دکتر حمیده آقایی / جوانسازی پوست / معرفی بهترین متخصص پوست و مو در تهران
مدت زمان مطالعه ۲۵ دقیقه

معرفی بهترین متخصص پوست و مو در تهران

داشتن پوست و موی سالم همواره یکی از دغدغه های انسانی بوده است. به همین دلیل در طول زمان اقدامات زیبایی و درمانی مختلفی با هدف بهبود ظاهر پوست و مو روی کار آمده اند که بهره گیری از آن ها می تواند به داشتن چهره ای زیباتر و در نتیجه اعتماد به نفس بالاتر در افراد کمک کند. در این مقاله قصد داریم تمام نکات درباره خدمات زیبایی و درمانی حوزه پوست و مو را بیان کنیم. همچنین بهترین متخصص پوست و مو در تهران را به شما عزیزان معرفی نماییم.

ویژگی های بهترین متخصص پوست تهران

همان طور که گفته شد، زیبایی می تواند تاثیر بسیاری در اعتماد به نفس افراد به ویژه خانم ها داشته باشد. به همین منظور نیز برای انجام خدمات زیبایی می بایست به بهترین متخصص پوست تهران مراجعه کرد تا شاهد بهترین نتایج از انجام اقدامات درمانی و زیبایی پوست و مو بود

اما ممکن است که این سوال برای شما به وجود بیاید که بهترین متخصص پوست و مو در تهران را چگونه می توان شناخت و چنین پزشکی دارای چه ویژگی هایی می باشد؟ به دلیل اهمیت بالای زیبایی ظاهری و تاثیر آن بر روی همه جوانب زندگی، برای انتخاب یک متخصص پوست خوب می بایست همه چیز را مورد بررسی قرار داد. به همین منظور برخی از مهم ترین ویژگی های بهترین متخصص پوست تهران را برای شما ذکر خواهیم کرد:

تجربه و تبحر در انجام اقدامات زیبایی پوست

یکی از مواردی که در انتخاب یک متخصص پوست بسیار قابل اهمیت است تجربه پزشک است. در واقع بهترین متخصص پوست باید از تجربه کاری بالایی در زمینه پوست و زیبایی برخوردار باشد. زیرا، نداشتن تجربه کافی در زمینه پوست و زیبایی می تواند موجب تشخیص و درمان نادرست برای بیماری های پوستی شود. هنگامی که با مشکلات ظاهری یا سلامت پوست، مو یا ناخن مواجه می شوید، تجربه متخصص پوست اهمیت بسیاری دارد. هر چه متخصص پوست تجربه بیشتری در مورد یک بیماری یا روش درمانی داشته باشد، احتمالا نتایج بهتری دریافت خواهید کرد.

علاوه بر این، عدم مهارت پزشک می تواند مشکلات و عوارضی را برای فرد به همراه داشته باشد. به همین دلیل دارا بودن تجربه کافی در این زمینه امری بسیار مهم و حیاتی به شمار می رود. از آنجایی که سلامت پوست و مو با ظاهر فرد ارتباط مستقیم دارد، انتخاب یک متخصص پوست مو از اهمیت بسزایی برخوردار است. همچنین داشتن تبحر و دانش کافی در انجام اقدامات زیبایی امری بسیار ضروری به شمار می رود. زیرا، عدم تبحر در زمینه اقدامات زیبایی می تواند نتایجی عکس برای فرد داشته باشد و بر زیبایی ظاهر فرد تاثیراتی منفی بگذارد. باید به این نکته توجه بسیاری داشت که برای انجام اقدامات زیبایی باید به یک متخصص پوست مو زیبایی خوب و متبحر مراجعه کرد تا عوارض و مشکلاتی را برای شما به همراه نداشته باشد.

مهارت در تشخیص و درمان مشکلات پوستی

یکی دیگر از ویژگی های بهترین متخصص پوست و مو در تهران دارا بودن مهارت و توانایی کافی در زمینه تشخیص و درمان مشکلات پوستی است. در حقیقت انجام اقدامات و درمان های نادرست می تواند عوارض و مشکلات جدی را برای فرد رقم بزند و طراوات و زیبایی پوست فرد تحت تاثیر قرار دهد.

یک متخصص پوست خوب باید در این زمینه دارای مهارت کافی باشد و برای درمان و تشخیص مشکلات پوستی بسته به شرایط فرد از بهترین تکنیک ها استفاده کند. در حقیقت بهترین متخصص پوست در تهران کسی است که توانایی درمان مشکلات پوستی با بهترین روش و کمترین عوارض برای فرد داشته باشد. به همین دلیل داشتن مهارت کافی یکی از عوامل مهم برای انتخاب یک متخصص پوست محسوب می شود.

استفاده از دستگاه های به روز

یکی از مهم ترین موارد موثر بر روی نتیجه اقدامات پوست و زیبایی، استفاده از بهترین، به روز ترین و پیشرفته ترین دستگاه ها است. امروزه به لطف پیشرفت چشمگیر تجهیزات پزشکی در حوزه پوست، مو و زیبایی، شاهد دستگاه های مدرن هستیم. بدون شک استفاده از تجهیزات به روز و مدرن در حوزه زیبایی و جوانسازی پوست یا لیزر موهای زائد و درمان مشکلات مختلف پوست و مو عوارض جانبی کمتری نسبت به دستگاه های قدیمی دارند. قطعا پزشکی که از چنین دستگاه ها و تجهیزاتی بهره می گیرد، می تواند نتایج بهتر و درخشان تری را در زمینه های درمانی و زیبایی پوست و مو برای بیمار ایجاد کند.

دسترسی راحت به مطب

یکی دیگر از مهم ترین مواردی که می تواند در انتخاب بهترین متخصص پوست در تهران به شما کمک کند، محل جغرافیایی مطب پزشک است. حتی اگر شما بهترین متخصص پوست و مو در تهران را پیدا کرده باشید، دسترسی دشوار به مطب این پزشک می تواند شما را از مراجعه منصرف کند. اگر مطب بهترین متخصص پوست و مو در تهران از محل زندگی شما فاصله خیلی زیادی داشته باشد، نمی توان گفت که این پزشک گزینه مناسبی برای شماست. به عنوان مثال اگر شما بهترین متخصص پوست و مو در صادقیه را پیدا کرده باشید، اما در غرب تهران سکونت نداشته باشید، باید سختی های مختلفی را برای رسیدن به مطب او متحمل شوید.

 اگرچه نتیجه درمان برای بسیاری از افراد یک الویت محسوب می شود، اما دسترسی آسان به دکتر پوست خوب در تهران نیز ضرورت دارد. برای مثال بهترین متخصص پوست و مو آیت الله کاشانی و منطقه غرب تهران به دلیل دسترسی آسان به وسایل نقلیه عمومی مانند نزدیکی به مترو و ایستگاه های اتوبوس می تواند انتخاب مناسبی باشد. در ادامه می توانید از طریق نقشه زیر آدرس مطب دکتر حمیده آقایی، متخصص پوست در غرب تهران را ببینید:

در چه مواردی باید به یک متخصص پوست خوب مراجعه کرد؟

همان طور که در بالا ذکر شد، بروز هر گونه مشکل پوستی می تواند به میزان زیادی موجب نگرانی فرد شده و باعث نگرانی وی برای پیدا کردن راه حل و درمان آن گردد. برای درمان و تشخیص علل بروز انواع مشکلات پوستی نظیر آکنه، جوش، افتادگی پوست، سیاهی دور چشم و … می توان به یک متخصص پوست خوب مراجعه نمود و انتظار حصول بهترین نتایج را داشت.

در واقع بهترین متخصص پوست و مو می بایست بتواند تمامی اقدامات جهت درمان و تشخیص مشکلات پوستی، جوانسازی و زیبایی را انجام دهد. همان طور که گفته شد، برای انجام برخی اقدامات زیبایی جهت پیشگیری از عوارض آن باید به یک متخصص پوست، مو و زیبایی مراجعه کرد. در ادامه به مهم ترین خدمات قابل ارائه از سوی بهترین متخصص پوست و مو اشاره خواهیم کرد:

موارد مراجعه به متخصص پوست

تشخیص و درمان مشکلات مو

یکی از اصلی ترین دلایل مراجعه افراد به متخصص پوست و مو، تشخیص و درمان مشکلات مربوط به مو است. بسیاری از افراد در دوران زندگی خود حداقل یک بار مشکلاتی نظیر ریزش مو را تجربه کرده و برای درمان آن روش های مختلفی را امتحان می کنند. مراجعه به بهترین متخصص پوست و مو بهترین اقدامی است که باید در این حالت انجام شود. در ادامه به بررسی برخی از خدمات متخصص پوست و مو در این حوزه می پردازیم:

ریزش مو

یکی از مشکلات مربوط به موهای سر که امروزه افراد بسیاری را درگیر کرده و بیشتر مردم از آن شکایت دارند، ریزش مو است. ریزش مو در اغلب مواقع به صورت تدریجی اتفاق می افتد و این مسئله با گذشت زمان موجب کاهش تراکم موهای سر می شود

به طور طبیعی روزانه بین ۸۰ تا ۱۰۰ شاخه از موهای سر باید ریخته شود و با تارهای مو جدید جایگزین گردد. در این صورت فرد دچار کاهش تراکم مو نشده و تراکم موی سر به طور ثابت باقی می ماند.

پس می توان گفت که ریزش مو به حالتی اطلاق می شود که موهای سر فرد روزانه بیش از 100 تار مو بریزد و تراکم موها کاهش یابد و تار موی جدید جایگزین آنها نشود.

گیف ریزش مو
علل ریزش مو- بهترین متخصص پوست تهران
دلایل ریزش مو

به گفته بهترین متخصص پوست و مو در تهران، ریزش مو بر اثر علل مختلف به وجود می آید. بدون شک برای درمان ریزش مو می بایست به یک متخصص پوست و موی خوب مراجعه کرد. برخی از علل زمینه ساز ریزش مو شامل موارد زیر است:

  • کمبود ویتامین های مورد نیاز
  • تاثیرات بارداری و شیردهی
  • داروهای ضد بارداری
  • رژیم غذایی نامناسب
  • کاهش وزن ناگهانی
  • مصرف برخی داروها
  • عوامل هورمونی
  • بیماری لوپوس
  • عوامل ژنتیکی
  • استرس

در ادامه می توانید ویدیوی درمان قطعی ریزش مو با تکنیک جدید و موثر مزوتراپی مو توسط دکتر حمیده آقایی، متخصص پوست در تهران را ببینید:

تشخیص و درمان مشکلات پوستی

مشکلات پوستی طیف گسترده ای دارند، اما می توان تشخیص و درمان هر گونه تغییرات ظاهری را به بهترین متخصص پوست سپرد. بدون شک تشخیص و درمان مشکلات پوستی هر دو بسیار ضروری هستند. تشخیص دقیق و درست بیماری اولین قدم و در واقع مهمترین بخش از درمان است، زیرا تشخیص نادرست بیماری کمکی به درمان نخواهد کرد. از طرفی انتخاب یک شیوه درمان صحیح در کنترل و درمان بیماری بسیار موثر خواهد بود. بنابراین، اگر دچار هر گونه اختلال در وضعیت ظاهری پوست خود شده اید، به بهترین متخصص پوست مراجعه کرده و این وظیفه را به او بسپارید. مهم ترین و رایج ترین بیماری های پوستی عبارتند از:

آکنه

آکنه یکی از آزار دهنده ترین و شایع ترین بیماری پوستی در جهان محسوب می شود.. بیماران مبتلا به آکنه، بروز انواع مختلفی از جوش را بر روی بخش های مختلف پوست بدن خود مشاهده می کنند. این بیماری مزمن بوده و در صورت عدم تشخیص سریع و درمان درست، تشدید می گردد.

آکنه ها و جوش ها بر اثر علل مختلفی بروز می کنند. این مشکل انواع مختلفی داشته که به گونه هایی  متفاوت بر روی پوست ظاهر می شوند. در حقیقت آکنه به نوعی بیماری التهابی پوستی گفته می شود که موجب بروز لکه و جوش در نواحی صورت، شانه، گردن، سینه و بازو ها می گردد. به طور دقیق تر، آکنه ها بر اثر مسدود شدن روزنه های پوستی یا تکثیر باکتری ها در منافذ بسته شده پوست به وجود می آیند. این مسئله موجب التهاب و قرمزی پوست شده و در نتیجه این التهاب به عمق پوست نفوذ کرده و آکنه ها را به وجود می آورد.

علائم آکنه

در صورت مشاهده علائم آکنه لازم است که جهت درمان و پیشگیری از تشدید این بیماری به متخصص پوست مراجعه کرده و تحت درمان قرار گیرید. زیرا، عدم درمان آکنه ها موجب برجای ماندن لکه های پوستی  سیاه و جای زخم بر روی پوست می شود. مهمترین علائم آکنه عبارتند از:

  • برجستگی های سفت و تو پر یا پاپول
  • جوش های سر سفید
  • جوش های سر سیاه
  • کیست ها
  • ندول ها
انواع جوش ها
علل ایجاد آکنه

آکنه ها و جوش ها بر اثر علل مختلفی بروز می کنند و انواع مختلفی دارند. به طور کلی عوامل گوناگونی بر روی پوست تاثیر گذاشته و سبب ظاهر شدن انواع آکنه ها می شوند. برخی از علل بروز آکنه عبارتند از:

  • سیکل قاعدگی نامنظم در بانوان
  • سندروم پلی کیستیک تخمدان
  • اختلالات هورمونی
  • استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی
  • رژیم غذایی
  • استرس
  • اختلالات ژنتیکی و مادرزادی
  • مصرف برخی از داروها (مانند داروهای استروئیدی، داروهای صرع و …)

پسوریازیس

بیماری پوستی پسوریازیس (psoriasis) نوعی بیماری مزمن خود ایمنی به شمار می رود و در طی آن بدن بر علیه خود عمل می کند. به طور کلی سلول های مرده پوست هر فرد به طور طبیعی دائما در حال ریزش است و پس از ریزش این سلول های مرده، سلول های سالم جایگزین می شوند. پسوریازیس نوعی بیماری پوستی است که بر اثر تولید بیش از حد سلول های پوستی به وجود می آید و در نتیجه موجب پوسته پوسته شدن پوست می شود. این سلول ها به صورت پوسته های خاکستری و سفید بر روی پوست ظاهر شده و بر ظاهر پوست فرد تاثیراتی منفی می گذارد. یعنی در طی این بیماری سرعت تولید سلول های جدید بیشتر از ریزش سلول های مرده است و در نتیجه موجب تجمع سلول های پوست می شود.

علائم پسوریازیس

پسوریازیس با برخی علائم همراه است که در صورت مشاهده این نشانه ها باید جهت تشخیص دقیق و درمان آن به بهترین متخصص پوست مراجعه نمایید. از علائم پسوریازیس می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • پوست خشک و ترک خورده که ممکن است دچار خونریزی شود
  • تاول های پر از چرک بر روی لکه های قرمز
  • زخم های نقره ای و سفید بر روی پینه ها
  • سوزش و خارش در اطراف پینه ها
  • پینه های ملتهب برجسته
  • درد در اطراف پینه ها
  • قرمزی پوست
علل بروز پسوریازیس

همان طور که گفته شد، بیماری پوستی پسوریازیس یک بیماری خود ایمنی است. در طی این بیماری سلول T که نوعی گلبول سغید خون است به سلول های پوستی حمله می کند. در نتیجه سلول های پوست به سرعت تولید شده و تجمع پیدا می کنند.

عوامل دیگری که بروز بیماری پوستی پسوریازیس را تشدید می کند عبارتند از:

  • بیماری هایی که موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن می شوند
  • عفونت های میکروبی
  • محرک های پوستی
  • آب و هوای سرد
  • کشیدن سیگار
  • پوست خشک
  • استرس

قارچ پوستی

قارچ پوستی نوعی عفونت مسری است که می تواند از طریق تماس فیزیکی به فردی دیگر منتقل شود. همچنین عدم درمان این بیماری می تواند موجب گسترش این بیماری گردد و عوارضی جدی را برای فرد به همراه داشته باشد. به طور کلی عفونت قارچی پوست علائم مشخصی دارد؛ در صورت مشاهده هر یک از آن ها، مراجعه به یک متخصص پوست خوب الزامی است.

علائم قارچ پوستی

قارچ های پوستی با علائم مختلفی همراه هستند که جهت مشاهده این علائم می بایست جهت تشخیص و درمان آن و پیشگیری از گسترش این قارچ ها به متخصص پوست مراجعه کرد. زیرا که عدم مراجعه به موقع به متخصص پوست جهت درمان این قارچ ها می تواند موجب عفونت در دهان، واژن و مجاری ادراری گردد. برخی از علائم قارچ های پوستی عبارتند از:

  • جوش های پر چرک
  • ضایعات قرمز و سفید
  • حساسیت پوستی
  • تیرگی رنگ پوست
  • ترشحات سفید
  • سوزش
  • خارش
  • درد

علل بروز عفونت قارچی پوست

همان طور که گفته شد، علل مختلفی در در بروز قارچ های پوستی موثر هستند و می توانند زمینه ساز بروز این بیماری پوستی شوند که ادامه به معرفی برخی از آن ها می پردازیم. در صورتی که به بهترین متخصص پوست و مو برای درمان این مشکل مراجعه کنید، تمامی این موارد بررسی خواهند شد.

  • سابقه قبلی عفونت قارچ پوستی
  • دوره مصرف آنتی بیوتیک
  • سیستم ایمنی ضعیف
  • عرق کردن پوست
  • مصرف استروئید
  • استروئید
  • رطوبت
  • دیابت

اگزما

اگزما نیز یکی دیگر از بیماری های پوستی است که در طی آن پوست دچار خارش و قرمزی شده و ملتهب می شود. در واقع بروز اگزمای پوستی علت دقیقی ندارد، اما در افراد دارای آلرژی و حساسیت بیشتر مشاهده می شود. همچنین می تواند علت ژنتیکی و مادرزادی نیز داشته باشد. توجه داشته باشید که این دسته از اگزما های پوستی ممکن است بر روی پوست سر نیز ایجاد شده و پوست سر را نیز درگیر کند.

علائم اگزما

بیماری پوستی اگزما همواره با علائم و برخی نشانه ها همراه است. در صورت مشاهده این علائم می بایست جهت درمان به یک متخصص پوست خوب مراجعه کنید تا روند درمانی آغاز شود.

  • پوسته پوسته شدن پوست
  • خارش شدید
  • قرمزی پوست
  • خشکی پوست
  • جوش های ریز
  • بروز تاول
علل بروز اگزما

همان طور که اشاره شد، علل متفاوتی موجب بروز اگزما های پوستی می شوند که عوامل ژنتیکی از اصلی ترین علل بروز اگزماهای پوستی به شمار می روند. برخی دیگر از علل زمینه ساز بروز اگزما شامل موارد زیر است:

  • پوشیدن لباس های با جنس الیاف مصنوعی
  • تغییرات ناگهانی دمای هوا
  • حساسیت های غذایی
  • آب و هوای خشک
  • عوامل استرس زا
  • علل هورمونی
  • پوست خشک
  • تعریق

اقدامات زیبایی پوست و مو

برای انجام اقدامات زیبایی و مراقبت هایی پوستی و داشتن پوستی زیبا می بایست به بهترین متخصص پوست و مو مراجعه نمود. زیرا که مراقبت از پوست و داشتن پوست و موی زیبایی  می تواند در شما و افزایش اعتماد به نفس شما بسیار تاثیر گذار باشد. امروزه با پیشرفت علم پزشکی روش های نوین و موثری جهت برطرف نمودن مشکلات پوستی صورت و همچنین موی سر به وجود آمده است.

کاشت مو

همان طور که گفته شد، ریزش مو یکی از مسائل مشکل ساز است که عدم درمان آن در طولانی مدت می تواند موجب ریختن تمام موی سر شود.

در این صورت می توان کاشت مو را انجام داد. کاشت موی سر یکی از روش های نوین است که در چند سال گذشته محبوبیت بسیاری بین عموم مردم پیدا کرده و افراد بسیاری در سالیان گذشته اقدام به این روش زیبایی کرده اند.

اما ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا واقعا پس از کاشت  مو ، موی سر به شکل سابق خود باز می گردد؟

در جواب این سوال لازم است بگوییم که بله، اگر کاشت مو توسط بهترین متخصص پوست و مو و روش و تکنیک های مناسب صورت گیرد می تواند بسیار موثر واقع گردد.

لازم است بدانید که همواره کاشت و با روش های گوناگونی انجام می شود که انجام هرکدام از آنها توسط متخصص پوست و مو تعیین می شود.

انواع روش های کاشت مو

روش FUT

این روش از قدیمی ترین روش های کاشت مو است که طی آن یک نوار باریک از پشت سر بیمار جدا می شود. سپس، توسط جدا کردن فولیکول های مو و پیوند آنها به قسمت کم پشت مو، کاشت مو انجام می شود.

روش FIT

تمامی مراحل این روش از کاشت مو به صورت دستی انجام می شود، به همین منظور متخصص پوست و مو برای کاشت مو با این روش باید از مهارت کافی برخوردار باشد. این روش با استفاده از جدا کردن فولیکول های مو از بانک موی بیمار صورت می گیرد.

کاشت مو FIT یکی از روش های کم تهاجمی و بدون خونریزی است که نیازی به بخیه ندارد. این روش برای انواع ریزش مو مانند ریزش مو هورمونی، ژنتیکی و ریزش ناشی از شیمی درمانی مناسب است.

روش SUT

می توان گفت که این روش کاشت مو یکی از زیر مجموعه های روش FIT به شمار می رود.

در طی این روش با جداسازی فولیکول های مو به صورت نقطه نقطه، کاشت مو انجام می شود.

کاشت ابرو

کاشت ابرو طبیعی یکی از روش هایی است که به داشتن ابروهایی پر پشت و کشیده کمک می کند.

در طی این روش با برداشتن موهای قسمت پشت گوش،  فلولیکول های مو جدا شده و با سوزن های مخصوص در ناحیه ابرو ها پیوند زده می شود.

لازم است بدانید برای یافتن نتیجه ای مطلوب در کاشت ابرو می بایست این کار توسط بهترین متخصص پوست و مو صورت گیرد.

لیزر موهای زائد

لیزر مو های زائد یکی از روش های موثر جهت از بین بردن همیشگی و دائمی مو های زائد است که می تواند بسیار موثر باشد. در حقیقت لیزر مو های زائد با تاثر گذاری بر روی فولیکول های مو،  به از بین بردن موهای زائد و آسیب دیدن فولیکول های مو می شود. آسیب دیدن فولیکول های مو های زائد موجب می شود که رشد مو ها برای همیشه متوقف می شود.

لازم است بدانید که لیزر مو های زائد اگر توسط بهترین متخصص پلازم است بدانید که لیزر مو های زائد اگر توسط بهترین متخصص پوست و مو انجام نشود، ممکن است به بافت های مجاور فولیکول های مو آسیب وارد شود. همچنین در برخی موارد ممکن است موجب تغییر رنگ دانه های پوست یا حتی سوختگی شود.

نمونه کار لیزر موهای زائد

تزریق چربی به پوست

چین و چروک یکی از مواردی است که با افزایش سن بر روی پوست ظاهر می گردد. با افزایش سن میزان کلاژن سازی پوست کاهش یافته و موجب بروز افتادگی، شل شدن و چین و چروک در پوست می شود.

تزریق چربی به صورت یکی از روش های جوانسازی پوست صورت و دست است که در طی آن چربی بدن خود بیمار توسط پزشک برداشته شده و به پوست تزریق می شود. در نتیجه تزریق چربی به پوست صورت بیمار چین و چروک صورت تا حد زیادی از بین می رود. این روش جوانسازی پوست بسیار حساس است و اگر توسط بهترین متخصص پوست و زیبایی صورت نگیرد می تواند، عوارضی را برای فرد به همراه داشته باشد و مشکلاتی را برای فرد ایجاد کند.

تزریق چربی به دست

تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس یکی از متداول ترین روش های جوانسازی و زیبایی پوست است که برای رفع چین و چروک صورت و گردن استفاده می شود. بوتولینوم یا بوتاکس در واقع سم قوی است که با فلج کردن عضلات صورت از بروز چین و چروک صورت جلوگیری می کند. این روش اغلب برای رفع چین و چروک های پیشانی، دور چشم، خط اخم و خط لبخند به کار گرفته می شود. علاوه بر رفع چروک، تزریق بوتاکس برای درمان سردردهای میگرنی، درمان تعریق بیش از حد ناحیه زیر بغل و همچنین درمان بی اختیاری ادرار با تزریق بوتاکس به مثانه استفاده می شود. انجام این روش باید توسط متخصص پوست انجام شود، زیرا بدون تجربه و تخصص پزشک، تزریق در محل مناسب انجام نشده و بوتاکس تاثیری بر روی پوست فرد نخواهد داشت.   

تـــزریـق ژل

تزریق ژل یا فیلر یکی از روش های جوانسازی پوست است که با استفاده از فیلر های حجم دهنده یا پر کننده انجام می شود.

ترزریق ژل روشی بسیار موثر برای رفع چین و چروک است و جهت پیشگیری از بروز عوارض باید به متخصص پوست، مو و زیبایی مراجعه کنید. برخی از کاربرد های تزریق ژل عبارتند از:

  • رفع چین و چروک
  • حجم دهی صورت
  • جوانسازی صورت
  • لیفت ابرو

هــایــفــوتــراپــی

هایفوتراپی یکی از روش های نوین جهت سفت کردن و لیفت پوست است. این روش جوانسازی و لیفتینگ صورت، یک روش غیر تهاجمی است که می تواند جایگزن جراحی لیفت صورت باشد. در طی این روش با استفاده از امواج متمرکز به تحریک کلاژن سازی کمک می شود. تحریک کلاژن سازی در پوست، استحکام بافت پوست را به دنبال دارد. در حقیقت می توان گفت که این روش موجب رفع چین و چروک و سفت تر شدن پوست می شود و روشی بسیار موثر است. اما به این مسئله باید توجه داشت که هایفوتراپی توسط بهترین متخصص پوست و زیبایی انجام گیرد.

میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن یکی دیگر از روش های جوانسازی پوست است که به رفع چین و چروک، از بین لکه های پوستی، رفه جای جوش و اسکار کمک می کند. در این روش کریستال های ریز اکسید آلومینیوم دستگاه مدرن میکرودرم ابریژن سبب لایه برداری پوست می شود. علاوه بر لایه برداری نیز گردش خون به کمک این دستگاه افزایش می یابد، بنابراین پوست طروات و شادابی خود را به دست می آورد.

لازم به ذکر است که این روش برای درمان چین و چروک های عمقی پوست موثر نیست. اما برای رفع چروک های سطحی، شفافیت پوست و رفع هر گونه لکه های پوستی مانند لکه های حاملگی و لکه های پیری بسیار موثر واقع می شود. در این روش با تحریک سلول های فیبروبلاست، تولید کلاژن افزایش یافته و بخش های مختلف پوست ترمیم می شود.

هیدرودرم

پوست انسان به واسطه قرار گرفتن در نورخورشید، آب و هوای خشک و سرد، استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی و تغییرات ناگهانی جوی دچار خشکی و کمبود آب می شود. خوشبختانه هیدرودرم یکی از روش های مدرن برای درمان پیری ناشی از خشکی پوست است.

این روش مشابه میکرودرم انجام می شود، با این تفاوت که به جای کریستال های ریز اکسید آلومینیوم از آب – اکسیژن برای لایه برداری سلول های مرده پوست استفاده می شود. در واقع هیدروم علاوه بر پاکسازی پوست سبب آبرسانی به باز شدن منافذ پوست می شود. همچنین، از این روش برای رفع چین و چروک های سطحی، از بین بردن جای اسکار و جراحی، درمان سوختگی ناشی از آفتاب و درخشان شدن پوست استفاده می شود.

مــیــکــرونــیــدلینــگ

میکرونیدلینگ یکی از روش های جوانسازی پوست است که جهت رفع چین و چروک، جای جوش و رفع ترک های پوستی انجام می شود. این روش جوانسازی می تواند علاوه بر جوانسازی پوست به ترمیم پوست نیز کمک شایانی کند. می توان گفت، این روش جوانسازی پوست روشی کاملا بدون درد و عوارض است که در نوع خود می تواند بسیار موثر و مفید عمل کند.

در مرحله اول این روش، بی حسی موضعی توسط پزشک بر روی پوست صورت اعمال می شود. سپس، پزشک توسط دستگاه میکرونیدلینگ که دارای سوزن های بسیار ریز است به ایجاد حفره های ریز بر روی پوست صورت می پردازد. در حقیقت در این روش با ایجاد سوراخ هایی سطحی و ریز بر روی پوست صورت توسط سوزن ها به تحریک کلاژن سازی و فیبروپلاست های پوست پرداخته می شود. با تحریک کلاژن سازی، پوست آسیب دیده ترمیم می شود و مشکلات پوستی بر طرف می گردد. برخی از موارد کاربرد میکرونیدلینگ می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • رساندن ویتامین به لایه های عمقی پوست
  • رفع فرورفتگی های صورت
  • رفع ترک های پوستی
  • رفع منافذ باز پوست
  • رفع چین و چروک
  • درمان جای جوش

اندولیفت صورت

یکی از جدیدترین و کم عارضه ترین روش های جوانسازی صورت، اندولیفت است که با تحریک بافت های عمقی پوست سبب تولید کلاژن می شود. از این روش با تاثیر امواج لیزر بر روی سلول های چربی برای رفع افتادگی و سفت شدن پوست صورت استفاده می گردد. همچنین، با تقویت و بازسازی پوست، استحکام پوست صورت افزایش یافته و تجمع سلول های چربی از بین می رود. در اندولیفت صورت، فیبرهای نازک به عمق پوست وارد شده و با امواج لیزر بر روی سلول های چربی تاثیر می گذارند. این روش باید به گونه ای انجام شود که سایر بافت ها آسیب نبینند، بنابراین انجام اندولیفت صورت باید زیر نظر متخصص پوست خوب انجام شود.

اهمیت مراجعه به بهترین متخصص پوست و مو در تهران

همان طور که اشاره شد، مراقبت از پوست و مو علاوه بر زیبایی به لحاظ سلامتی نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است. پوست بدن به عنوان یک لایه محافظ از عبور میکروب ها و عفونت ها به سایر اندام های بدن جلوگیری می کند. بنابراین، در صورت بروز مشکلات پوست و مو، مراجعه به بهترین متخصص پوست و مو در تهران، ضرورت دارد. علاوه بر درمان بیماری های پوستی، مراجعه به متخصص پوست و مو خوب نیز برای اقدامات زیبایی نیز اهمیت دارد.

متاسفانه بسیاری از افراد برای انجام روش های زیبایی به پزشک عمومی یا غیر متخصص مراجعه می کنند. اغلب اقدامات زیبایی مانند تزریق ژل، تزریق فیلر، بوتاکس و تزریق چربی اگرچه به نظر بدون عوارض است، اما در صورت عدم تبحر پزشک می تواند مشکلاتی را برای فرد ایجاد کند. به طور کلی انجام روش های جوانسازی به منظور کاهش عوارض جانبی و دریافت نتیجه مطلوب باید زیر نظر متخصص پوست و مو انجام شود.

سوالات متداول

کلام آخر

تهران پر جمعیت ترین شهر کشور است. به همین دلیل طبیعی است که تعداد متخصصان پوست فعال در آن بیشتراز سایر شهرهای ایران باشد. در این میان، اگر کسی بخواهد بهترین متخصص پوست تهران را انتخاب کند، دچار سردرگمی و تردید جدی خواهد شد. به همین دلیل است که باید راهنمایی مناسب در اختیار داشته باشید و همه ویژگی ها و حوزه خدمات متخصص پوست را بسنجید.

مراجعه دیر هنگام به متخصص پوست برای درمان مشکلات پوستی یا مراجعه به هر پزشکی برای انجام اقدامات پوستی می تواند عوارضی جدی را برای فرد به همراه داشته باشد.ما در این مقاله سعی بر آن داشتیم که به شما جهت یافتن بهترین متخصص پوست در تهران کمک کنیم. در صورتی که در زمینه بیماری های پوستی و اقدامات زیبایی سوال یا نقطه نظری دارید، می توانید در انتهای همین مقاله در بخش دیدگاه آن را با دکترحمیده آقایی متخصص پوست و مودر تهران مطرح کنید.

دکتر حمیده آقایی

دکتر حمیده آقایی

متخصص پوست , مو , زیبایی و لیزر
عضو انجمن متخصصین پوست ایران و دارای بورد تخصصی پوست و مو

متولد سال ۱۳۵۸ در شهر تهران می باشم. تحصیلات دوره پزشکی عمومی خود را در سال ۱۳۸۳ در دانشگاه ایران به اتمام رساندم و جهت گذراندن دوره طرح عمومی به مدت ۲ سال در بیمارستان زعیم پاکدشت فعالیت داشتم.
۳ سال اول دوره تخصصی پوست و مو و لیزر را در شهر کرمان و سال چهارم را در بیمارستان تخصصی پوست رازی تهران گذراندم و در سال ۱۳۸۹ فارغ التحصیل شدم.
پس از ان به مدت دو سال و نیم در شهرستان شاهرود فعالیت حرفه ای داشتم و از سال ۱۳۹۲ در شهر تهران و اندیشه مشغول به فعالیت هستم.
در حال حاضر نیز در شهر تهران در مطب خصوصی و در کلینیک تخصصی پوست و مو و لیزر موهای زائد و چندین درمانگاه فعالیت دارم.

برچسب ها:

مقالات مرتبط

مراقبت‌های بعد از کاشت مو: 10 نکته مراقبتی

مراقبت‌های بعد از کاشت مو: 10 نکته مراقبتی

مراقبت‌ های بعد از کاشت مو بسیار مهم هستند، به طوری که با رعایت این نکات می‌توانید بهبود سریع‌تری را تجربه کنید و نتیجه بهتری از کاشت موی خود بگیرید. در روزهای ابتدایی پس از کاشت مو، ممکن است تورم...

تزریق مزوژل جالپرو؛ فواید + فیلم واقعی

تزریق مزوژل جالپرو؛ فواید + فیلم واقعی

تزریق مزوژل جالپرو به صورت یکی از بهترین راهکارهای طبیعی برای افزایش کیفیت پوست و همچنین جلوگیری از تاثیر گذاری روند پیری بر روی ظاهر آن است. مزوژل جالپرو یا Jalupro ماده ای است که تزریق آن به پوست...

اندولیفت شکم؛ همه چیز درباره این روش زیبایی

اندولیفت شکم؛ همه چیز درباره این روش زیبایی

اندولیفت شکم یک روش زیبایی کم تهاجمی است که به دلیل توانایی آن در سفت کردن ناحیه شکم بدون نیاز به جراحی محبوبیت پیدا کرده است. این تکنیک نوآورانه شامل استفاده از انرژی لیزر یا فرکانس رادیویی است که...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

91 دیدگاه ها
  1. مینا

    ممنون برای مطالب خوبتون

    پاسخ
  2. زهرا امیری نژاد

    موثرترین راه برای رهایی از جوش های زیرپوستی چیست؟

    پاسخ
  3. mehdi

    عالی بود

    پاسخ
  4. زهرا

    روش دائمی رفع تیرگی زیر چشم چیه؟

    پاسخ
  5. leila

    هزینشم میفرمایید

    پاسخ
    • draghaei

      هزینه هر روش درمانی و زیبایی متفاوت است و همچنین پس از معاینه حضوری هزینه مشخص می گردد.

      پاسخ
  6. Maryam

    دیابت باعث میشه که به مرور زمان خال بیفته روی صورت یا نه ممنون میشم پاسخ بدین

    پاسخ
  7. ذینه حداد

    مقاله خوبی بود

    پاسخ
  8. سالار

    سلام وقت بخیر 🌹
    ببخشید آیا راه حل رفع محل آبله فقط لیزر هست؟ واینکه چه راهی پیشنهاد می‌فرمایید؟ 🙏

    پاسخ
  9. منیره

    خانم دکتر برای درمان ریزش موی دائمی، به جز خوردن قرص های تقویتی که مادام العمر بایذ استفاده شن، راهکار دیگه ای هم هست؟

    پاسخ
  10. سبا

    چجوری میشه ازتون مشاوره گرفت؟

    پاسخ
  11. نیما

    سلام
    وقت بخیر
    آیا کاشت مو دائمی هست؟

    پاسخ
  12. فرشته میرزایی

    تزریق بوتاکس زیر بغل برای غدد لنفاوی ضرر نداره؟

    پاسخ
  13. زیبا

    چند وقت یه بار بایستی مجدد تزریق داشت ؟

    پاسخ
  14. مریم

    آیا کسی که اگزما داره می تونه تزریق فیلر توی صورتش انجام بده و حساسیتی ایجاد نمیشه؟

    پاسخ
  15. سارا

    chera post mn bade masrafe zanjabil josh mizane

    پاسخ
  16. پریسا باقیان

    کارشون عالیه مثل همیشه دکتر خونوادگی ما هستن

    پاسخ
  17. شهرزاد

    بهترین راه برای رفع گودی زیر چشم چیه؟

    پاسخ
  18. مینا

    ممنون از مقاله مفیدتون من همسرم سالهاست که قارچ پوستی داره بیشترم تابستون ها عود میکنه خیلی دکتر رفته درمان ها مقطعی بوده خواستم بپرسم درمان قطعی نداره این بیماری؟

    پاسخ
  19. sham. si206

    سلام خانم دکتر آیا کاشت مو بعد از مدتی سفید میشه

    پاسخ
  20. سمیه سپاسه

    لکه های پوستی که بر اثر خوردن داروی اعصاب روی صورت به وجود میاد قابل درمان هست ؟؟؟

    پاسخ
  21. دریا

    تزیق چربی بهتره یا ژل؟

    پاسخ
  22. المیرا قربانی

    سلام دکتر جان وقتتون بخیر باشه
    برای درمان جای جوش که دایمی هم باشه کدوم روش موثر تر هستش ؟؟

    پاسخ
  23. آتنا

    لطفا درباره ی باز بودن منافذ پوست و رفعشون صحبت بفرمایید‌.

    پاسخ
  24. مصطفی

    شما بهترینید در کارتون حرفه‌ای هستید

    پاسخ
  25. ماریا

    دکتر جان برای از بین بردن لکه های بعد از زایمانی که روی صورت شکل میگیرن چیکار باید کرد؟

    پاسخ
  26. درسا

    بعد از رفتن اثر بوتاکس ممکنه پوست دچار افتادگی بشه؟

    پاسخ
  27. مصطفی

    شما بهترینید و درجه یک هستید

    پاسخ
  28. زی زی

    سلام
    بهترین راه برای درمان جای جوش چیه؟

    پاسخ
  29. الهه منصوری

    من شدیداً پوستم خشک ممنون از توضیحاتتتون ممنون بازم

    پاسخ
  30. samira._rahmani

    ممنون از مطالب خوبتون

    پاسخ
  31. الهه منصوری

    ممنون ازتون

    پاسخ
  32. مینا

    دستگاه لیزرتون چی هست؟برای پوست روشن هم میشه استفاده کرد

    پاسخ
  33. سارا

    دکتر جان چطوری میتونم برای معاینه ازتون وقت بگیرم؟ مشاوره آنلاین هم دارین؟

    پاسخ
  34. حانیه نیک پی

    ممنون از اطلاعات خوبی که در اختیارمون میذارید؛ دکتر من ناخنم حدودا سه چهار ماهی میشه که به صورت موج دار شده و فرورفتگی پیدا کرده؛ مشکل خاصی میتونه داشته باشه؟

    پاسخ
  35. پگاه منصوری

    وقتی جای جوش ها از بین بره با قطع کردن کرم میکرودرم بازم لکه ها بر نمیگرده؟

    پاسخ
  36. پگاه منصوری

    مطلبی مفیدی برای پلک های افتاده بود.ممنون و عالی

    پاسخ
  37. پگاه منصوری

    مطلب مفیدی بود, اطلاعات پوستی بدرد بخوری دارد

    پاسخ
  38. maryam

    خانم دکتر من برای تزریق فیلر به مطب شما مراجعه کردم
    واقعا از شما ممنونم

    پاسخ
  39. ملیحه

    وقت بخیر دکتر جان آیا تلفنی هم مشاوره میدید

    پاسخ
  40. شیرین

    دکترجان من بعد از اینکه کرونا گرفتم دچار ریزش مو شدم . چکار باید کنم؟

    پاسخ
  41. پریسا

    لیزر موهای زائد هم باعث حساسیت پوست میشه؟

    پاسخ
  42. مژگان وفا

    سلام خسته نباشید کار عزیز ،مقاله تون رو مطالعه کردم بسیار جامع ومفید بود ،برای از بین بردن لک های قهوه ای صورت آیا هایفو گرافی خوبه یا روش دیگری رو شما پیشنهاد میدید ؟

    پاسخ
    • draghaei

      برای انتخاب بهترین روش درمانی باید معاینه حضوری در مطب انجام شود.

      پاسخ
  43. ندا

    بهترین روش جوانسازی پوست کدام هست

    پاسخ
    • draghaei

      برای انتخاب بهترین روش درمانی باید معاینه حضوری در مطب انجام شود.

      پاسخ
  44. s. rahimnejat

    سلام آقای دکتر آیا بعد از کاشت مو موهای کاشت سفید میشن ربطی

    پاسخ
  45. s. rahimnejat

    سلام ببخشید آیا بعد از کاشت مو مو ریزش پیدا میکنه

    پاسخ
    • draghaei

      بله ریزش مو بعد از کاشت طبیعی است و رویش موها مجدد صورت می گیرد.

      پاسخ
  46. ملیحه

    خسته نباشید آیا تلفنی هم مشاوره میدید در مورد سوالاتمون

    پاسخ
    • draghaei

      شما می توانید از مشاوره آنلاین از طریق سامانه ماوراطب اقدام کنید.

      پاسخ
  47. پریسا

    برای این که چروک های صورتم از بین بره بهتره تزریق چربی داشته باشیم یا بوتاکس کنیم کدوم بهتر هست

    پاسخ
    • draghaei

      برای درمان مناسب باید معاینه حضوری داشته باشید.

      پاسخ
  48. ستاره

    من میکرونیدلینگ انجام دادم خدمتتون و بسیار راضی بودم👌

    پاسخ
  49. zahra

    سلام موهای من خیلی فره چه شامپو ای بزنم

    پاسخ
  50. عباس

    آیا خوردن روزانه ی ویتامین بر ریزش مو اثر دارد و آن را کنترل میکند؟

    پاسخ
    • draghaei

      مصرف ویتامین ها در رشد و تقویت مو موثر است، اما مصرف خودسرانه ویتامین ها برای بدن مضر خواهد بود. توصیه می شود پس از معاینه و انجام آزمایشات در صورت کمبود ویتامین با تجویز پزشک اقدام به مصرف ویتامین نمایید.

      پاسخ
  51. Mozhdeh.mansouri

    ممنونم از توضیحات خوب و مفید شما زنده باشید

    پاسخ
  52. شیدا

    دکتر جان چاره ی ریزش سکه ای مو چیه؟

    پاسخ
    • draghaei

      به منظور انتخاب بهترین روش درمانی باید معاینه حضوری در مطب انجام شود.

      پاسخ
  53. zhrmsv

    جوشهای سر سیاه چه دلیلی میتونه داشته باشه؟

    پاسخ
    • draghaei

      جوش های سرسیاه معمولا در اثر چربی بیش از حد پوست، تغییرات هورمونی، استفاده از لوازم آرایشی یا کرم های نامرغوب و مصرف برخی داروها ایجاد می شود.

      پاسخ
  54. موسوي

    وقت بخير ريزش شديد مو پيدا كردم در حال حاضر شير ميدم چيكار بايد بكنم

    پاسخ
    • draghaei

      ریزش مو در این دوران دلایل مختلفی دارد به منظور انتخاب درمان مناسب برای معاینه حضوری به مطب مراجعه کنید.

      پاسخ
  55. Keyvan.r66

    ممنون دکتر خیلی خوبین

    پاسخ
  56. عاطفه

    مزوتراپی چقدر تاثیر گذاره؟ بعد اون چه مراقبت هایی باید داشته باشیم؟

    پاسخ
    • draghaei

      مزوتراپی برای مو با مزوتراپی صورت متفاوت است. لطفا برای انتخاب بهترین روش درمانی و معاینه حضوری به مطب مراجعه کنید.

      پاسخ
  57. مصی

    سلام خسته نباشین دکتر تزریق ژل لب و بوتاکس توسط پزشک عمومی میشه انجام داد یا متخصص بهتره؟

    پاسخ
  58. پریسا

    برای حساسیت پوستی کرم مرطوب کننده کافیه؟

    پاسخ
  59. Masi

    سلام خسته نباشین دکتر تزریق ژل لب و بوتاکس توسط پزشک عمومی میشه انجام داد یا متخصص بهتره؟

    پاسخ
    • draghaei

      توصیه می شود تزریق انواع ژل و بوتاکس توسط متخصص پوست به منظور اثربخشی و کاهش عوارض جانبی انجام شود.

      پاسخ
  60. هانیه

    پیشنهاد می کنم حتما مطالعه بشه تا راحت تصمیم بگیرین 🌹ممنون بابت مطالبتون🌹

    پاسخ
  61. اذر

    در مناطق خشک از چه نوع کرمی باید استفاده کرد

    پاسخ
  62. لیلا

    میشه برای ریزش مو شدید هم بیایم پیش شما؟

    پاسخ
    • draghaei

      بله برای معاینه حضوری لطفا با شماره تماس های درج شده در صفحه اصلی سایت تماس بگیرید.

      پاسخ
  63. پریسا

    پوستم چربه ولی پوسته میده چیکار کنم؟

    پاسخ
  64. علی

    چه روشی برای از بین بردن جای جوش از همه بهتره؟؟

    پاسخ
    • draghaei

      برای انتخاب بهترین روش درمانی باید معاینه حضوری در مطب انجام شود.

      پاسخ
  65. یاسمن

    هزینه اسکار چقدرهست؟

    پاسخ
    • draghaei

      تعیین هزینه بعد از معاینه حضوری در مطب و انتخاب روش درمانی مشخص می شود.

      پاسخ
  66. Sara

    برای جوش هایی که در بدن میزنه باید چه کاری انجام بدیم؟

    پاسخ
  67. ساسان

    برای درمان اکنه قرص راکوتان باید مصرف بشه ؟؟؟

    پاسخ
  68. فرنوش

    کاشت مو فقط جلوی سر هم انجام میدین؟

    پاسخ
  69. کیانا

    دکتر جان واقعا کارتون حرف نداره من برای جوش های روی صورتم اومدم پیشتون و واقعا پوستم از این رو به اون رو شد

    پاسخ
  70. باران

    برای از بین بردن جای جوش میکرونیدلینک جواب میده؟؟؟

    پاسخ
    • draghaei

      برای انتخاب بهترین روش درمانی باید معاینه حضوری در مطب انجام شود.

      پاسخ
  71. حنا

    وقتی زیر استخوان فک جوش میزنیم باید بریم پیش متخصص پوست یا غدد و..؟

    پاسخ
    • draghaei

      برای انتخاب بهترین روش درمانی باید معاینه حضوری در مطب انجام شود.

      پاسخ
  72. هانا مرادی

    سلام
    برای از بین بردن جوش چند جلسه نیاز است؟

    پاسخ
    • draghaei

      تعداد جلسات درمان پس از معاینه حضوری در مطب مشخص می شود.

      پاسخ
  73. هلیا

    دکتر جان تزیرق هرگونه ژل عوارضی هم داره یا خیر؟

    پاسخ
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *