مدت زمان مطالعه ۳ دقیقه

شلی پوست صورت

شلی پوست صورت

یکی از مشکلات پوستی که با افزایش سن باعث آزار افراد به خصوص خانم ها می شود، شلی و افتادگی سطح پوست است. کاهش سطح کلاژن پوست که می تواند در اثر افزایش سن و تغذیه نادرست باشد باعث ایجاد افتادگی و شلی پوست شود. علاوه بر سطح کلاژن پوست خندیدن ها، اخم کردن ها و قرار گرفتن در معرض نور خورشید تاثیر نامطلوبی بر ساختار و قابلیت ارتجاع‌پذیری پوست دارد و می تواند باعث پیرتر شدن پوست صورت شود. همچنین مواردی مانند افزایش و کاهش مکرر وزن و بارداری نیز بر شل شدن پوست تاثیر گذارند. خوشبختانه برای رفع این مشکل تعداد زیادی از روش‌های درمان جراحی و غیرجراحی وجود دارد.

 

 

راه های درمان غیر جراحی شلی و افتادگی پوست

افرادی که دچار این مشکل در پوست خود هستند باید به مقدار آبی که روزانه مصرف می کنند دقت نمایند. در حقیقت آب جزء حیاتی برای حفظ قابلیت ارتجاعی پوست است و پوست نیاز به هیدراتاسیون دارد. پس یک راه برای جلوگیری از افتادگی بیشتر پوست مصرف به اندازه آب می باشد. افرادی که نیاز به آبرسانی بیشتر به پوست آن ها می باشد می توانتد از کرم های موضعی آبرسان استفاده کنند.

به طور کلی تغذیه نقش مهمی در حفظ سلامت و شادابی پوست افراد دارد. متخصصصان پوست مصرف مواد غذای ضرروری برای افزایش کلاژن و الاستین پوست را توصیه می کنند. مواد غذایی مانند پنیر، شیر، حبوبات، سویا، لوبیا، ماهی و… . مصرف آنتی اکسیدان های خوراکی قوی که شامل بسیاری از ویتامین ها هستند همچنین شما می توانید با استفاده از کرم های

علاوه بر راه های درمانی بالا از جمله روش های درمانی غیر جراحی استفاده از کرم ها می باشند. کرم هایی که دارای ترکبیات مفید هستند و میزان کلاژن و الاستین پوست را بهبود می بخشند.

امروزه روش های درمانی مختلفی توسط متخصصان پوست به منظور افزایش جریان خون در سطح پوست برای تحریک سنتز کلاژن پوست مورد استفاده قرار می گیرند. از جمله این روش ها میکرودرم ابریژن است. روشی بی خطر که توسط متخصص پوست جهت جوانسازی پوست فرد انجام می شود. علاوه بر روش میکرودرم آبریژن، روش های دیگری مثل پیلینگ که همراه با لایه برداری پوست است و روش مثل مزوتراپی که ترکیبات آنتی اکسیدان و تحریک کننده سنتز کلاژن را مستقیما به سلول های به پوست می رسانند، برای درمان توصیه می شوند.

از جمله جدیدترین روش ها، استفاده ار لیزرهای فراکشنال و رادیو فرکانسی می باشند.

گاهی شلی و افتادگی پوست در فرد به قدری زیاد بوده که نیاز به درمان جراحی می باشد. تصمیم نوع درمان باید توسط متخصص پوست انجام گیرد تا جوان سازی پوست و نتیجه دلخواه بیمار حاصل شود. پس توصیه می شود با یک متخصص پوست درباره ی نوع درمان مشورت نمایید.

با تشکر مدیریت سایت دکتر حمیده آقایی متخصص پوست

دکتر حمیده آقایی

دکتر حمیده آقایی

متخصص پوست , مو , زیبایی و لیزر
عضو انجمن متخصصین پوست ایران و دارای بورد تخصصی پوست و مو

متولد سال ۱۳۵۸ در شهر تهران می باشم. تحصیلات دوره پزشکی عمومی خود را در سال ۱۳۸۳ در دانشگاه ایران به اتمام رساندم و جهت گذراندن دوره طرح عمومی به مدت ۲ سال در بیمارستان زعیم پاکدشت فعالیت داشتم.
۳ سال اول دوره تخصصی پوست و مو و لیزر را در شهر کرمان و سال چهارم را در بیمارستان تخصصی پوست رازی تهران گذراندم و در سال ۱۳۸۹ فارغ التحصیل شدم.
پس از ان به مدت دو سال و نیم در شهرستان شاهرود فعالیت حرفه ای داشتم و از سال ۱۳۹۲ در شهر تهران و اندیشه مشغول به فعالیت هستم.
در حال حاضر نیز در شهر تهران در مطب خصوصی و در کلینیک تخصصی پوست و مو و لیزر موهای زائد و چندین درمانگاه فعالیت دارم.

برچسب ها: شلی پوست صورت

مقالات مرتبط

تزریق مزوژل جالپرو؛ فواید + فیلم واقعی

تزریق مزوژل جالپرو؛ فواید + فیلم واقعی

تزریق مزوژل جالپرو به صورت یکی از بهترین راهکارهای طبیعی برای افزایش کیفیت پوست و همچنین جلوگیری از تاثیر گذاری روند پیری بر روی ظاهر آن است. مزوژل جالپرو یا Jalupro ماده ای است که تزریق آن به پوست...

اندولیفت شکم؛ همه چیز درباره این روش زیبایی

اندولیفت شکم؛ همه چیز درباره این روش زیبایی

اندولیفت شکم یک روش زیبایی کم تهاجمی است که به دلیل توانایی آن در سفت کردن ناحیه شکم بدون نیاز به جراحی محبوبیت پیدا کرده است. این تکنیک نوآورانه شامل استفاده از انرژی لیزر یا فرکانس رادیویی است که...

 هزینه اندولیفت در سال 1402 چقدر است؟

 هزینه اندولیفت در سال 1402 چقدر است؟

هزینه اندولیفت بر اساس عوامل متعددی متفاوت است. این موضوع بر ملاحظات مالی افرادی که به دنبال این روش زیبایی کم تهاجمی برای جوانسازی صورت و سفت کردن پوست هستند، تأثیر می‌گذارد. هزینه اندولیفت...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *