دکتر حمیده آقایی / تزریق بوتاکس / بعد از بوتاکس چه باید کرد
مدت زمان مطالعه ۳ دقیقه

بعد از بوتاکس چه باید کرد

بعد از بوتاکس چه باید کرد؟

یکی از موثرترین و همچنین پرکاربردترین روش های امروزی کاهش چین و چروک های صورت، بوتاکس است. هر روزه میلیون ها نفر درسراسر دنیا بوتاکس تزریق می کنند.

 

طبق نظر پزشک مقدار مشخصی از بوتاکس توسط سوزنی ظریف به داخل عضلات زیر چروک تزریق و با این کار عضله تولید کننده چین غیر فعال می شود و در نتیجه چروک پس از مدتی از صورت محو می گردد. در واقع بوتاکس پروتئین خالص استریل شده ایست که با ترزیق، عضلات شل شده صورت و چین وچروک های ناخواسته را با کمترین واکنش کم می کند. تزریق بوتاکس باید در محل های دقیق و مشخص شده و با توزیعی متقارن و متوازن انجام گیرد و تنها عضلات درگیر در ایجاد چین وچروک ضعیف شوند. در تزریق بوتاکس نباید آسیبی به حالت طبیعی صورت وارد گردد و حرکات طبیعی صورت مختل کند.

تعداد دفعات تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس کار بسیار حساسی بوده و نیاز به مهارت کافی و در نتیجه تعداد دفعات تزریق به صلاح دید پزشک بستگی دارد. علاوه بر تشخیص متخصص در این زمینه، تعداد دفعات به کیفیت بوتاکس و تفاوت های فردی نیز وابسته است. در واقع با تکرار تزریقات، ماندگاری و اثر دارو بیشتر و چروک های زیادی برای همیشه از بین رفته یا عمقشان کم می شود.

مراقبت بعد از تزریق بوتاکس

بعد از تزریق توصیه می شود برای اثر بخشی بیشتر آن بین یک تا سه ساعت بیمار با عضلات صورت بازی کند در حالیکه به محل تزریق دست نزند و تا چهار ساعت ساعت نباید سر را به سمت پایین خم کند. در حقیقت با شکلک در آوردن این کار را انجام دهد. تا چند روز هنگام خواب باید از بالشت بلند و یا چند بالشت استفاده شود به طوریکه سر بالاتر از پاها قرار گیرد. تا 72 ساعت بعد از تزریق بوتاکس از انجام هر گونه کار سنگین و یا انجام ورزش خودداری شود.

کسانی که برای اولین با تزریق بوتاکس انجام می دهند، سنگینی و ورم پلک از موارد طبیعی بوده و بعد از گذشت چند هفته رفع می شود. در خانم های میان سال ومسن در تزریق دوباره بصورت ورم شدید پیشانی و اطراف چشم و سبب به وجود آمدن ظاهری ترسناک می شود اما با توجه به درمان صحیح توسط پزشک متخصص این موارد بر طرف خواهد شد.

علاوه بر موارد ذکر شده در بالا، بهترین اقدامات لازم بعد از تزریق بوتاکس توسط متخصص پوست به شما توصیه می شود و اگر می خواهید به نتیجه مطلوب دست یابید، این توصیه ها را دنبال کنید.

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

از بوتاکس و اثرات آن چه می دانید؟

مزایای تزریق بوتاکس

سوالات متداول تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس برای کاهش تعریق

اقدامات قبل و بعد از تزریق بوتاکس

 

 

دکتر حمیده آقایی

دکتر حمیده آقایی

متخصص پوست , مو , زیبایی و لیزر
عضو انجمن متخصصین پوست ایران و دارای بورد تخصصی پوست و مو

متولد سال ۱۳۵۸ در شهر تهران می باشم. تحصیلات دوره پزشکی عمومی خود را در سال ۱۳۸۳ در دانشگاه ایران به اتمام رساندم و جهت گذراندن دوره طرح عمومی به مدت ۲ سال در بیمارستان زعیم پاکدشت فعالیت داشتم.
۳ سال اول دوره تخصصی پوست و مو و لیزر را در شهر کرمان و سال چهارم را در بیمارستان تخصصی پوست رازی تهران گذراندم و در سال ۱۳۸۹ فارغ التحصیل شدم.
پس از ان به مدت دو سال و نیم در شهرستان شاهرود فعالیت حرفه ای داشتم و از سال ۱۳۹۲ در شهر تهران و اندیشه مشغول به فعالیت هستم.
در حال حاضر نیز در شهر تهران در مطب خصوصی و در کلینیک تخصصی پوست و مو و لیزر موهای زائد و چندین درمانگاه فعالیت دارم.

مقالات مرتبط

برای من هایفوتراپی بهتر است یا بوتاکس؟

برای من هایفوتراپی بهتر است یا بوتاکس؟

سال ها است که بحث هایفوتراپی بهتر است مطرح است و تصمیم‌گیری برای اینکه کدام گزینه برای فرد بهتر است دشوار شده است. هایفوتراپی یک روش درمانی غیرتهاجمی است که از سونوگرافی متمرکز با شدت بالا برای هدف...

درمان تعریق کف پا با بوتاکس و نحوه انجام آن

درمان تعریق کف پا با بوتاکس و نحوه انجام آن

آیا از تعریق بیش از حد در دست و پای خود کلافه شده اید؟ آیا از درمان های گیاهی و خانگی پاسخی نگرفته اید ؟ آیا درمان قطعی برای تعریق بیش از حد در کف دست و پا وجود دارد؟ یکی از روش های موثر امروزی برای...

تزریق بوتاکس برای رفع چروک زیر چشم

تزریق بوتاکس برای رفع چروک زیر چشم

تزریق بوتاکس برای رفع چروک زیر چشم چرکهای پنجه کلاغی و زیرچشمی دو نوع از شایعترین شکایاتی هستند که بیماران جهت تزریق بوتاکس یه منظور درمان آنها مراجعه می کنند .در ادامه به طور مفصل درباره نحوه تزریق...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *