مدت زمان مطالعه ۷ دقیقه

لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد از جدیدترین روش های ابداع شده است و امروزه افراد بسیار زیاد به ظاهر خود بها می دهند و در جهت آراستگی و پاکیزگی بیشتر،از این روش برای از بین بردن موهای زائد خود استفاده می کنند. نمی توان از بین بردن موهای زائد را به طور دائمی در نظر بگیریم اما با روش لیزر موهای زائد به تدریج از حجم زیاد موها در نواحی مختلف کاسته شده و با مرور زمان می توان گفت رویش موها دیر به دیر  و با ضخامت خیلی کم اتفاق می افتد که عملا می توان گفت لیزر بر روی پوست نتیجه بخش بوده است .  اگر تعداد جلسات لیزر منظم باشد افراد میتوانند  نتیجه را بر روی پوست خود مشاهده کنند.این روش مورد تایید سازمان دارویی آمریکا قرار گرفته است.

دکتر حمیده آقایی متخصص پوست ، مو ، زیبایی ، لیزر با تجربیات چندین ساله ای که دارند در این باره مطالبی را در اختیار شما قرار داده است که می توانید به راحتی از آن استفاده کنید . شما می توانید همواره با شماره تلفن -۴۴۹۶۶۰۲۴ – 4۴۰۴۵۱۵۱ جهت مشاوره تماس حاصل فرمائید .
 

نحوه لیزر موهای زائد

در این روش با دستگاه های مخصوص طیف خاصی از نور به شکلی موازی که حالت تقویت شده دارد به پوست تابانده می شود و موهای زائد نواحی مختلف را تحت تاثیر قرار می دهد.این طیف نور به عمق دو تا سه میلی متری بافت پوست نفوذ می کند و تنها ریشه مو را مورد هدف قرار می دهد و با هر بار ضربه ایی که وارد می شود ریشه مو تخریب می  شود و به بافت های کناری لطمه ایی وارد نخواهد شد.

اقدامات پیش از انجام لیزر

پس از نواحی مشخص شده برای انجام لیزر بیما ر باید از چند روز قبل خود را برای لیزر آماده کند به این صو.رت که به هیچ عنوان از یک هفته قبل از روش هایی  مانند موم های سرد ،موچین که به ریشه مو آسیب وارد می کنند ،استفاده نکرده و برای از بین بردن موهای خود تنها از تیغ و ژیلت استفاده کنند.
در هنگام استفاده  از ژیلت  موها در جهت رویش مو از بین بروند زیرا زمانی که موها در خلاف جهت مو زده می شود باعث التهاب و زخم های کوچک شده که در طول انجام لیزر باعث سوزش و حساسیت بالا می شود.
پیش از انجام لیزر موهای زائد تمامی مواد آرایشی باید از نواحی مورد نظر پاک شود.
کسانی که دارای آستانه درد پایینی هستند می توانند با مشورت پزشک از داروهایی برای کاهش اضطراب استفاده کنند.

مراقبت بعد از انجام لیزر موهای زائد

بعد از لیزر موهای زائد نواحی با قرمزی و تورم روبه رو خواهند شد که می توان برای التیام از کیسه های یخ و کرم های مرطوب کننده استفاده کنید.
بعد از لیزر موهای زائد باید از ضد آفتاب استفاده شده و در معرض مستقیم نور خورشسید قرار نگیرید.
پس از یک هفته  ممکن است یک لایه از پوست  بدن جدا شود که بیمار باید از کرم هایی که متخصص برای او تجویز کرده است،استفاده کند.
از مالیدن پوست نواحی لیزر شده خودداری کنید
تا سه هفته بعد از لیزر از بند انداختن، استفاده از موچین و چرب کردن نواحی خودداری کنید.
حمام آفتاب نگیرید و از برنزه کردن پوست خود اجتناب کنید.

بیشتر بخوانید: مراقبت های قبل و بعد لیزر موهای زائد

چه افرای می توانند لیزر موهای زائد را انجام دهند؟

می توان گفت تمامی افراد با سنین مختلف می توانند از این رو ش برای از بین بردن موهای زائد خود استفاده کنند و تفاوتی در لیزر موهای زائد بین مردان و زنان وجود ندارد به طوری که تنها ممکن است در تعداد جلسات اندکی اختلاف داشته باشند.
لیزر برای کسانی که دارای پوست های روشن تر هستند و موهایی تیره و ضخیمی دارند بسیار موثر عمل می کند و می توان گفت بالای هشتاد درصد لیزر نتیجه بخش خواهد بود.اما افراد با دارا بودن هر نوع پوستی می توانند از این روش استفاده کنندو از متخصص در این مورد مشاوره بگیرند.

چه کسانی نباید از روش لیزر موهای زائد استفاده کنند؟

خانم های باردار و شیرده: افرادی که از داروهایی برای درمان بیماری های پوستی و دیگر بیماری ها استفاده می کنند باید با پزشک مشورت کنند و بهتر است که درمان با لیزر را به تاخیر بیندازند.

کسانی که دارای حساسیت های پوستی هستند نباید از این روش برای از بین بردن موهای زائد خود استفاده کنند از مشکلات پوستی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

زخم های عفونی: اگر در ناحیه مورد نظر دارای زخم های عقونی هستید از انجام لیزر خودداری کنید زیرا باعث می شود زخم ها به دیگر نقاط بدن منتقل شوند.

تبخال فعال: در ابتدا بیما ران باید با داروهای ضد ویروسی تبخال های  خود را درمان کنند  تا از انتشار تبخال به دیگر نقاط خودداری شود.

بیشتر بخوانید: لیزر موهای زائد برای چه افرادی مناسب نیست

لیزر موهای زائد
لیزر موهای زائد

مزایای لیزر موهای زائد

در مقایسه با روش های دیگر درد کمتری دارد و افراد نارحتی چندانی احساس نمیکنند.
موهای زائد سطح های بزرگ را می توان با این روش از بین برد.
به وجود آمدن زخم  و تغییر در رنگدانه ها در این روش بسیار کم است.
مدت زمان انجام لیزر بسته به نواحی مورد نظر معمولا کوتاه است.
نیازی به بستری شدن و بیهوشی در این روش نیست.
این روش توسط FAD تایید شده است.
اثر بخشی زیادی در این روش وجود دارد.

لیزر موی زائد

برای بعضی از افراد این سوال پیش می آید که آیا لیزر موهای زائد برای مردان مناسب است ؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که به علت اینکه مردان دارای موهای ضخیمی نسبت به خانم ها هستند اصولا پس از تراشیدن موهای زائد خود به سوزش و خارش و برخی اوقات جوش و کورک در قسمت مورد نظر می شوند مخصوصا در ناحیه تناسلی و زیر بغل که می بایست به صورت مرتب آن را تمیز کرد . لیزر موهای زائد می تواند بهترین روش باشد . لازم به ذکر است که لیزر موهای زائد اگرچه به روش درستی صورت گیرد هیچگونه خطری برای باروری مردان به وجود نمی آورد .

بیمارانی که مشکلات هورمونی دارند می بایست همزمان با لیزر درمان دارویی جهت برطرف کردن بیماری هورمونی خود را هم انجام دهند . این در صورتی است که لیزر بدون دارو درمانی برای این نوع بیماران تنها هزینه و زمان مصرف می شود و هیچ منفعتی برای بیمار ندارد .

افرادی که دچار پر مویی هستند اما این مسئله به دلیل هورمون نمی باشد کاندیدای بسیار مناسبی جهت لیزر موهای زائد هستند . هرچه قدر پوست افراد دارای پر مویی غیر هورمونی باشد و رنگ آن روشن تر و دارای موهای تیره تر و با اندازه و قطر بیشتری باشد نتیجه بسیار بالایی می توان دریافت کرد .

اهمیت رنگ پوست در لیزر موهای زائد

امکان دارد کسانی که دارای پوست تیره رنگ هستند و یا سولاریم و یا حمام آفتاب انجام داده اند در برابر لیزر موهای زائد پوست آن ها دچار اختلالاتی شود به همین دلیل توصیه می شود کسانی که جز این دسته از افراد هستند حتما پیش از انجام لیزر موهای زائد با پزشک خود مشاوره لازم را انجام دهند . لیزر کردن موهای زائد برای این افراد و به وسیله پزشک غیر متخصص نتیجه ای به جز سوختگی های حاد پوستی را به همراه ندارد . سوختگی هایی که امکان دارد لک های پوستی نشات گرفته از آن برخی اوقات تا مادام العمر همراه فرد باقی بماند. برای اطلاعات بیشتر مقاله نقش پوست در لیزر موهای زائد را بخوانید.

روش لیزر موهای زائد  تا چند جلسه  باید ادامه پیدا کند؟

بعد از گذشت یک جلسه فرد می تواند کم شدن موهای خود را مشاهده کند اما برای رسیدن به نتیجه نهایی به طوری که موهای زائد به شکل نیمه دائم از بین بروند حداقل چهار  جلسه نیاز است که باز هم در افراد مختلف متغییر بوده و پوست و مو و سن افراد نقش اساسی را در تعداد  جلسات لیزر موهای زائد دارد.
افراد باید با آغاز درمان با لیزر یک برنامه  منظم را برای خود داشته باشند تا درمان نتیجه مطلوب داشته باشد به طوری که اگر فاصله زمانی جلسه اول تا جلسه بعدی زیاد باشد پزشک مجبور است چرخه درمان را از ابتدا آغاز کند.بیمار باید فاصله بین جلسات خود را با متخصص مشخص کند. مراجعه به بهترین متخصص پوست تهران برای انجام لیزر موهای زائد می تواند در کوتاه شدن طول درمان تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

دکتر حمیده آقایی
دکتر حمیده آقایی

دکتر حمیده آقایی

متخصص پوست , مو , زیبایی و لیزر
عضو انجمن متخصصین پوست ایران و دارای بورد تخصصی پوست و مو

متولد سال ۱۳۵۸ در شهر تهران می باشم. تحصیلات دوره پزشکی عمومی خود را در سال ۱۳۸۳ در دانشگاه ایران به اتمام رساندم و جهت گذراندن دوره طرح عمومی به مدت ۲ سال در بیمارستان زعیم پاکدشت فعالیت داشتم.
۳ سال اول دوره تخصصی پوست و مو و لیزر را در شهر کرمان و سال چهارم را در بیمارستان تخصصی پوست رازی تهران گذراندم و در سال ۱۳۸۹ فارغ التحصیل شدم.
پس از ان به مدت دو سال و نیم در شهرستان شاهرود فعالیت حرفه ای داشتم و از سال ۱۳۹۲ در شهر تهران و اندیشه مشغول به فعالیت هستم.
در حال حاضر نیز در شهر تهران در مطب خصوصی و در کلینیک تخصصی پوست و مو و لیزر موهای زائد و چندین درمانگاه فعالیت دارم.

مقالات مرتبط

لیزر بیکینی چند جلسه لازم است؟!

لیزر بیکینی چند جلسه لازم است؟!

لیزر بیکینی یک روش بسیار محبوب در میان زنان است. دلایل زیادی وجود دارد که زنان می خواهند از شر موهای زائد ناحیه شرمگاهی خود خلاص شوند. لیزر موهای زائد بیکینی یک روش زمان بر است. این ناحیه کاملاً به...

مراقبت های قبل و بعد لیزر موهای زائد

مراقبت های قبل و بعد لیزر موهای زائد

بی شک امروزه لیزر موهای زائد محبوب ترین روش برای از بین بردن موها زائد صورت و بدن است. در این روش با استفاده از بهترین دستگاه های لیزر، موهای اضافی بخش های مختلف بدن به صورت دائمی از بین می روند و...

ویروس کرونا و لیزر موهای زائد

ویروس کرونا و لیزر موهای زائد

این سوالی است که خیلی از مراجعین دارند که آیا لیزر موهای زائد می تواند در ابتلا به کرونا ویروس تاثیری داشته باشد یا خیر، نمی توان گفت لیزر موهای زائد به خودی خود در ابتلا به کرونا ویروس تاثیر دارد،...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

3 دیدگاه ها
  1. بهار

    تعداد جلسات لیزر و میشه بگید ؟؟؟

    پاسخ
    • draghaei

      بستگی به تاثیر گذاری در هر جلسه متخصص تعداد جلسات را برآورد می کند

      پاسخ
  2. فافا

    پسوریازیس درمان دائمی داره دکتر؟

    پاسخ
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *