مدت زمان مطالعه ۳ دقیقه

دلایل ایجاد جوش

آیا دلایل ایجاد جوش را می شناسید؟

در این مقاله به دلایل ایجاد جوش می پردازیم.

قبل از اینکه به درمان جوش ها بپردازید نیاز است تا منشاء ایجاد آن ها را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید از راهکارهای درمانی موثر و مناسب استفاده کنید. عوامل متعددی سبب ایجاد جوش می گردند. در این مقاله به پاره ای از دلایل ایجاد جوش می پردازیم.

عوامل هورمونیک

یکی از عوارض ناشی از نوسانات هورمونی و اختلال در ترشح آن ها؛ ایجاد جوش می باشد. بطور مثال با افزایش هورمون آندروژن ، غدد سباسه یا چربی تحت تاثیر قرار می گیرند که این امر ، نقش بسزا و مهمی را در ایجاد جوش ایفا می کند.

دکتر حمیده آقایی متخصص پوست – مو و زیبایی با دانش و مهارتی که داراست می تواند شما عزیزان را در حیطه ی پوست و مو ، راهنمایی کند. شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره های لازم و تعیین وقت قبلی از طریق زیر با دکتر آقایی ارتباط برقرار کنید:
 شماره تماس :  02144045151
کانال اینستاگرام دکتر آقایی

رژیم های غذایی نامناسب

برخی افراد به مواد غذایی و یا ادویه جات خاصی حساسیت دارند، طوری که با مصرف آن ها علائمی مانند جوش در پوست آن ها ظاهر می شود. بطور مثال؛ مصرف بیش از حد مواد غذایی تند سبب کاهش ph پوست و ایجاد جوش می شود. همچنین افرادی وجود دارند که با مصرف لبنیات یا سایر مواد غذایی واکنش پوستی نشان می دهند.

استرس زیاد

به منظور کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به مثاله ی تاثیر استرس بر پوست صورت مراجعه نمایید.

حساسیت های دارویی

در این حالت مانند حساسیت های غذایی ، برخی افراد با مصرف داروهای مشخصی واکنش های متفاوتی از خود نشان می دهند که این عامل می تواند جزء دلایل ایجاد جوش در این افراد باشد.

ترکاندن جوش

با توجه به مطالب بیان شده در مقاله ی عوارض ترکاندن جوش ، با ترکاندن و گسترش باکتری و میکروب های موجود در جوش های چرکی ، در سطح پوست ، تعداد جوش های پوستی افزایش می یابد.

دلایل ایجاد جوش
دلایل ایجاد جوش

پودر پروتئین

در اغلب اوقات پروتئین مصرفی در ورزشکاران و بدنسازان ؛ باعث بروز جوش و آکنه در آن ها می گردد.

پاک کننده های نامناسب پوستی

پاک کننده های قلیایی سبب تحریکات پوستی می شوند. این تحریکات ممکن است با علائمی مانند: تورم ، سوزش و التهاب همراه باشد که در مواقعی ایجاد جوش و آکنه نیز جزء علائم ناشی از مصرف این پاک کننده های ناملایم می باشد.

آلودگی هوا

از دلایل ایجاد جوش می توان آلاینده های هوایی را در نظر داشت. معمولا پوست در تماس با آلاینده های هوایی تحت تاثیر قرار می گیرد. به دنبال این تاثیرات ممکن است منافذ پوستی مسدود شوند و علایمی مانند التهاب و آکنه در فرد ایجاد شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

دکتر حمیده آقایی

دکتر حمیده آقایی

متخصص پوست , مو , زیبایی و لیزر
عضو انجمن متخصصین پوست ایران و دارای بورد تخصصی پوست و مو

متولد سال ۱۳۵۸ در شهر تهران می باشم. تحصیلات دوره پزشکی عمومی خود را در سال ۱۳۸۳ در دانشگاه ایران به اتمام رساندم و جهت گذراندن دوره طرح عمومی به مدت ۲ سال در بیمارستان زعیم پاکدشت فعالیت داشتم.
۳ سال اول دوره تخصصی پوست و مو و لیزر را در شهر کرمان و سال چهارم را در بیمارستان تخصصی پوست رازی تهران گذراندم و در سال ۱۳۸۹ فارغ التحصیل شدم.
پس از ان به مدت دو سال و نیم در شهرستان شاهرود فعالیت حرفه ای داشتم و از سال ۱۳۹۲ در شهر تهران و اندیشه مشغول به فعالیت هستم.
در حال حاضر نیز در شهر تهران در مطب خصوصی و در کلینیک تخصصی پوست و مو و لیزر موهای زائد و چندین درمانگاه فعالیت دارم.

مقالات مرتبط

سلولیت (تجمع چربی) چیست و چه علائمی دارد؟

سلولیت (تجمع چربی) چیست و چه علائمی دارد؟

سلولیت یک عارضه پوستی است که افراد زیادی به خصوص خانم ها را درگیر می کند. مشخصه آن ظاهری گودی و برآمده از پوست است که معمولاً روی ران ها، باسن و شکم قرار دارد. این بیماری به دلیل تجمع سلول های چربی...

کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی یک روش درمانی برای بهبود سلولیت، ترک های پوستی و سیاهی زیر چشم می‌باشد. این درمان از دهه 1930 در فرانسه رایج شد. این درمان را می توانید بر روی پلک ها، گردن، صورت، بازوها، باسن، معده و...

تبخال چیست و چگونه درمان می شود؟

تبخال چیست و چگونه درمان می شود؟

تبخال یک زخم شایع و از بیماری های پوستی است که به علت ویروس های خانواده هرپس ایجاد می شود. عفونت تبخال در جمعیت بزرگسال شایع است و احتمال دارد افراد چندین بار این بیماری را در زندگی خود تجربه کنند....

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *