دکتر حمیده آقایی / بیماری های پوستی / کرونا و مشکلات خشکی پوست
مدت زمان مطالعه ۴ دقیقه

کرونا و مشکلات خشکی پوست

همانطور که  اعلام شده است یکی از بهترین راه های پیشگیری از کرونا، شستشوی مرتب دست ها است . یکی از راه هایی انتقال بیماری دست ها می باشند، پس توجه به بهداشت دست ها بسیار حائز اهمیت است .  شستن مرتب دست موثرترین وسیله پیشگیری (همراه با ماندن در خانه) هم با بهداشت عمومی است. توصیه می شود که مردم دستان خود را به مدت 20 ثانیه در هر مرتبه کاملاً شستشو دهند.

در حالی که شستشوی دقیق و استفاده از ضد عفونی کننده های شدید هر دو در کاهش شیوع ویروس بسیار مهم هستند ، اما می توانند بر روی پوست تأثیر منفی بگذارد و دست ها احساس خشک ، ترک خوردگی و درد کند.

اما چه راهکارهایی برای مقابله با خشکی،‌ سوزش، خارش و… پوست در شرایط این روزها که به دلیل شیوع ویروس کرونا، ناگزیر از شست‌وشوی مکرر دست‌ها هستیم، وجود دارد ؟

خشکی و سوزش دست ها، به این دلیل است که با گذشت زمان ، شستشوی بیش از حد، محافظ طبیعی پوست را کاهش می دهد.

شست و شوی مکرر با دست می تواند به یکپارچگی پوست به عنوان یک سد آسیب برساند ، روغن های طبیعی پوست را از بین ببرد و باعث خشک شدن ، درد و تحریک دست ها شود.

کرونا و مشکلات خشکی پوست

کرونا و مشکلات خشکی پوست

 برای جلوگیری از سوزش و تحریک پوست دست  چه کنیم ؟

از یک پاک کننده مرطوب کننده، برای شستن دست ها به جای صابون سنتی استفاده کنید. البته باید حتما پاک کننده زیر نظر متخصص پوست و تایید شده باشد،این امر می تواند به نرم شدن و آبرسانی پوست کمک کند، به خصوص هنگامی که از شرایطی مانند اگزما یا درماتیت رنج می برید. برخی از محلول های ضد میکروبی همراه با از بین بردن میکروارگاسم ها نرمی و لطفات پوست را حفظ می کنند واز رشد میکروب  ها جلوگیری می کنند.

در طول روز از مرطوب کننده های دست پس از هر بار شستشوی دست استفاده کنید و علاوه بر این می توان قبل از خواب و در طول شب دستان خود را مرطوب کنید  و تا صبح از دستکش های نخی استفاده کنید .

در زمان شستشوی ظرف ها حتما از دستکش استفاده کنید .

از صابون و مایع دستشویی حاوی نرم کننده استفاده کنید .

پس از خشک کردن دستان  و یا استفاده از ژل ضدعفونی کننده دست، باید لایه ای ضخیم از کرم دست بمالید ،با این کار مناطق خشک را تسکین داده و  از تحریک پوست جلوگیری می کنید .

خشک کردن کامل دست ها در کاهش انتقال باکتری ها و ویروس ها نیز بسیار مهم است که احتمالاً از روی پوست مرطوب ایجاد می شود.

خشک کردن دست ها بعد از هر بار شستشو

دستمال کاغذی یکبار مصرف، بهداشتی تر از خشک کن های برقی برای کاهش خطر انتقال ویروس ها هستند. اگر از سشوار استفاده می کنید ، دستها را به طور کامل خشک کنید ، با خشک کردن دست روی شلوار جین یا لباس ، ممکن است عفونت را به روی دستان منتقل کنید، زیرا ممکن است این مواد تمیز نباشند.

در خانه حوله های پارچه ای باید به طور مکرر تعویض شوند ، به خصوص اگر توسط چندین نفر استفاده می شود ، برای جلوگیری از انتقال عفونت.

اگر دستان شما ملتهب ، خارش ، متورم یا دردناک است و علائم بهبودی نشان نمی دهد ،  باید با متخصص پوست مشورت کنید  تا با کمک راهنمایی های دقیق ، بهترین راهکار برای شما پیشنهاد داده شود .

دکتر حمیده آقایی ؛ متخصص پوستو مو و زیبایی از روش های جدیدی برای زیبایی استفاده می کند .شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و تعیین وقت قبلی از طریق زیر با دکتر آقایی متخصص پوست خوب در غرب تهران ارتباط برقرار کنید:

شماره تماس: ۴۴۹۶۶۰۲۴

کانال اینستاگرام دکتر حمیده آقایی

نوشیدن آب و مواد غذایی سالم

افرادی که به برنامه غذایی خود اهمیت می دهند و به مصرف آب در طول روز توجه می کنند، معمولا پوستی نرم و شاداب تر دارند . شیوه زندگی سالم اهمیت بسیاری دارد . ورزش کنید، آب به مقدار زیاد بنوشید، از غذاهای سالم  استفاده کنید، با از بین بردن استرس و دغدغه های فکری، بدن و پوست خود را سالم نگه دارید . با رعایت همین موارد می توانید پوست خود را از خشکی نجات دهید .

کلام آخر

در آخر می توان گفت ، تمیز بودن دست ها و رعایت بهداشت عمومی از جمله مهم ترین راهکار ها برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا است .  شستشوی مکرر دست ها خود می تواند ناراحتی هایی را برای افراد در پی داشته باشد . تنها با رعایت برخی نکات و استفاده از مرطوب کننده ها و توجه به برنامه غذایی می توانید  به داشتن پوست مرطوب و سالم کمک کنید .

دکتر حمیده آقایی

دکتر حمیده آقایی

متخصص پوست , مو , زیبایی و لیزر
عضو انجمن متخصصین پوست ایران و دارای بورد تخصصی پوست و مو

متولد سال ۱۳۵۸ در شهر تهران می باشم. تحصیلات دوره پزشکی عمومی خود را در سال ۱۳۸۳ در دانشگاه ایران به اتمام رساندم و جهت گذراندن دوره طرح عمومی به مدت ۲ سال در بیمارستان زعیم پاکدشت فعالیت داشتم.
۳ سال اول دوره تخصصی پوست و مو و لیزر را در شهر کرمان و سال چهارم را در بیمارستان تخصصی پوست رازی تهران گذراندم و در سال ۱۳۸۹ فارغ التحصیل شدم.
پس از ان به مدت دو سال و نیم در شهرستان شاهرود فعالیت حرفه ای داشتم و از سال ۱۳۹۲ در شهر تهران و اندیشه مشغول به فعالیت هستم.
در حال حاضر نیز در شهر تهران در مطب خصوصی و در کلینیک تخصصی پوست و مو و لیزر موهای زائد و چندین درمانگاه فعالیت دارم.

برچسب ها:

مقالات مرتبط

سلولیت (تجمع چربی) چیست و چه علائمی دارد؟

سلولیت (تجمع چربی) چیست و چه علائمی دارد؟

سلولیت یک عارضه پوستی است که افراد زیادی به خصوص خانم ها را درگیر می کند. مشخصه آن ظاهری گودی و برآمده از پوست است که معمولاً روی ران ها، باسن و شکم قرار دارد. این بیماری به دلیل تجمع سلول های چربی...

کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی یک روش درمانی برای بهبود سلولیت، ترک های پوستی و سیاهی زیر چشم می‌باشد. این درمان از دهه 1930 در فرانسه رایج شد. این درمان را می توانید بر روی پلک ها، گردن، صورت، بازوها، باسن، معده و...

تبخال چیست و چگونه درمان می شود؟

تبخال چیست و چگونه درمان می شود؟

تبخال یک زخم شایع و از بیماری های پوستی است که به علت ویروس های خانواده هرپس ایجاد می شود. عفونت تبخال در جمعیت بزرگسال شایع است و احتمال دارد افراد چندین بار این بیماری را در زندگی خود تجربه کنند....

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *