌ها می‌کند و به آن‌ها حالتی جذاب و درخشندگی می‌بخشد.

الیاکسین: این ژل حاوی ترکیباتی مانند نمک ها و روغن ها است که به لب ها رطوبت و نرمی می بخشند. به علاوه ، ژل لب آلیاکسین همچنین می تواند در بهبود و درمان لب های خشک و ترک خورده موثر باشد.

دکتر حمیده آقایی

دکتر حمیده آقایی

متخصص پوست , مو , زیبایی و لیزر
عضو انجمن متخصصین پوست ایران و دارای بورد تخصصی پوست و مو

متولد سال ۱۳۵۸ در شهر تهران می باشم. تحصیلات دوره پزشکی عمومی خود را در سال ۱۳۸۳ در دانشگاه ایران به اتمام رساندم و جهت گذراندن دوره طرح عمومی به مدت ۲ سال در بیمارستان زعیم پاکدشت فعالیت داشتم.
۳ سال اول دوره تخصصی پوست و مو و لیزر را در شهر کرمان و سال چهارم را در بیمارستان تخصصی پوست رازی تهران گذراندم و در سال ۱۳۸۹ فارغ التحصیل شدم.
پس از ان به مدت دو سال و نیم در شهرستان شاهرود فعالیت حرفه ای داشتم و از سال ۱۳۹۲ در شهر تهران و اندیشه مشغول به فعالیت هستم.
در حال حاضر نیز در شهر تهران در مطب خصوصی و در کلینیک تخصصی پوست و مو و لیزر موهای زائد و چندین درمانگاه فعالیت دارم.

برچسب ها: ژل لب

مقالات مرتبط

مراقبت های بعد از تزریق ژل لب

مراقبت های بعد از تزریق ژل لب

مراقبت های بعد از تزریق ژل لب بسیار مهم است. بلافاصله پس از عمل، لب‌های شما ممکن است متورم و حساس شوند، بنابراین مهم است که از فعالیت‌های شدید که ممکن است باعث تحریک بیشتر شود اجتناب کنید. علاوه بر...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *