مدت زمان مطالعه ۳ دقیقه

عوارض ترکاندن جوش

عوارض ترکاندن جوش

آیا با عوارض ترکاندن جوش آشنا هستید؟ آیا می دانید چه عوارضی با ترکاندن جوش پدید می آیند؟

معمولا جوش ها ظاهری نامطلوب بر چهره ی افراد ایجاد می کنند ، که این امر عوارض نامناسبی مانند: کاهش اعتماد بنفس ، انزوای اجتماعی و … را برای فرد ، فراهم می آورد.

برخی افراد به منظور از بین بردن جوش های خود اقدام به ترکاندن آن ها می کنند ، اما با عوارض ترکاندن جوش آشنا نیستند و عوارض نامطلوب دیگری را برای چهره ی خود ایجاد می کنند.

در این مقاله به عوارض ترکاندن جوش می پردازیم.

دکتر حمیده آقایی متخصص پوست – مو و زیبایی با دانش و مهارتی که داراست می تواند شما عزیزان را در حیطه ی پوست و مو ، راهنمایی کند. شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره های لازم و تعیین وقت قبلی با شماره 02144045151 تماس حاصل کنید و یا به کانال اینستاگرام دکتر مراجعه نمایید.

عوارض ترکاندن جوش

از میان عوارض ترکاندن جوش به طور خلاصه موارد زیر را بیان می کنیم:

  • تغییر رنگ پوست در اثر ترکاندن جوش

با ترکاندن جوش ، اسکار یا همان جای جوش بر روی پوست صورت باقی می ماند و به دنبال این امر ممکن است رنگ پوست در اطراف جوش نیز تغییر کند. به این پدیده ، هیپرپیگمانتاسیون بعد از التهاب یا PIH گفته می شود. این امر عامل مهمی در ایجاد لک های صورت می باشد ، زیرا در اثر این پدیده  ؛ناحیه ای مسطح از پوست صورت ، تیره تر می شود.

هرچه جوش دارای التهاب و قرمزی بیشتری باشد با ترکاندن آن، احتمال ایجاد PIH افزایش پیدا می کند. به منظور درمان لک های حاصل از جای جوش می توانید به متخصص پوست و مو مراجعه کنید و ضایعات موجود را رفع کنید.

  • ایجاد زخم

پوشش دهی یک زخم ، نسبت به پوشاندن یک جوش، کار سخت تری می باشد. با ترکاندن جوش، چرک و باکتری های موجود در آن در پوست انتشار پیدا می کنند و جوش ترکانده شده ، زخم می گردد. با ایجاد زخم در محل جوش ، فرد تمایل دارد تا زخم ایجاد شده، را نیز بکند و آن را برطرف سازد که توصیه می شود، از این اقدام برحذر باشید.

عوارض ترکاندن جوش

عوارض ترکاندن جوش

  • باقی ماندن جای زخم

با ترکاندن جوش امکان باقی ماندن زخم حاصل از آن وجود دارد. بنابراین توصیه می شود به منظور از بین بردن جوش های خود به متخصص پوست و مو مراجعه کنید و از تکنیک های درمانی مناسب مانند میکرونیدلینگ ، سابسیژن و…  استفاده کنید ، تا عوارض نامطلوبی را متحمل نشوید.

  • افزایش میزان التهاب

اعمال فشار و یا ترکاندن جوش ها سبب بالا رفتن میزان التهاب آن می شود که بدنبال این امر، ظاهر چهره نامطلوب تر می شود. با ایجاد فشار در ناحیه ی جوش ها، پوست اطراف جوش تحریک می شود و به دنبال این تحریکات، ملتهب می شود و در ادامه ، تورم و قرمزی پوست نیز در این محل دیده می شود.

  • ایجاد عفونت با تراکندن جوش

ترکاندن جوش در محلی مانند حمام که غیراستریل می باشد و یا با دستانی آلوده ، امکان عفونت کردن جوش را تشدید می کند. در هنگام ترکاندن جوش ، ناحیه ای از پوست پاره می شود تا محتویات جوش خارج گردد ، که بدنبال این پارگی راه نفوذ و رخنه کردن باکتری ها فراهم می آید.

با نفوذ باکتری ها به محل جوش امکان ایجاد جوش های چرکین و یا در موارد حاد ، عفونت های پوستی وجود دارد.

دکتر حمیده آقایی

دکتر حمیده آقایی

متخصص پوست , مو , زیبایی و لیزر
عضو انجمن متخصصین پوست ایران و دارای بورد تخصصی پوست و مو

متولد سال ۱۳۵۸ در شهر تهران می باشم. تحصیلات دوره پزشکی عمومی خود را در سال ۱۳۸۳ در دانشگاه ایران به اتمام رساندم و جهت گذراندن دوره طرح عمومی به مدت ۲ سال در بیمارستان زعیم پاکدشت فعالیت داشتم.
۳ سال اول دوره تخصصی پوست و مو و لیزر را در شهر کرمان و سال چهارم را در بیمارستان تخصصی پوست رازی تهران گذراندم و در سال ۱۳۸۹ فارغ التحصیل شدم.
پس از ان به مدت دو سال و نیم در شهرستان شاهرود فعالیت حرفه ای داشتم و از سال ۱۳۹۲ در شهر تهران و اندیشه مشغول به فعالیت هستم.
در حال حاضر نیز در شهر تهران در مطب خصوصی و در کلینیک تخصصی پوست و مو و لیزر موهای زائد و چندین درمانگاه فعالیت دارم.

برچسب ها: لیزر فراکشنال

مقالات مرتبط

سلولیت (تجمع چربی) چیست و چه علائمی دارد؟

سلولیت (تجمع چربی) چیست و چه علائمی دارد؟

سلولیت یک عارضه پوستی است که افراد زیادی به خصوص خانم ها را درگیر می کند. مشخصه آن ظاهری گودی و برآمده از پوست است که معمولاً روی ران ها، باسن و شکم قرار دارد. این بیماری به دلیل تجمع سلول های چربی...

کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی یک روش درمانی برای بهبود سلولیت، ترک های پوستی و سیاهی زیر چشم می‌باشد. این درمان از دهه 1930 در فرانسه رایج شد. این درمان را می توانید بر روی پلک ها، گردن، صورت، بازوها، باسن، معده و...

تبخال چیست و چگونه درمان می شود؟

تبخال چیست و چگونه درمان می شود؟

تبخال یک زخم شایع و از بیماری های پوستی است که به علت ویروس های خانواده هرپس ایجاد می شود. عفونت تبخال در جمعیت بزرگسال شایع است و احتمال دارد افراد چندین بار این بیماری را در زندگی خود تجربه کنند....

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *