دکتر حمیده آقایی / بیماری های پوستی / درمان بیماری های پوستی با لیزر
مدت زمان مطالعه ۳ دقیقه

درمان بیماری های پوستی با لیزر

درمان بیماری های پوستی با لیزر

امروزه لیزر کمک بزرگی برای درمان بیماری های پوستی به شمار می رود. البته درمان بیماری های پوستی به فاکتورهای متعددی وابسته است و درمان آن را نمی توان تنها به استفاده از لیزر نسبت داد.

درمان-بیماری-های-پوستی-با-لیزر

 

در ادامه به عارضه های پوستی اشاره می شود که لیزر در درمان آن ها نقش مهمی دارد.

  • یکی از شایع‌ترین بیماری‌های پوستی پسوریازیس است. پسوریازیس ، در چرخه زندگی سلول‌های پوستی خلل ایجاد می کند و باعث ایجاد تکه های نقره ای ضخیم و خارش دار و یا تکه های قرمز که گاهی دردناک هستند بر روی پوست می شود.

 

  • خال‌های عروقی، عارضه ایست که ممکن است در صورت کودکان دیده شود، مانند ماه‌گرفتگی‌ها. متخصص پوست با کمک لیزر از پیشرفت و بزرگ شدن اینگونه ضایعات پوستی جلوگیری می کند.

 

  • در دوران بارداری ممکن است بر روی پوست مادر لک هایی به وجود آیند که سبب نازیبا جلوه کردن آن ناحیه شود. اما خوشبختانه از لیزر می توان برای کم‌رنگ شدن لک‌ها استفاده کرد. البته از آنجا که بروز این لک ها هورمونی است، درمان کاملی ندارند و تنها می‌توان آن ها را کم‌رنگ کرد.

 

  • جای جوش ها به خصوص در دوران بلوغ مشکل بسیاری از جوان ها است. این اسکارها را می توان با تکنولوژی جدید به کار گرفته شده در لیزرها تا ٨٠ درصد رفع و درمان کرد.

 

  • برای بهبود التهابات پوستی می توان از لیزر نیز استفاده کرد. به عنوان مثال افرادی که سال‌ها قبل از ژل پاژ استفاده کرده‌ بودند، وقتی این ژل را از بدن‌شان تخلیه می کنند برای کاهش التهابات آن از این لیزر استفاده می‌شود.

 

  • برای بهبود آثار سوختگی، جای زخم و بریدگی ها و… متخصص پوست می‌تواند از لیزر استفاده کند. گاهی برای رسیدن به نتیجه دلخواه باید از لیزر به همراه درمان‌های دارویی به کار گرفته شود. برای درمان پوستی که دچار سوختگی حاد شده و دارای عمق آن باشد، پس از چند جلسه لیزر می‌توان شدت و عمق کاهش داد نه کاملاً از بین برد. این کاهش هم از نظر زیبایی و هم از نظر کشیدگی‌هایی که روی بعضی مفاصل ایجاد می‌کند، مؤثر است.

 

  • کک و مک، عارضه ای است که درمان قطعی برای آن وجود ندارد؛ اما لیزر به کم ‌رنگ کردن این ضایعات کمک می کند.

 

برخی از خدمات دکتر حمیده آقایی

جوانسازی پوست

تزریق چربی

لیزر موهای زائد

تزریق بوتاکس

راه های ارتباطی

۴۴۹۶۶۰۲۴- ۴۴۰۴۵۱۵۱

منتظر نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم

با تشکر مدیریت سایت دکتر حمیده آقائی

دکتر حمیده آقایی

دکتر حمیده آقایی

متخصص پوست , مو , زیبایی و لیزر
عضو انجمن متخصصین پوست ایران و دارای بورد تخصصی پوست و مو

متولد سال ۱۳۵۸ در شهر تهران می باشم. تحصیلات دوره پزشکی عمومی خود را در سال ۱۳۸۳ در دانشگاه ایران به اتمام رساندم و جهت گذراندن دوره طرح عمومی به مدت ۲ سال در بیمارستان زعیم پاکدشت فعالیت داشتم.
۳ سال اول دوره تخصصی پوست و مو و لیزر را در شهر کرمان و سال چهارم را در بیمارستان تخصصی پوست رازی تهران گذراندم و در سال ۱۳۸۹ فارغ التحصیل شدم.
پس از ان به مدت دو سال و نیم در شهرستان شاهرود فعالیت حرفه ای داشتم و از سال ۱۳۹۲ در شهر تهران و اندیشه مشغول به فعالیت هستم.
در حال حاضر نیز در شهر تهران در مطب خصوصی و در کلینیک تخصصی پوست و مو و لیزر موهای زائد و چندین درمانگاه فعالیت دارم.

برچسب ها:

مقالات مرتبط

سلولیت (تجمع چربی) چیست و چه علائمی دارد؟

سلولیت (تجمع چربی) چیست و چه علائمی دارد؟

سلولیت یک عارضه پوستی است که افراد زیادی به خصوص خانم ها را درگیر می کند. مشخصه آن ظاهری گودی و برآمده از پوست است که معمولاً روی ران ها، باسن و شکم قرار دارد. این بیماری به دلیل تجمع سلول های چربی...

کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی یک روش درمانی برای بهبود سلولیت، ترک های پوستی و سیاهی زیر چشم می‌باشد. این درمان از دهه 1930 در فرانسه رایج شد. این درمان را می توانید بر روی پلک ها، گردن، صورت، بازوها، باسن، معده و...

تبخال چیست و چگونه درمان می شود؟

تبخال چیست و چگونه درمان می شود؟

تبخال یک زخم شایع و از بیماری های پوستی است که به علت ویروس های خانواده هرپس ایجاد می شود. عفونت تبخال در جمعیت بزرگسال شایع است و احتمال دارد افراد چندین بار این بیماری را در زندگی خود تجربه کنند....

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *