دکتر حمیده آقایی / میکرودرم / هر آنچه که درمورد میکرودرم باید بدانید
مدت زمان مطالعه ۳ دقیقه

هر آنچه که درمورد میکرودرم باید بدانید

هر آنچه که درمورد میکرودرم باید بدانید

یکی از روش کاربردی امروزه برای لایه برداری پوست، میکرودرم است.

در میکرودرم، لایه برداری پوست با استفاده ازکريستال های اکسيد آلمينيوم انجام می شود و لایه های فوقانی پوست مورد هدف قرار می گیرد. هدف استفاده از میکرودرم جوان سازی پوست و روشن سازی پوست است که طرفداران بسیاری دارد. میکرودرم با از بین بردن لایه های بیرونی سلول های آسیب دیده پوست با استفاده از میکروکریستال ها معایب پوست را برطرف می کند و با پاکسازی پوست، پوستی تازه و جدید را به وجود می آورد.

در انجام میکرودرم، بلورهای ریز اکسید آلومینیوم هیچ دردی ایجاد نخواهد کرد و انجام میکرودرم ازجمله روش های بی درد جوان سازی پوست است.

  • آیا استفاده از این روش عوارضی دارد؟

تا به حال عوارضی برای این روش مشاهده نشده است. در حقیقت میکرودرم یک روش غیر تهاجمی لایه برداری است. تنها بعد از جلسه درمانی ممکن است پوست صورتی رنگ شود که موقتی بوده و معمولاً بعد از چند ساعت از بین می رود.

  • چه کسانی نیاز به میکرودرم دارند؟

افرادی که در آن ها علایم پیری پوست دیده می شود می توانند برای درمان علايم اوليه ناشی از پيری پوست این روش را بکار ببرند. منتها این روش تنها مختص علایم پیری صورت نیست و می توان برای جای جوش و لک سطحی مورد استفاده قرار گیرد. البته باید گفت انجام میکرودرم آبروژن برای آن دسته از افرادی که دچار بیمارهای اگزما، آکنه فعال و درماتیت هستند توصیه نمی شود و بهتر است برای این افراد ازمیکرودرم استفاده نشود. درکل توصیه می شود افراد قبل استفاده میکرودرم از پزشک متخصص پوست در این زمینه مشاوره بگیرند.

  • مدت زمان لازم برای انجام میکرودرم، چقدر است؟

در هرجلسه میکرودرم که معمولاً بین سی الی شصت دقیقه طول می کشد، پزشک با استفاده از قطعه ای دستی مقدار کمی از کریستال های آلومینیوم اکسید را روی پوست می مالد و پس از یک جلسه درمانی، بیمار شاهد بهبود چشمگیری در رنگ پوست، رفع چروک و جای آکنه صورت خود خواهد بود. اما باید توجه داشت که اگر بیمار خواستار نتایج پایداری است نیاز به چندین جلسه ی درمان پی در پی در چند هفته بنا بر صلاح دید پزشک دارد.

  • هزینه هر استفاده از می کرودرم چقدر می باشد؟

هزینه ی هر جلسه استفاده ازمیکرودرم ابریژن به عوامل مختلفی واتسه است؛ مانند دستگاه مورد استفاده، مدت زمان نیاز به انجام پاکسازی، دستمزد پزشک معالج و… .

مقالات مرتبط

سوالات متداول میکرودرم

میکرودرم ابریژن

تفاوت میکرودرم و میکرونیدلینگ

مراقبت ها و نکات قبل و بعد از استفاده میکرودرم ابریژن

 

دکتر حمیده آقایی

دکتر حمیده آقایی

متخصص پوست , مو , زیبایی و لیزر
عضو انجمن متخصصین پوست ایران و دارای بورد تخصصی پوست و مو

متولد سال ۱۳۵۸ در شهر تهران می باشم. تحصیلات دوره پزشکی عمومی خود را در سال ۱۳۸۳ در دانشگاه ایران به اتمام رساندم و جهت گذراندن دوره طرح عمومی به مدت ۲ سال در بیمارستان زعیم پاکدشت فعالیت داشتم.
۳ سال اول دوره تخصصی پوست و مو و لیزر را در شهر کرمان و سال چهارم را در بیمارستان تخصصی پوست رازی تهران گذراندم و در سال ۱۳۸۹ فارغ التحصیل شدم.
پس از ان به مدت دو سال و نیم در شهرستان شاهرود فعالیت حرفه ای داشتم و از سال ۱۳۹۲ در شهر تهران و اندیشه مشغول به فعالیت هستم.
در حال حاضر نیز در شهر تهران در مطب خصوصی و در کلینیک تخصصی پوست و مو و لیزر موهای زائد و چندین درمانگاه فعالیت دارم.

مقالات مرتبط

میکرودرم

میکرودرم

پوست می تواند آنچنان تاثیری بر چهره افراد بگذارد که از پوست شخصی بتوان در مورد سن او قضاوت کرد به همین دلیل افراد تمایل دارند که پوستی شاداب داشته باشند و یا اینکه از راه های جوانسازی پوست برای...

هزینه میکرودرم در سال 1402 چقدر است؟!

هزینه میکرودرم در سال 1402 چقدر است؟!

یکی از بهترین روش های جوانسازی پوست ، میکرودرم ابریژن می باشد که برای برطرف کردن نقص های صورت و داشتن چهره ای شاداب و جوان توصیه می شود. این روش به دلیل اینکه باعث از بین رفتن چین و چروک های صورت می...

تفاوت میکرودرم و میکرونیدلینگ

تفاوت میکرودرم و میکرونیدلینگ

تفاوت میکرودرم و میکرونیدلینگ یکی از سوالاتی که برای بیشتر افراد پیش می آید این است کدام یک از روش های جوانسازی پوست را انتخاب کنند ؟ میکرودرم ابریژن و میکرونیدلینگ دو روش جوانسازی پوست می باشد که...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *