دکتر حمیده آقایی / جوانسازی پوست / درمان سیاهی دور چشم
مدت زمان مطالعه ۳ دقیقه

درمان سیاهی دور چشم

درمان سیاهی دور چشم

سیاهی دور چشم یکی از عوارض نامطلوب در چهره ی افراد است که به دنبال آن راه های درمان سیاهی دور چشم نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار شده است.

در این مقاله به سیاهی دور چشم و درمان آن می پردازیم.

دکتر حمیده آقایی متخصص پوست – مو و زیبایی با دانش و مهارتی که داراست می تواند شما عزیزان را به منظور درمان سیاهی دور چشم ، راهنمایی کند.  شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره های لازم و تعیین وقت قبلی با شماره 02144045151 تماس حاصل کنید و یا به کانال اینستاگرام دکتر مراجعه نمایید.

سیاهی دور چشم

سیاهی دور چشم دلایل متفاوتی دارد که از میان آن ها، جنبه ی ژنتیکی بیشتر مد نظر است. همچنین بیماری هایی نظیر؛ کم خونی (آنمی) ، مشکلات تیروئید ، کم خوابی ( سبب خشکی پوست می شود) ، استعمال دخانیات، خستگی و استرس های زیاد ( سبب خشک شدن کلی پوست و درمواقعی ایجاد یبوست) ، سبب تشدید سیاهی دور چشم می شوند.

از جنبه ی طب سنتی ، زمانی که مزاج خشک شود ، به دنبال آن پوست نیز خشک و چروکیده می شود. این چروکیدگی در اطراف چشم که بافتی ظریف و نازک است، بیشتر نمایان می شود. چروکیدگی در این ناحیه به دلیل وجود عروق وریدی ، هاله ی تیره رنگی را اطراف حدقه ی چشم پدید می آورد.

در طب سنتی کسانی که دارای مزاج خشک و سرد هستند بیشتر کبودی دورچشم در آن ها ظاهر می شود. این افراد معمولا افرادی لاغر اندام و دارای پوست تیره می باشند.

در مواردی هم می توان به این موضوع اشاره کرد که اگر کبد تحت فشار مواد غذایی مصرفی مانند غذاهای تند ، شور و … قرار گیرد، امکان این وجود دارد که تیرگی و سیاهی دور چشم ایجاد و یا تشدید شود.

درمان سیاهی دور چشم

درمان سیاهی دور چشم

سیاهی دور چشم را چگونه می توان درمان کرد؟

یکی از مهم ترین راه های درمانی ، افزایش خونرسانی به عروق اطراف چشم ، می باشد که به دنبال این امر، تیرگی و سیاهی دور چشم کاهش می یابد. افرادی که درگیر سیاهی دور چشم هستند، سعی دارند با لوازم آرایشی و یا بهداشتی تیرگی دور چشم خود را بپوشانند. اما به دلیل شیمیایی بودن این مواد امکان آسیب رساندن به پوست نازک و حساس زیر چشم وجود دارد.

به منظور درمان سیاهی  دور چشم، معمولا  کرم های شب که نقش تغذیه کنندگی دارند و حاوی ویتامین k ، ویتامین C یا کافئین هستند، توصیه می شود. همچنین خواب و استراحت کافی و استفاده از مواد غذایی مناسب، می تواند در کاهش دادن کبودی و سیاهی دور چشم کمک شایانی کند.

راه های طبیعی ای وجود دارند که با بهره گیری از آن ها می توان سیاهی دور چشم را تا حد بالایی کنترل کرد و کاهش داد و از ایجاد عوارض نامطلوب آن جلوگیری بعمل آورد. به طور مثال کاهش مصرف مواد غذایی تند و یا شور، استفاده از سبزیجات و میوه های حاوی آنتی اکسیدان و… راه مفیدی به منظور درمان سیاهی دور چشم است.

در مواقعی با تشخیص و تجویز متخصص پوست و مو، با تزریق PRP  و مزوتراپی می توان به بهبودی سیاهی دور چشم کمک کرد. لازم به ذکر می باشد که درمان از طریق مزوتراپی موقت بوده و نیاز است طی چندین جلسه درفواصل مناسب صورت پذیرد تا تاثیرگذار باشد.

برخی از خدمات دکتر حمیده آقایی :

جوانسازی پوست

تزریق چربی

لیزر موهای زائد

دکتر حمیده آقایی

دکتر حمیده آقایی

متخصص پوست , مو , زیبایی و لیزر
عضو انجمن متخصصین پوست ایران و دارای بورد تخصصی پوست و مو

متولد سال ۱۳۵۸ در شهر تهران می باشم. تحصیلات دوره پزشکی عمومی خود را در سال ۱۳۸۳ در دانشگاه ایران به اتمام رساندم و جهت گذراندن دوره طرح عمومی به مدت ۲ سال در بیمارستان زعیم پاکدشت فعالیت داشتم.
۳ سال اول دوره تخصصی پوست و مو و لیزر را در شهر کرمان و سال چهارم را در بیمارستان تخصصی پوست رازی تهران گذراندم و در سال ۱۳۸۹ فارغ التحصیل شدم.
پس از ان به مدت دو سال و نیم در شهرستان شاهرود فعالیت حرفه ای داشتم و از سال ۱۳۹۲ در شهر تهران و اندیشه مشغول به فعالیت هستم.
در حال حاضر نیز در شهر تهران در مطب خصوصی و در کلینیک تخصصی پوست و مو و لیزر موهای زائد و چندین درمانگاه فعالیت دارم.

مقالات مرتبط

عوارض مزوژل و روش های کاهش آن

عوارض مزوژل و روش های کاهش آن

عوارض مزوژل در مقایسه با سایر روش‌هایی که برای جوانسازی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند بسیار کمتر است. اما در صورتی که برای درمان پوست‌های آسیب دیده و تزریق این روشبه افرادی غیر از افراد متخصص و به...

مزوژل زیر چشم؛ ترکیبات و کاربردهای آن

مزوژل زیر چشم؛ ترکیبات و کاربردهای آن

مزوژل زیر چشم در راستای بهبود و زیبایی ناحیه زیر چشم، به عنوان یک روش موثر و محبوب درمانی شهرت پیدا کرده است. یکی از مسائل مهمی که برندها و تحقیقات زیادی روی آن تمرکز داشته‌اند، مشکلاتی هستند که در...

قیمت مزوژل در سال 1403 چقدر است؟

قیمت مزوژل در سال 1403 چقدر است؟

قیمت مزوژل در سال 1403 بسته به پزشک متخصص و ناحیه تحت درمان متفاوت است. به طور کلی، این روش درمانی گران‌تر از سایر روش‌های درمانی مانند بوتاکس است، اما می‌تواند در درازمدت مقرون‌به‌صرفه‌تر باشد،...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *