دکتر حمیده آقایی / درمان خشکی پوست
مدت زمان مطالعه ۴ دقیقه

درمان خشکی پوست

درمان خشکی پوست

علائم متفاوتی در بروز خشکی پوست دخیل هستند. عواملی همچون : عوامل ژنتیکی (ویژگی های ارثی که از والدین به ارث می بریم) و یا عوامل اکتسابی.

از میان عوامل اکتسابی می توان به موارد متعددی اشاره کرد. در میان این عوامل می توان به شرایط جوی و آب و هوایی فصول سرد سال، توجه کرد. در فصول سرد سال به دلیل سردی و خشکی هوا میزان رطوبت پوستی کاهش می یابد و به دنبال آن پوست خشک می گردد و ترک می خورد.

نکات قابل توجه در درمان خشکی پوست

به طور معمول وعده های غذایی افراد در شرایط پوستی آن ها نیز اثر گذار می باشد. همچنین استفاده از ماسک های آب رسان و کرم های مرطوب کننده نیز می تواند میزان خشکی پوست را کاهش دهد و شرایط پوستی را تعدیل کند.

 

دکتر حمیده آقایی متخصص پوست – مو و زیبایی با دانش و مهارتی که داراست می تواند شما عزیزان را به منظور جلوگیری و یا درمان خشکی پوست راهنمایی کند.  شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره های لازم و تعیین وقت قبلی با شماره 02144045151 تماس حاصل کنید و یا به کانال اینستاگرام دکتر مراجعه نمایید.

 

علل خشکی پوست

  1. تغییرات شرایط آب و هوایی (مخصوصا فصل های سرد سال)
  2. استحمام با آب داغ
  3. در معرض آفتاب بودن بدون استفاده از کرم های ضد آفتاب
  4. اختلالات هورمونیک ( اختلالات تیروئید)
  5. کمبود میزان آب بدن

برنامه ی غذایی افراد در فصول سرد سال تغییر می کند که به دنبال آن بدن دچار نوعی کم آبی می شود که بدنبال این کم آبی پوست نیز تحت تاثیر خشکی قرار می گیرد.

به همین منظور توصیه می شود تا نحوه ی زندگی روزمره ی خودمان را تغییر دهیم، تا از خشکی صورت جلوگیری به عمل آوریم. به منظور کمک به عدم ایجاد خشکی در صورت نیاز است؛ آب به میزان کافی مصرف کنیم و صورت خود را مرتبا شستشو دهیم تا رطوبت پوستمان را تقویت و حفظ کنیم.

درمان خشکی پوست

درمان خشکی پوست

درمان خشکی پوست

  1. روزانه 2 مرتبه ( در نوبت صبح و نوبت عصر) پوست صورت خود را تمییز و مرطوب کنید.
  2. از طریق استفاده از مرطوب کننده های طبیعی و ارگانیک، رطوبت پوست خود را تقویت و افزایش دهید. ( مثل: روغن های بدون رنگ ، ماهی ، روغن کوسه و یا گلیسیرین)
  3. استفاده از کرم های ضد آفتاب با SPF مطلوب و مرطوب کننده ( مخصوصا هنگام بیرون رفتن از خانه)
  4. مصرف کپسول یا مایع روغن ماهی ( این کپسول ها شامل اسیدهای چرب ضروری و یا روغن دانه کتان هستند، که سبب افزایش انعطاف پذیری پوست و تعدیل رطوبت در پوست می شوند.)
  5. استفاده از میوه جات و سبزیجات ( روزانه میوه و سبزیجات تازه مصرف کنید تا هم ویتامین های لازم را جذب کنید و هم رطوبت پوستیتان حفظ شود.) میوه هایی مانند موز و پرتقال به منظور درمان خشکی صورت و یا پوست، مناسب می باشند.

از میان ماسک های مناسب برای  درمان خشکی صورت، می توان به مواردی همچون : ماسک اسفناج ، ماسک سیب زمینی ، ماسک های آب رسان به منظور تقویت و حفظ رطوبت پوستی و … اشاره کرد.

همچنین توصیه می شود با مراجعه به متخصص پوست و مو ، مراقبت های لازم جهت جوانسازی پوست را انجام دهید.

مواد غذایی مؤثر در درمان خشکی صورت

  1. روغن زیتون ( این روغن در زمره ی روغن هایی می باشد که ؛ مانع از خروج رطوبت ازلایه ی سطحی پوست و خشک شدن پوست می شود که، این روند سبب حفظ رطوبت پوست و جلوگیری از پیشرفت خشکی پوست می شود.)
  2. کمبود پروتئین ها و ویتامین های خاصی از قبیل: کمبود ویتامین A ، کمبود عنصر روی، کمبود ویتامین B6 ، E ، B1 ، هم سبب ایجاد خشکی در پوست می شود.
  3. مصرف موادی مغذی هم چون ؛ جوانه ی گندم و سبوس برنج و نخود فرنگی ، که منبع تغذیه ای مناسبی برای ویتامین B1 می باشند و به نرمی و لطافت پوست کمک می کنند، توصیه می شود.

برخی از خدمات دکتر حمیده آقایی

تزریق چربی

لیزر موهای زائد

تزریق بوتاکس

دکتر حمیده آقایی

دکتر حمیده آقایی

متخصص پوست , مو , زیبایی و لیزر
عضو انجمن متخصصین پوست ایران و دارای بورد تخصصی پوست و مو

متولد سال ۱۳۵۸ در شهر تهران می باشم. تحصیلات دوره پزشکی عمومی خود را در سال ۱۳۸۳ در دانشگاه ایران به اتمام رساندم و جهت گذراندن دوره طرح عمومی به مدت ۲ سال در بیمارستان زعیم پاکدشت فعالیت داشتم.
۳ سال اول دوره تخصصی پوست و مو و لیزر را در شهر کرمان و سال چهارم را در بیمارستان تخصصی پوست رازی تهران گذراندم و در سال ۱۳۸۹ فارغ التحصیل شدم.
پس از ان به مدت دو سال و نیم در شهرستان شاهرود فعالیت حرفه ای داشتم و از سال ۱۳۹۲ در شهر تهران و اندیشه مشغول به فعالیت هستم.
در حال حاضر نیز در شهر تهران در مطب خصوصی و در کلینیک تخصصی پوست و مو و لیزر موهای زائد و چندین درمانگاه فعالیت دارم.

مقالات مرتبط

سلولیت (تجمع چربی) چیست و چه علائمی دارد؟

سلولیت (تجمع چربی) چیست و چه علائمی دارد؟

سلولیت یک عارضه پوستی است که افراد زیادی به خصوص خانم ها را درگیر می کند. مشخصه آن ظاهری گودی و برآمده از پوست است که معمولاً روی ران ها، باسن و شکم قرار دارد. این بیماری به دلیل تجمع سلول های چربی...

کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی یک روش درمانی برای بهبود سلولیت، ترک های پوستی و سیاهی زیر چشم می‌باشد. این درمان از دهه 1930 در فرانسه رایج شد. این درمان را می توانید بر روی پلک ها، گردن، صورت، بازوها، باسن، معده و...

تبخال چیست و چگونه درمان می شود؟

تبخال چیست و چگونه درمان می شود؟

تبخال یک زخم شایع و از بیماری های پوستی است که به علت ویروس های خانواده هرپس ایجاد می شود. عفونت تبخال در جمعیت بزرگسال شایع است و احتمال دارد افراد چندین بار این بیماری را در زندگی خود تجربه کنند....

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *