دکتر حمیده آقایی / میکرونیدلینگ / تفاوت میکرودرم و میکرونیدلینگ
مدت زمان مطالعه ۴ دقیقه

تفاوت میکرودرم و میکرونیدلینگ

تفاوت میکرودرم و میکرونیدلینگ

یکی از سوالاتی که برای بیشتر افراد پیش می آید این است کدام یک از روش های جوانسازی پوست را انتخاب کنند ؟ میکرودرم ابریژن و میکرونیدلینگ دو روش جوانسازی پوست می باشد که طرفداران زیادی دارد و بیشتر افراد را از آن خود کرده است .

دکتر حمیده آقایی متخصص پوست در انجام میکرونیدلینگ و میکرودرم تجربیات و مهارت های بسیاری را کسب کرده است و می تواند با روش های مختلفی که مناسب می باشدمیکرودرم و میکرونیدلینگ را برای بیمار انجام دهد . تمامی افراد می توانند با شماره های ۴۴۹۶۶۰۲۴ – ۴۴۰۴۵۱۵۱ تماس حاصل فرمایند تا از بهترین مشاوره های پوست بهره دار شوند .

منظور از میکرودرم ابریژن جوانسازی و پاکسازی پوست است که برای رسیدن به این مقصود در این روش از پودر اکسید آلومینیوم استفاده می کنند . پاک سازی پوست به همراه خراشیدن لایه اپیدرم پوست و به وسیله این ماده انجام می شود . در واقع میکرودرم لایه برداری مکانیکی می باشد که موجب می شود پوست صورت به بهترین شکل شاداب و با نشاط شود و لکه های جزئی و سطحی از بین روند .  

تفاوت میکرودرم و میکرونیدلینگ

تفاوت میکرودرم و میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ به همراه وسیله ای به نام درمارولر انجام می شود که جهت جوانسازی پوست انجام می شود .

در میکرونیدلینگ با هدف جوانسازی پوست هیچگونه لایه ای از پوست برداشته نمی شود و در لایه هایی که دارای عمق زیاد هستند  پوست کلاژن تولید می شود  . به وسیله این روش به صورت میکروسکوپی با سوزن هایی در درمارولر لایه های اپیدرم سوراخ می شود و عمل کلاژن سازی پوست انجام می شود . میکرونیدلینگ تهاجمی انجام می شود در صورتی که میکرودرم به اندازه میکرونیدلینگ تهاجمی نمی باشد . پس از هفت روز مجددا می توان میکرودرم را می توان انجام داد اما جهت انجام دوباره میکرونیدلینگ می بایستی مدت بیشتری بگذرد تا بتوان دوباره این کار را انجام داد این مدت زمان مثلا می بایستی 1 ماه باشد .  

میکرودرم ابریژن چه فایده هایی دارد

میکرودرم ابریژن تمامی پوست را با یک ماده معدنی به نام پودر اکسید آلومینیوم آغشته می کند که این پودر حاوی کریستال های بسیار کوچک موجب ساییدگی سطوح پوست می شود و باعث از بین رفتن بافت های مرده می شود که موجب می شود تولید کلاژن تحریک شود و در نهایت ترمیم پوست صورت گیرد . به طور کل میکرودرم ابریژن دارای فوایدی است که در ذیل به هر کدام از آن ها پرداخته ایم :

  • جای جوش : در طول زمان جلسات غیر مداوم ، به وسیله دستگاه میکرودرم می توان جای جوش لکه هایی که از جای جوش نشات می گیرد را برطرف کرد .
  • جوانسازی صورت : موجب می شود که چین و چروک های سطوح پوست از بین روند و پوست را شاداب کنند .
  • لکه های پیری یا کبدی : با بالا رفتن سن پوست به علت قرار گرفتن در نور آفتاب به مرور زمان موجب می شود لک به وجود آید که با انجام دادن چندین جلسه میکرودرم می توان آن را بهبود بخشید .
  • لکه های بارداری : میکرودرم کمک شایانی به کم رنگ کردن و یا محو کردن می کند که بر این اساس طرفداران بسیاری را از آن خود کرده است .
  • آبله مرغان : مانند جای جوش می توان این بیماری را درمان کرد به شرطی که سطحی باشد در غیر این صورت از سایر روش ها می بایستی استفاده شود .
  • کوچک کردن منافذ پوست : میکرودرم ابریژن باعث کوچک شدن منافد پوست می شود .
  • از بین بردن تاتو یا خالکوبی : اگرچه تاتو و یا خالکوبی سطحی باشد می توان از این روش جهت از بین بردن آن استفاده کرد .
  • جوش سر سیاه : با این که میکرودرم یک لایه بردار بسیار قوی می باشد قادر به این می باشد که جوش های سر سیاه را از بین ببرد و موجب شود پوست با نشاط شود .
  • چروک گردن : جهت درمان چروک های بخش گردن و ضایعات آن از میکرودرم می بایستی استفاده کرد .

در میکرونیدلینگ امکان دارد فرد دردی را احساس کند به همین دلیل توصیه می شود پیش از انجام این روش از کرم های بی حسی استفاده شود اما در میکرودرم هچگونه دردی فرد حس نمی کند به همین منظور اصلا هیچ نیازی به بی حسی برای این روش نیست .  برای اسکارهایی که دارای عمق های بسیار هستند میکرونیدلینگ بهترین روش می باشد و میکرودرم گزینه خوبی برای انجام این کار نیست. برای اینکه فرد کدام روش را انتخاب کند تا بتواند بهترین نتیجه را دریافت کند می بایستی با پزشک خود مشورت کند و در نهایت بنابر تقاضای بیمار خود پزشک تصمیم می گیرد که کدام روش را انتخاب کند .  

 

مقالات مرتبط

سوالات متداول میکرودرم

میکرودرم ابریژن

مراقبت ها و نکات قبل و بعد از استفاده میکرودرم ابریژن

 

دکتر حمیده آقایی

دکتر حمیده آقایی

متخصص پوست , مو , زیبایی و لیزر
عضو انجمن متخصصین پوست ایران و دارای بورد تخصصی پوست و مو

متولد سال ۱۳۵۸ در شهر تهران می باشم. تحصیلات دوره پزشکی عمومی خود را در سال ۱۳۸۳ در دانشگاه ایران به اتمام رساندم و جهت گذراندن دوره طرح عمومی به مدت ۲ سال در بیمارستان زعیم پاکدشت فعالیت داشتم.
۳ سال اول دوره تخصصی پوست و مو و لیزر را در شهر کرمان و سال چهارم را در بیمارستان تخصصی پوست رازی تهران گذراندم و در سال ۱۳۸۹ فارغ التحصیل شدم.
پس از ان به مدت دو سال و نیم در شهرستان شاهرود فعالیت حرفه ای داشتم و از سال ۱۳۹۲ در شهر تهران و اندیشه مشغول به فعالیت هستم.
در حال حاضر نیز در شهر تهران در مطب خصوصی و در کلینیک تخصصی پوست و مو و لیزر موهای زائد و چندین درمانگاه فعالیت دارم.

مقالات مرتبط

میکرودرم

میکرودرم

پوست می تواند آنچنان تاثیری بر چهره افراد بگذارد که از پوست شخصی بتوان در مورد سن او قضاوت کرد به همین دلیل افراد تمایل دارند که پوستی شاداب داشته باشند و یا اینکه از راه های جوانسازی پوست برای...

همه چیز درباره میکرونیدلینگ صورت

همه چیز درباره میکرونیدلینگ صورت

جوانسازی پوست می تواند با روش های مختلفی برای افراد انجام گیرد و امروزه روش های نوینی در حوزه زیبایی و جوانسازی وجود دارند. یکی از جدیدترین و موثرترین راهکارها برای درمان مشکلات و آسیب های...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *