دکتر حمیده آقایی / میکرونیدلینگ / درمان جای جوش با میکرونیدلینگ
مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه

درمان جای جوش با میکرونیدلینگ

درمان جای جوش با میکرونیدلینگ

آیا می دانید، درمان جای جوش با میکرونیدلینگ ، نسب به سایر تکنیک های درمانی، به صرفه تر و دارای ماندگاری طولانی تری ، می باشد؟

با مطالعه ی این مقاله، از مزایای درمان جای جوش با میکرونیدلینگ آگاه شوید.

جای جوش

داشتن صورتی صاف و شفاف، از جمله ویژگی های خاص،  برای داشتن چهره ای زیبا و ایده آل می باشند. نگهداری و مراقبت از پوست به ویژه پوست صورت، سبب تقویت زیبایی صورت می شود. جوش های صورت و یا جای باقی مانده از آن بر صورت، ظاهر چهره را نامطلوب می کند. این عوارض سبب بدمنظری ، در چهره ی فرد و پایین آمدن اعتماد به نفس آن می شود. زیبایی چهره یکی از پارامتر های مهم در برقراری ارتباط با دیگران و روابط اجتماعی افراد، می باشد.

روش های از بین بردن جای جوش

راهکار های زیاد و متنوعی ، به منظور پاکسازی پوست از جوش و یا جای باقی مانده از آن ، وجود دارد. اما در میان این راهکار ها، استفاده از تکنیک میکرونیدلینگ، محبوبیت و اهمیت بیشتری ،در میان افراد  دارد. طبق تحقیقات انجام شده، افرادی که درمان جای جوش با میکرونیدلینگ ، را انتخاب کرده اند، نتایج مثبت و رضایت بخشی را دریافت کرده اند.

دستگاه میکرونیدلینگ

دستگاه میکرونیدلینگ پوستی، دستگاهی برقی می باشد که در آن حدود 12 سوزن نازک و ظریف تعبیه شده است. با بکار بردن این دستگاه، می توان بافت اسکار ، جای جوش و زخم های قدیمی و… را از میان برداشت. با تحریک ناحیه ی درمی پوست،تعداد مویرگ های جدید در پوست ، زیاد می شود که با این اتفاق جریان خون پوستی ، بهبود پیدا می کند. همچنین با تحریک این لایه ی پوستی، تقسیم سلولی در این لایه افزایش می یابد و ازین طریق لایه های جدید و جوان ساخته می شود و سلول های پوستی ، جوان تر و شاداب تر می شوند. همچنین با تحریک این لایه، تولید کلاژن و الاستین نیز تحریک می یابد و زیاد می شود.

 

درمان جای جوش با میکرونیدلینگ

درمان جای جوش با میکرونیدلینگ

 

بیماری هایی که با تکنیک میکرونیدلینگ درمان می شوند

  1. جای زخم های ناشی از جوش ( جای زخم های جدید ویا قدیمی)
  2. چین و چروک (خطوط باریک)
  3. پوست شل و افتاده ونرم
  4. تغییرات موجود در بافت پوستی و یا تغییر در اندازه ی روزنه های پستی
  5. ترک های موجود در پوست

نحوه ی کار میکرونیدلینگ

با استفاده از دستگاه میکرونیدلینگ، لایه های سطحی پوست را به عمق حدودا 2میلی متر، سوراخ می کنند. در اثر این دستکاری پوستی، زخم های ریز روی پوست ایجاد می شود، که این زخم ها لایه ی درم پوست  و تولید فیبرهای کلاژن و الاستین ، را تحریک می کند. درنتیجه ی این تحریکات، پوست برآمده و ضخیم تر می شود و جای زخم و خطوط باریک و چین و چروک های پوستی ،  کمتر می شوند.

 

دکتر حمیده آقایی متخصص پوست – مو و زیبایی با دانش و مهارتی که داراست تمامی روش های جوانسازی پوست و از بین بردن جای جوش با میکرونیدلینگ  را با بهترین روش و به روز ترین متد انجام می دهد . شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره های لازم و تعیین وقت قبلی با شماره 02144045151 تماس حاصل نمائید .

 

 

مراحل انجام میکرونیدلینگ

به منظور بالا رفتن آستانه ی تحمل بیمار، نسبت به دردی که در طول میکرونیدلینگ صورت بوجود می آید ، بعد از تمییز کردن صورت ،از کرم های بی حس کننده در موضع مورد نظر استفاده می شود.

موادی مانند اسید هیالورونیک و سرم ویتامین C ، به منظور تحریک کلاژن پوستی، و نتیجه ی بهتر میکرونیدلینگ، استفاده می شود. همچنین برای ایجاد شفافیت در پوست، از روشن کننده های پوستی نیز بهره گرفته می شود. سپس با استفاده از دستگاه میکرونیدلینگ ، پوست را سوراخ سوراخ می کنند تا تحریکات لازم اعمال گردد. سرعت سوزن ها در دستگاه مربوطه، قابلیت کنترل دارد، وارد کردن سوزن ها با زاویه ی 90 درجه، به پوست، سرعت جذب محصولات استفاده شده، افزایش می یابد.

پس از اعمال تحریکات پوستی توسط دستگاه میکرونیدلینگ ، از سرم ویتامین C و اسید هیالورونیک ، به جهت ایجاد مرطوبیت در پوست ، درمان و حفاظت از آن ، استفاده می شود.

بعد از انجام میکرونیدلینگ، پوست به مدت 24 الی 48 ساعت ملتهب  و کمی متورم خواهد بود، (حالتی مثل آفتاب سوختگی خفیف). یک تا دوهفته بعداز میکرونیدلینگ ،پوست نرم تر و شفاف تر می شود ، اما نتایج کامل درمان ، ممکن است در ماه بعد ، بطور کامل ظاهر شوند.

مزایای تکنیک میکرونیدلینگ

امروزه، مزیت از بین بردن جای جوش با میکرونیدلینگ ، به سبب از بین بردن عوارض پوستی ، بر همگان آشکار می باشد. از بین مزایای فراوان این تکنیک می توان به مواردی مختصر اشاره کرد:

  1. بهبودی در جریان خون
  2. تحریک تولید فیبرهای کلاژن و الاستین پوستی ( جوانسازی پوست )
  3. سوزن های تیانیوم پزشکی،که در دستگاه میکرونیدلینگ تعبیه شده است ، کاملا غیرحساسیت زا می باشند.
  4. جای جوش را از بین می برد و پوست جوانتر و شادابتر می گردد
  5. بهبودی ترک های پوستی و دیگر عارضه های موجود در پوست ، مثل چین و چروک پوستی و …
  6. این تکینک ، نسبت به سایر ابزاری که برای بازسازی سطحی پوست،  استفاده می شوند (مثل: لیزر،تزریق چربی و بوتاکس و…) ، مقرون به صرفه می باشد و تاثیرات ناشی از این نوع درمان، مدت زمان طولانی تری باقی می ماند.
  7. عوارض ناشی (مثل:تورم و قرمزی و…) در تکنیک میکرونیدلینگ ، نسبت به سایر روش های جوانسازی پوست، مقدار بسیار کمتری ، می باشد.

با مراجعه به پزشک متخصص پوست و مو ، می توانید درمان جای جوش با میکرونیدلینگ را انجام دهید. متخصص پوست،  با در نظر گرفتن ساختار پوست و عوارض موجود در آن، بهترین راه درمان، و همچنین تعداد جلسات درمانی را بررسی و تعیین می کند.

 

مقالات مرتبط دکتر حمیده آقایی

دکتر حمیده آقایی

دکتر حمیده آقایی

متخصص پوست , مو , زیبایی و لیزر
عضو انجمن متخصصین پوست ایران و دارای بورد تخصصی پوست و مو

متولد سال ۱۳۵۸ در شهر تهران می باشم. تحصیلات دوره پزشکی عمومی خود را در سال ۱۳۸۳ در دانشگاه ایران به اتمام رساندم و جهت گذراندن دوره طرح عمومی به مدت ۲ سال در بیمارستان زعیم پاکدشت فعالیت داشتم.
۳ سال اول دوره تخصصی پوست و مو و لیزر را در شهر کرمان و سال چهارم را در بیمارستان تخصصی پوست رازی تهران گذراندم و در سال ۱۳۸۹ فارغ التحصیل شدم.
پس از ان به مدت دو سال و نیم در شهرستان شاهرود فعالیت حرفه ای داشتم و از سال ۱۳۹۲ در شهر تهران و اندیشه مشغول به فعالیت هستم.
در حال حاضر نیز در شهر تهران در مطب خصوصی و در کلینیک تخصصی پوست و مو و لیزر موهای زائد و چندین درمانگاه فعالیت دارم.

برچسب ها: میکرونیدلینگ

مقالات مرتبط

همه چیز درباره میکرونیدلینگ صورت

همه چیز درباره میکرونیدلینگ صورت

جوانسازی پوست می تواند با روش های مختلفی برای افراد انجام گیرد و امروزه روش های نوینی در حوزه زیبایی و جوانسازی وجود دارند. یکی از جدیدترین و موثرترین راهکارها برای درمان مشکلات و آسیب های...

مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ

مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ

مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ آیا می دانید مراقبت بعد از میکرونیدلینگ، در نتیجه دهی مثبت و رضایت بخش میکرونیدلینگ، تاثیر مستقیم دارد؟ با مطالعه ی این مقاله، می توانید اطلاعات خود را درباره ی نکات...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *