دکتر حمیده آقایی / بیماری های پوستی / تاثیر استرس بر پوست صورت
مدت زمان مطالعه ۴ دقیقه

تاثیر استرس بر پوست صورت

تاثیر استرس بر پوست صورت

آیا از تاثیر استرس بر پوست صورت اطلاع دارید؟

چه عوارضی تحت تاثیر استرس بر پوست صورت ایجاد می شوند؟

سعی داریم در این مقاله در مورد تاثیر استرس بر پوست صورت و عواض ناشی از آن ، اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

طبق تحقیقات بدست آمده ، پوست افرادی که زندگی پرتنش و پراضطرابی دارند، زودتر پیر می شود و علائمی مانند چین و چروک و… در پوست آن ها ظاهر می شود.

همچنین اگر چهره ی فردی عبوس و اخمو باشد ، امکان اینکه این خطوط حاصل از اخم به مرور زمان در پیشانی فرد ماندگار و عمیق تر شوند، تشدید می شود.

دکتر حمیده آقایی متخصص پوست – مو و زیبایی با دانش و مهارتی که داراست می تواند شما عزیزان را در حیطه ی پوست و مو  و رفع عوارض ناشی از تاثیر استرس بر پوست صورت ، راهنمایی کند. شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره های لازم و تعیین وقت قبلی با شماره 02144045151 تماس حاصل کنید و یا به کانال اینستاگرام دکتر مراجعه نمایید.

پوست در مواجهه با تنش های روحی اعم از استرس و اضطراب دچار علائم متفاوتی می شود که در زیر، به پاره ای از عوارض ناشی از، تاثیر استرس بر پوست صورت می پردازیم:

  • خشک شدن پوست

باافزایش میزان استرس و اضطراب ، مقدار ترشح هورمون کورتیزول در بدن زیاد می شود. به سبب ترشح زیاد این هورمون، پوست قابلیت نگهداری آب را از دست می دهد و خشک می شود. به دنبال از دست رفتن آب و رطوبت پوستی، از شفافیت پوست نیز کاسته می شود و پوست نمای خشک بخود می گیرد.

تاثیر استرس بر پوست صورت

تاثیر استرس بر پوست صورت

  • چروک های ریز پوستی

بدنبال ترشح کورتیزول ، میزان قند خون افزایش می یابد که این امر سبب آسیب دیدن رشته های کلاژن و الاستین پوست می شود. رشته های کلاژن و الاستین ، سبب جوانی پوست و استحکام آن می شود. این رشته های جوانساز، با افزایش سن و یا تحت شرایطی مانند استرس و… ، دچار آسیب های ساختاری می شوند و از بین می روند که بدنبال کاهش این رشته ها در پوست، استحکام و شادابی پوست نیز از بین می رود.

یکی از نکات قابل ذکر در این مورد این است که ؛ فردی که در شرایط استرس و اضطراب به سر می برد، ناخودآگاه عضلات خود را در حالت انقباض نگه می دارد که این انقباضات در طولانی مدت سبب ایجاد چروک های پوستی می شوند. به منظور تقویت رشته های کلاژن و از بین بردن چروک پوستی راه حل های متنوعی مانند تزریق بوتاکس و … وجود دارد اما توصیه می شود به منظور انتخاب بهترین راه حل و بررسی شرایط پوستی خود به متخصص پوست و موی خوب مراجعه کنید.

  • جوش

از میان علل متنوعی که سبب ایجاد جوش و آکنه می شوند می توان به علت مهم استرس اشاره کرد. همانطور که گفته شد ، یکی از عوارض مهم ناشی از تاثیر استرس بر پوست صورت ، جوش صورت می باشد. استرس و اضطراب سبب ایجاد التهاب می شوند که بدنبال این التهاب ها ، پوست در معرض آکنه و جوش زدن قرار می گیرد. همچنین باقی ماندن جای جوش ها از گیرایی و جذابیت صورت می کاهد. به منظور بررسی وضعیت پوستی و درمان جوش به متخصص پوست و مو مراجعه کنید تا بتوانید اقدامات لازم جهت رفع عوارض ایجاد شده را انجام دهید.

تکنیک های پیشرفته و جدیدی به منظور از بین بردن جوش و جای جوش وجود دارد که به منظور کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه ، توصیه می شود تا مقاله های :درمان جای جوش با میکرونیدلینگ ، درمان جای جوش با سابسیژن  را مطالعه بفرمایید.

  • بی حالی و خستگی چشم ها

تاثیر استرس بر پوست صورت می تواند بصورت پف اطراف چشم ظاهر شود. این حالت به دنبال بی خوابی های شبانه که متاثر از استرس و اضطراب هستند، ایجاد می گردد.

پف دور چشم ، حالت خوابالوده و خسته به چشم ها می دهد که این امر سبب کاهش زیبایی چشم ها و در نتیجه کاهش زیبایی چهره در فرد می شود.

دکتر حمیده آقایی

دکتر حمیده آقایی

متخصص پوست , مو , زیبایی و لیزر
عضو انجمن متخصصین پوست ایران و دارای بورد تخصصی پوست و مو

متولد سال ۱۳۵۸ در شهر تهران می باشم. تحصیلات دوره پزشکی عمومی خود را در سال ۱۳۸۳ در دانشگاه ایران به اتمام رساندم و جهت گذراندن دوره طرح عمومی به مدت ۲ سال در بیمارستان زعیم پاکدشت فعالیت داشتم.
۳ سال اول دوره تخصصی پوست و مو و لیزر را در شهر کرمان و سال چهارم را در بیمارستان تخصصی پوست رازی تهران گذراندم و در سال ۱۳۸۹ فارغ التحصیل شدم.
پس از ان به مدت دو سال و نیم در شهرستان شاهرود فعالیت حرفه ای داشتم و از سال ۱۳۹۲ در شهر تهران و اندیشه مشغول به فعالیت هستم.
در حال حاضر نیز در شهر تهران در مطب خصوصی و در کلینیک تخصصی پوست و مو و لیزر موهای زائد و چندین درمانگاه فعالیت دارم.

مقالات مرتبط

سلولیت (تجمع چربی) چیست و چه علائمی دارد؟

سلولیت (تجمع چربی) چیست و چه علائمی دارد؟

سلولیت یک عارضه پوستی است که افراد زیادی به خصوص خانم ها را درگیر می کند. مشخصه آن ظاهری گودی و برآمده از پوست است که معمولاً روی ران ها، باسن و شکم قرار دارد. این بیماری به دلیل تجمع سلول های چربی...

کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی یک روش درمانی برای بهبود سلولیت، ترک های پوستی و سیاهی زیر چشم می‌باشد. این درمان از دهه 1930 در فرانسه رایج شد. این درمان را می توانید بر روی پلک ها، گردن، صورت، بازوها، باسن، معده و...

تبخال چیست و چگونه درمان می شود؟

تبخال چیست و چگونه درمان می شود؟

تبخال یک زخم شایع و از بیماری های پوستی است که به علت ویروس های خانواده هرپس ایجاد می شود. عفونت تبخال در جمعیت بزرگسال شایع است و احتمال دارد افراد چندین بار این بیماری را در زندگی خود تجربه کنند....

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *