دکتر حمیده آقایی / جوانسازی پوست / قبل و بعد از جوانسازی پوست صورت با لیزر چه کنیم ؟
مدت زمان مطالعه ۴ دقیقه

قبل و بعد از جوانسازی پوست صورت با لیزر چه کنیم ؟

  قبل و بعد از جوانسازی پوست صورت با لیزر چه کنیم ؟

با گذشت زمان و قرار گرفتن در معرض نور آفتاب باعث می شود چربی های پوست کاهش یافته و انعطاف پذیری آن کم می شود . برخی از سلول های پوست می میرند و باعث چین و چروک در پوست می شود. لیزرهای تهاجمی مورد استفاده جهت جوانسازی پوست با وجود آسیب گرمایی مختصر در درم تمامیت و سلامت لایه شاخی را حفظ می کنند . پاسخ ترمیم زخم پس از درمان سبب جمع شدگی کلاژن و فعال شدن فیبروپلاستها همراه با سنتز کلاژن جدید یا سایر اجزای ECM میگردد . افزایش میزان ECM سبب ضخیم شدن درم و صاف شدن پوست می گردد که از نظر بالینی به شکل رفع چین و چروکها مشاهده می شود . روند بازآیی کلاژن ناشی از لیزرهای غیرتهاجمی نه تنها سبب رفع چین مو چروکها می گردد بلکه موجب بهبود اسکارهای آتروفیک و هیپرتروفیک ، اندازه منافذ پوستی ، بافت پوست و استریا نیز می شود .

فیلم لیزر فرکشنال

کدام لیزر برای جوانسازی پوست صورت مناسب تر است ؟

لیزرهای تهاجمی مورد استفاده جهت جوانسازی پوست از روش فرکشنال یا غیرفرکشنال برای اعمال انرژی به پوست استفاده می کنند . لیزرهای غیرفرکشنال درم را به آرامی و به شکل وسیع گرم می کنند. این کار سبب تحریک پاسخ بازآیی کلاژن مختصر می گردد . این لیزرها عموما با درم پاپیلاری نفوذ می کنند . لیزرهای فرکشنال بخشی از پوست به شکل ستونها میکروسکوپی از درم و اپیدرم را گرم نموده و سبب آسیب بافتی آن می شوند . این ستونها که تحت عنوان نواحی درمانی گرمایی میکروسکوپی اطلاق می گردند به شکل عمقی تا درم رتیکولار نفوذ می نمایند .

عکس-جوانسازی-صورت-با-لیزر

عکس-جوانسازی-صورت-با-لیزر

اقدامات پیش از لیزر درمانی صورت

      • از 4 هفته قبل از درمان تا 4 هفته پس از آن از سولاریوم ، تماس مستقیم با آفتاب و ترکیبات موضعی برنزه کننده پوست ( بدون آفتاب ) پرهیز نموده و از ضد آفتاب وسیع الطیف با spf30 حاوی اکسید روی یا دی اکسید تیتانیوم روزانه در طول درمان استفاده کنید .
      • از پروسیجرهای لایه برداری عمقی صورت به مدت 4 هفته قبل از لیزر درمانی پرهیز کنید ( مثل پیلینگ شیمیایی تهاجمی ، جوانسازی لیزری ودرم ابریشن ).
      • از مصرف زنجبیل ، ویتامین E و ترکیبات آسپیرینی به مدت 2 هفته پیش از لیزردرمانی به منظور کاهش خطر کبودی پرهیز کنید . همچنین می بایست به مدت یک هفته پیش از لیزردرمانی از ایبوپروفن ، ناپروکسن و سلکوکسیب پرهیز گردد . مصرف استامینوفن مشکلی ندارد .

 دکتر حمیده آقایی ؛ متخصص پوستو مو و زیبایی  از روش های جدیدی برای زیبایی استفاده می کند .شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و تعیین وقت قبلی از طریق زیر با دکتر آقایی  متخصص پوست خوب در غرب تهران ارتباط برقرار کنید:

شماره تماس: 02144045151

کانال اینستاگرام دکتر حمیده آقایی

 

روز لیزر درمانی صورت

      • یک صبحانه کامل بخورید .
      • در صورت نیاز از داروهای ضدویروسی جهت پیشگیری از عفونت هرپس و ترامادول ( یک ساعت قبل از پروسیجر ) برای کاهش درد استفاده کنید .
      • تجهیزات محافظت از آفتاب مثل کلاه لبه دار با لبه بلند و عینک آفتابی را همراه خود بیاورید .

مراقبت های بعد از لیزر جوانسازی صورت

      • در روزهای 0-4 بعد از لیزر درمانی به منظور کمک به کاهش تورم اطراف چشمها و گونه در وضعیتی که سر و شانه بالاتر از تنه است بخوابید یا استراحت کنید .
      • تا دو هفته پس از درمان از فعالیتهایی که سبب گرگرفتگی صورت می گردند ، پرهیز کنید .
      • از درمانهای تهاجمی صورت مثل میکرودرم ابریشن و پیلینگ شیمیایی به مدت 4 هفته و از مصرف داروهای موضعی تحریک کننده به مدت 5 هفته پس از لیزردرمانی پرهیز کنید.
      • از کمپرس خنک یا کیسه خنک یا کیسه یخ پیچیده در پارچه به مدت 15 دقیقه هر 1-2 ساعت استفاده کنید .

 

 

دکتر حمیده آقایی

دکتر حمیده آقایی

متخصص پوست , مو , زیبایی و لیزر
عضو انجمن متخصصین پوست ایران و دارای بورد تخصصی پوست و مو

متولد سال ۱۳۵۸ در شهر تهران می باشم. تحصیلات دوره پزشکی عمومی خود را در سال ۱۳۸۳ در دانشگاه ایران به اتمام رساندم و جهت گذراندن دوره طرح عمومی به مدت ۲ سال در بیمارستان زعیم پاکدشت فعالیت داشتم.
۳ سال اول دوره تخصصی پوست و مو و لیزر را در شهر کرمان و سال چهارم را در بیمارستان تخصصی پوست رازی تهران گذراندم و در سال ۱۳۸۹ فارغ التحصیل شدم.
پس از ان به مدت دو سال و نیم در شهرستان شاهرود فعالیت حرفه ای داشتم و از سال ۱۳۹۲ در شهر تهران و اندیشه مشغول به فعالیت هستم.
در حال حاضر نیز در شهر تهران در مطب خصوصی و در کلینیک تخصصی پوست و مو و لیزر موهای زائد و چندین درمانگاه فعالیت دارم.

مقالات مرتبط

تزریق مزوژل جالپرو؛ فواید + فیلم واقعی

تزریق مزوژل جالپرو؛ فواید + فیلم واقعی

تزریق مزوژل جالپرو به صورت یکی از بهترین راهکارهای طبیعی برای افزایش کیفیت پوست و همچنین جلوگیری از تاثیر گذاری روند پیری بر روی ظاهر آن است. مزوژل جالپرو یا Jalupro ماده ای است که تزریق آن به پوست...

اندولیفت شکم؛ همه چیز درباره این روش زیبایی

اندولیفت شکم؛ همه چیز درباره این روش زیبایی

اندولیفت شکم یک روش زیبایی کم تهاجمی است که به دلیل توانایی آن در سفت کردن ناحیه شکم بدون نیاز به جراحی محبوبیت پیدا کرده است. این تکنیک نوآورانه شامل استفاده از انرژی لیزر یا فرکانس رادیویی است که...

 هزینه اندولیفت در سال 1402 چقدر است؟

 هزینه اندولیفت در سال 1402 چقدر است؟

هزینه اندولیفت بر اساس عوامل متعددی متفاوت است. این موضوع بر ملاحظات مالی افرادی که به دنبال این روش زیبایی کم تهاجمی برای جوانسازی صورت و سفت کردن پوست هستند، تأثیر می‌گذارد. هزینه اندولیفت...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *