دکتر حمیده آقایی / از بین بردن جای جوش و اسکار / تفاوت سابسیژن با میکرونیدلینگ
مدت زمان مطالعه ۶ دقیقه

تفاوت سابسیژن با میکرونیدلینگ

یکی از پر تکرار ترین سوالاتی که از دکتر حمیده آقایی، متخصص پوست و مو در تهران پرسیده می شود، این است که سابسیژن بهتر است یا میکرونیدلینگ؟ امروز در این مقاله می خواهیم پاسخی جامع و علمی به این سوال شما ارائه کرده و به شما در انتخاب بهترین راه مناسب برای رفع مشکلات پوستی‌تان کمک کنیم. در ادامه توضیحات مناسبی درباره هر یک از دو روش سابسیژن و میکرونیدلینگ خواهید خواند و تفاوت های آن ها را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

کاربرد مشترک سابسیژن و میکرونیدلینگ چیست؟

جهت اینکه تمام جای جوش و اسکار باقی مانده از بین روند می توان هم از روش سابسیژن و هم از میکرونیدلینگ استفاده کرد. به صورت کلی جای جوش به سه دسته مختلف تقسیم می شود که راج ترین آن اسکار آتروفیک می باشد که در سطح پوست به شکل حفره هایی مشاهده می شود. دلیل رخ دادن این اسکار می تواند التهاب مزمن باشد. دسته دوم را جوش های کلوئید تشکیل می دهند که شکل و ظاهر بسیار ناخوشایندی را برای صورت به وجود می آورند.

اسکارهایی که با رنگ های مختلف می باشند جز دسته سوم هستند که علت متغیر شدن این رنگ می تواند بالا رفتن ملانین یا کم شدن ملانین باشد. با دخیل کردن روش سابسیژن و میکرونیدلنگ می توان جای جوش های برآمده و فرو رفته را برطرف کرد اما روش های این دو بسیار با هم تفاوت دارد. متخصص پوست پس از اینکه جای جوش ها را ارزیابی کرد نوع روشی که باید برای از بین بردن آن ها استفاده شود را انتخاب می کند که زیبایی صورت را به فرد برگرداند. سابسیژن برای تمامی اسکارها اثرات متفاوتی دارد امکان دارد در بعضی از اسکارها کمتر نتیجه دریافت شود به همین علت مشخص شدن نوع جای جوش به وسیله متخصص پوست اهمیت بسیاری دارد.

سابسیژن برای جای جوش

برای انجام سابسیژن جای جوش در پوست برشی به وجود می آید که این را باید گفت که این روش غیر تهاجمی می باشد و توسط یک سوزن منحصر به فرد و باریکی انجام می شود که سوزن کانولا نامیده می شود. اسکارهایی که فرو رفته و به شکل حفره هستند می توانند بهترین نتایج را از سابسیژن داشته باشد. در این روش به دلیل برشی که به وسیله سوزن سابسیژن رخ می دهد احتیاج به ترمیم دارد که در نتیجه این ترمیم کلاژن و الاستین جدیدی تولید می کند و تمامی فرو رفتگی ها را از بین می برد.

به وسیله این روش برشی در زیر پوست به وجود می آید که البته هیچگونه تیغی در آن دخیل نمی باشد و به وسیله یک سوزن منحصر به فردی و ظریفی این کار به نام سوزن کانولا انجام می شود. امکان دارد فرد دچار درد اندکی شود که این درد بسیار زود گذر می باشد. در اسکارهای فرو رفته با قعر گرد می توان نتیجه بسیار خوبی را دریافت کرد. برشی که ایجاد شده است احتیاج به ترمیم دارد که در نهایت این ترمیم کلاژن و الاستین جدید ساخته می شود و فرو رفتگی ها از بین می روند.

میکرونیدلینگ برای جای جوش

میکرونیدلینگ توسط یک ابزار مخصوصی انجام می شود این ابزار حاوی سوزن هایی می باشد که در نواحی مورد هدف به پوست نفوذ کرده و موجب تولید کلاژن و الاستین جدیدی می شود و در نتیجه جای جوش و اسکار از بین می روند. در میکرونیدلینگ از یک ابزار منحصر به فردی استفاده می شود این ابزار حاوی تعدادی سوزن می باشد که در نواحی مورد نظر وارد عمق مناسبی از پوست می شوند و موجب می شود کلاژن و الاستین جدید تولید شود و در نهایت جای اسکار برطرف و از بین روند.

سابسیژن و میکرونیدلینگ هر دو روش هایی هستند که جهت از بین بردن جای جوش و درمان فرورفتگی های پوستی استفاده می شوند. پوست برای اینکه جوان بماند و شادابی خود را از دست ندهد احتیاج به کلاژن و الاستین دارد و زمانی که به دلیل بالا رفتن سن و ترکیب عوامل دیگری همچون برنامه غذایی نامناسب، نور خورشید و بیماری ها تولید این مواد مغذی مورد نیاز پوست کم می شود و پوست به چین و چروک و افتادگی مبتلا می شود و شکل اصلی خود را از دست می دهد بعضی از افراد برای بازگرداندن جوانی به پوست خود از روش های گوناگونی استفاده می کند که میکرونیدلینگ و سابسیژن از انواع این روش ها می باشند که سابسیژن و میکرونیدلینگ دو روش فوق العاده برای جوانسازی پوست هستند.

با بکار گرفتن روش سابسیژن و میکرونیدلینگ می توان جای جوش های برآمده و فرو رفته را از بین برد اما مکانیزم هر دو این روش ها با هم بسیار تفاوت دارد. متخصص پوست پس از بررسی نوع اسکار روشی را انتخاب می کند که بتوان به وسیله این روش به صورت کامل اسکارهای روی پوست را از بین برد و ظاهر زیبایی را در پوست به وجود آورد. با در نظر گرفتن به نوع و عمق اسکار متخصص پوست از روش سابسیژن یا میکرونیدلینگ استفاده می کند. در بعضی از موارد متخصص پوست از ترکیب هر دو روش یا روش های دیگر جوانسازی پوست استفاده می کند که کاملا هیچ جای جوش یا اسکاری باقی نماند.

با یک جلسه سابسیژن و میکرونیدلینگ در بعضی از اوقات نمی توان نتیجه رضایت بخشی را دریافت کرد . به همین دلیل تعداد جلسه هایی که برای بیمار در نظر گرفته می شود باید به شکل کامل گذرانده شود تا تمامی جای اسکار و جای جوش از بین رود. اثر گذاری سابسیژن برای انواع اسکار ها بسیار تفاوت دارد امکان دارد در بعضی از اسکارها پاسخ به درمان بسیار قوی نباشد به همین دلیل تشخیص نوع اسکار به وسیله متخصص پوست حائز اهمیت بسیاری می باشد.

سابسیژن و میکرونیدلینگ هر دو روش هایی هستند که جهت جوانسازی پوست استفاده می شوند و دکتر آقایی متخصص پوست می تواند این روش ها را به نحو احسن انجام دهند و رضایت بیماران را از آن خود می کند. همچنین شما عزیزان می توانید جهت جوانسازی پوست و مشاوره های لازم و تعیین وقت قبلی با شماره 02144966024 تماس حاصل نمائید.

در چه شرایطی نباید از سابسیژن و میکرونیدلینگ استفاده کرد؟

  • وجود عفونت و زگیل و سرطان و کراتوز های خورشیدی
  • در صورت وجود آکنه فعال و یا تبخال فعال در محل انجام میکرونیدلینگ
  • درمان کردن با مواد ضد انعقاد کننده
  • استفاده بیش از حد زیاد کورتیکو استروئیدها – شیمی درمانی و یا پرتو درمانی
  • بیماری دیابتی که کنترل نشده است
  • دارا بودن فیلر های دائمی و همیشگی
  • اشخاصی که استعداد سرشتی کلوئید سازی دارند
دکتر حمیده آقایی

دکتر حمیده آقایی

متخصص پوست , مو , زیبایی و لیزر
عضو انجمن متخصصین پوست ایران و دارای بورد تخصصی پوست و مو

متولد سال ۱۳۵۸ در شهر تهران می باشم. تحصیلات دوره پزشکی عمومی خود را در سال ۱۳۸۳ در دانشگاه ایران به اتمام رساندم و جهت گذراندن دوره طرح عمومی به مدت ۲ سال در بیمارستان زعیم پاکدشت فعالیت داشتم.
۳ سال اول دوره تخصصی پوست و مو و لیزر را در شهر کرمان و سال چهارم را در بیمارستان تخصصی پوست رازی تهران گذراندم و در سال ۱۳۸۹ فارغ التحصیل شدم.
پس از ان به مدت دو سال و نیم در شهرستان شاهرود فعالیت حرفه ای داشتم و از سال ۱۳۹۲ در شهر تهران و اندیشه مشغول به فعالیت هستم.
در حال حاضر نیز در شهر تهران در مطب خصوصی و در کلینیک تخصصی پوست و مو و لیزر موهای زائد و چندین درمانگاه فعالیت دارم.

مقالات مرتبط

اندولیفت جای جوش؛ مراحل، مزایا و درصد موفقیت آن

اندولیفت جای جوش؛ مراحل، مزایا و درصد موفقیت آن

اندولیفت جای جوش تکنیکی است که نیازی به جراحی یا تهاجم ندارد و برای بهبود وضعیت پوست و به‌حداقل‌رساندن آکنه و علائم پیری استفاده می‌شود. این روش شامل استفاده از نخ‌های زیر پوستی برای تقویت و سفت...

آکنه استروئیدی چیست؟

آکنه استروئیدی چیست؟

آکنه استروئیدی نوعی آکنه است که در اثر تجویز کورتیکواستروئیدها در هر روشی ایجاد می شود. این می تواند به دلیل استروئیدهای خوراکی، استروئیدهای داخل وریدی یا کرم های استروئیدی موضعی رخ دهد. در بیشتر...

هر آنچه باید درباره پاک کردن تاتو با لیزر بدانید

هر آنچه باید درباره پاک کردن تاتو با لیزر بدانید

تاتو یا خالکوبی بدن اقدامی است که امروزه در میان افراد مختلف جامعه طرفداران بسیاری پیدا کرده است. همزمان با محبوبیت این روش خیلی از افراد بعد از گذشت مدت زمانی به دلایل مختلف پشیمان شده و به دنبال...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *