دکتر حمیده آقایی / تزریق چربی / تفاوت تزریق ژل و تزریق چربی
مدت زمان مطالعه ۴ دقیقه

تفاوت تزریق ژل و تزریق چربی

تفاوت تزریق ژل و تزریق چربی در مواد مورد استفاده و کاربرد های آن ها است. تزریق ژل و تزریق چربی دو روش مختلف برای افزایش حجم یا شکل دهی به مناطق مختلف صورت و بدن است.

تفاوت های تزریق ژل و تزریق چربی
  1. تزریق ژل

همانطور که می دانید در این روزها روش های جوانسازی پوست از جمله تزریق ژل یا چربی در میان همه افراد به خصوص خانم ها گسترش یافته است. بسیاری از خانم ها با افزایش سن و به دلیل ایجاد چین و چروک و شل شدگی در صورت دوست دارند تا این تزریق را انجام دهند. این تزریق در صورتی که تحت نظر متخصص پوست با مهارت بالا انجام شود هیچ گونه عوارضی را به همراه نداشته و قطعا باعث می شود زیبایی فرد دو چندان شود.

تزریق ژل برای برطرف کردن چین و چروک صورت و حجم دهی در نقاط مختلف صورت کاربرد دارد. ژل هایی که به صورت تزریق می شوند حتما باید مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا(FDA) باشند.

معروف ترین ژل حاوی اسید هیالورونیک می باشد. عملکرد اسید هیالورونیک به این صورت است که پس از تزریق باعث افزایش جذب آب در پوست شده و در نتیجه منجر به افزایش حجم در ناحیه تزریق می شود.

  • مواد مورد استفاده: در این روش، از مواد ژلی و هیالورونیک اسید استفاده می شود. این مواد در طبقات مختلف پوست تزریق می شوند و ترکیبات آب را به خود می کشند تا فشار را بالا ببرند و حجم و تنش را افزایش دهند.
  • کاربردها: این روش برای افزایش حجم لب ها، پرکردن چین و چروک صورت، حجم دهی به خطوط صورت و افزایش حجم و تنظیم نواحی ایجاد شده در صورت استفاده می شود.
  1. تزریق چربی:

تزریق چربی هم از روش های جوانسازی پوست می باشد که برای رفع چین و چروک و برطرف شدن لاغری صورت به کار می رود. این تزریق حتما باید تحت نظر متخصص پوست انجام شود  و نیاز به دانش پزشکی و تبحر بالای متخصص پوست دارد.

در این روش از قسمت های مختلف بدن مانند شکم و پهلوها چربی گرفته شده و به سایر قسمت ها به خصوص صورت تزریق می شود.

  • مواد مورد استفاده: در این روش، چربی پیش از تزریق تحت عملیات لیپوساکشن استخراج می شود. سپس چربی تصفیه شده در نواحی دیگر از بدن تزریق می شود.
  • کاربردها: این روش برای افزایش حجم لب ها، پرکردن چین و چروک صورت، افزایش حجم و تعدیل شکل سینه و پوشاندن مناطق خالی روی صورت و بدن استفاده می شود.

به طور کلی، تزریق ژل برای ایجاد تغییرات کوچکتر و موقت، و تزریق چربی برای ایجاد تغییرات بزرگتر و دائمی استفاده می شود. همچنین، تزریق ژل معمولاً نیازی به جراحی ندارد پس در نتیجه بعد از آن به زمان بهبودی نیازی نخواهید داشت، در حالی که تزریق چربی نیازمند جراحی و برش است و نیاز به دوران نقاهت بیشتری دارد.

سایر تفاوت های تزریق ژل و تزریق چربی

مهمترین تفاوت تزریق ژل و چربی در نوع ماده تزریقی می باشد. ماده تزریقی ژل نوعی ماده مصنوعی می باشد در صورتی که ماده تزریقی چربی از خود بافت های بدن بیمار به دست می آید.
ماندگاری چربی بیشتر از ژل است در نتیجه تزریق زل پس از چند ماه نیاز به ترمیم دارد.
تزریق چربی علاوه بر خاصیت حجم دهی قابلبت درمانی هم دارد و می تواند باعث افزایش تولید کلاژن در بدن شود.
تزریق چربی را می توان حتی در نواحی مانند پاها تزریق کرد ولی ژل را فقط می توان به قسمت های محدودتری از جمله لب ها تزریق کرد.
زمان لازم برای تزریق چربی طولانی تر از تزریق ژل می باشد و حتی تا 2 ساعت هم می تواند زمان ببرد زیرا روند برداشتن چربی ها از قسمت های مختلف بدن وقت گیر است ولی زمان تزریق ژل حدودا 15 دقیقه می باشد.

تزریق ژل بهتر است یا تزریق چربی؟

تزریق چربی (لیپوفیلینگ) و تزریق ژل (فیلر) هر دو روش‌های متداول در زیبایی‌شناسی صورت هستند، اما هدف و نتیجه‌ی هریک از آن‌ها متفاوت است.

تزریق ژل (فیلر) برای پرکردن خطوط و چروک‌های صورت استفاده می‌شود و همچنین می‌تواند حجم و ظاهری جوان‌تر به بخش‌های صورت بدهد. معمولاً از موادی مانند هیالورونیک اسید برای انجام این فرایند استفاده می‌شود.

تزریق چربی یک روش جراحی کوچک است که توسط پزشکان تخصصی در جراحی زیبایی انجام می‌شود. در این روش، چربی از بخش‌های دیگر بدن (مانند شکم یا ران) اخذ می‌شود و سپس به بخش‌هایی از صورت که نیاز به حجم بیشتر دارند مانند گونه‌ها یا لبهای بالایی تزریق می‌شود.

هر یک از این روش‌ها دارای مزایا و معایب خود هستند. بهتر است در جلسه مشاوره با پزشک خود در مورد هدف شما و شرایط صورتتان صحبت کنید تا بهترین راه‌حل برای شما مشخص شود.

دکتر حمیده آقایی

دکتر حمیده آقایی

متخصص پوست , مو , زیبایی و لیزر
عضو انجمن متخصصین پوست ایران و دارای بورد تخصصی پوست و مو

متولد سال ۱۳۵۸ در شهر تهران می باشم. تحصیلات دوره پزشکی عمومی خود را در سال ۱۳۸۳ در دانشگاه ایران به اتمام رساندم و جهت گذراندن دوره طرح عمومی به مدت ۲ سال در بیمارستان زعیم پاکدشت فعالیت داشتم.
۳ سال اول دوره تخصصی پوست و مو و لیزر را در شهر کرمان و سال چهارم را در بیمارستان تخصصی پوست رازی تهران گذراندم و در سال ۱۳۸۹ فارغ التحصیل شدم.
پس از ان به مدت دو سال و نیم در شهرستان شاهرود فعالیت حرفه ای داشتم و از سال ۱۳۹۲ در شهر تهران و اندیشه مشغول به فعالیت هستم.
در حال حاضر نیز در شهر تهران در مطب خصوصی و در کلینیک تخصصی پوست و مو و لیزر موهای زائد و چندین درمانگاه فعالیت دارم.

مقالات مرتبط

عوارض مزوژل و روش های کاهش آن

عوارض مزوژل و روش های کاهش آن

عوارض مزوژل در مقایسه با سایر روش‌هایی که برای جوانسازی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند بسیار کمتر است. اما در صورتی که برای درمان پوست‌های آسیب دیده و تزریق این روشبه افرادی غیر از افراد متخصص و به...

قیمت مزوژل در سال 1403 چقدر است؟

قیمت مزوژل در سال 1403 چقدر است؟

قیمت مزوژل در سال 1403 بسته به پزشک متخصص و ناحیه تحت درمان متفاوت است. به طور کلی، این روش درمانی گران‌تر از سایر روش‌های درمانی مانند بوتاکس است، اما می‌تواند در درازمدت مقرون‌به‌صرفه‌تر باشد،...

تزریق مزوژل جالپرو؛ فواید + فیلم واقعی

تزریق مزوژل جالپرو؛ فواید + فیلم واقعی

تزریق مزوژل جالپرو به صورت یکی از بهترین راهکارهای طبیعی برای افزایش کیفیت پوست و همچنین جلوگیری از تاثیر گذاری روند پیری بر روی ظاهر آن است. مزوژل جالپرو یا Jalupro ماده ای است که تزریق آن به پوست...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *