دکتر حمیده آقایی / میکرونیدلینگ / مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ
مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه

مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ

مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ

آیا می دانید مراقبت بعد از میکرونیدلینگ، در نتیجه دهی مثبت و رضایت بخش میکرونیدلینگ، تاثیر مستقیم دارد؟
با مطالعه ی این مقاله، می توانید اطلاعات خود را درباره ی نکات مراقبتی بعد از میکرونیدلینگ افزایش دهید.

آیا می دانستید کسانی که میکرونیدلینگ را انجام می دهند می بایستی مر اقبت های بعد از آن را به خوبی رعایت کنند زیرا مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ تاثیر  بسزایی در نتیجه حاصل دارد . دکتر آقایی تبحر ویژه  ای در انجام میکرونیدلینگ دارد . اگر شما هم تمایل دارید که میکرونیدلینگ را انجام دهید می توانید به همراه دکتر آقایی زیبایی پوست خود را دو چندان کنید . همچنین شما عزیزان می توانید جهت جوانسازی پوست و مشاوره های لازم و تعیین وقت قبلی با شماره 02144045151 تماس حاصل نمائید .

نکات مهم مراقبتی از نظر دکتر حمیده آقایی ، متخصص پوست 

1- از کرم های لایه بردار و تحریک کننده ی پوستی، استفاده نکنید.
(پوست بعد از انجام میکرونیدلینگ بسیار حساس می شود.
بنابراین استفاده از موادی که حاوی ترکیبات و اجزای اسیدی هستند و سبب لایه برداری پوست می شوند، به مدت یک هفته بعد از انجام میکرونیدلینگ، نباید استعمال شوند. “مثل: آلفا هیدروکسی اسید و ترتینوئین”)
همچنین صابون های قلیایی التهاب وتورم موجود بعد از میکرونیدلینگ را تشدید می کند و تحریکی برای التهاب است، بنابراین توصیه می شود به مدت یک هفته مورد استفاده قرار نگیرند.
2- از کرم های ضد آفتاب استفاده نشود (مخصوصا کرم های حاوی رنگ)
منافذ پوستی بعد از میکرونیدلینگ، باز و ملتهب هستند و تاثیر مواد تشکیل دهنده ی کرم های ضدآفتاب (که معمولا برای پوست های سالم تعبیه شده اند) بر پوست و این منافذ باز، امکان دارد ایجاد آسیب و عارضه کند.
به همین منظور تا بسته شدن منافذ پوستی بهتر است کرم ضدآفتابی استعمال نشود.
3- برای جلوگیری از تاثیرات مضر اشعه ماوراءبنفش آفتاب بر پوست، توصیه می شود فرد 48 ساعت در منزل و دور از نور آفتاب قرار گیرد.
از نزدیک شدن طولانی مدت، ازفاصله ی نزدیک، با لامپ های کم مصرف، مانیتور و سایر وسایل الکترونیک بپرهیزید.( درصورت وجود لایه ی ضخیمی از پماد اکسید دو زنگ بر پوست، بلامانع است.)
پماد زینک اکساید:  اثری همانند کرم های ضد آفتاب را ایفا می کند.این پماد خاصیت محافظت کنندگی دارد و عنصر روی موجود در آن در ترمیم و بازسازی پوست نقش مهمی را دارد. (در 24 ساعت ابتدایی بعد از درمان استفاده از این پماد پیشنهاد می گردد.)

4- استفاده از مواد آرایشی و male up  به مدت 48 ساعت بعد از میکرونیدلینگ توصیه نمی شود

مواد تشکیل دهنده ی مواد آرایشی سبب تحریک و تشدید التهاب پوستی بعد از میکرونیدلینگ می شود و عمل ترمیم را به تعویق می اندازد.

5- از مصرف مشروبات الکلی و غذاهای تند مزه و نوشیدنی های داغ پرهیز کنید.

مواد خوراکی ای که سبب افزایش جریان خونی می شود، به شدت گرفتن التهابات پوستی و قرمزی آن کمک می کند و پروسه ی ترمیمی پوست را مختل و طولانی می کند.( نوشیدن مایعات و آب بصورت خنک هم قبل و هم بعداز میکرونیدلینگ، اهمیت بسزایی دارد و همچنین آبمیوه های تازه و حاوی ویتامین c به ترمیم و بازسازی پوست کمک شایانی می کند.)

6- 24 ساعت بعد از انجام میکرونیدلینگ ممنوع می باشد

شستشوی صورت با آب شیر بلافاصله بعد از میکرونیدلینگ، امکان آلودگی پوست و ایجاد عفونت در آن را افزایش می دهد.( اما استفاده از سرم نمکی استریل، بعداز 24 ساعت، بلامانع است.)

7- استفاده از کرم هایی که سبب ترمیم و بازسازی پوست می شود

بعد از انجام میکرونیدلینگ پوست خشکی بیشتری پیدا می کند. کرم های ترمیم کننده سبب ایجاد تعادل در پوست می شود و میزان خشکی پوست را کنترل و کاهش می دهد. همچنین کرم های ترمیم کننده، پروسه ی بازسازی و تولید کلاژن بیشتر، بعداز انجام میکرونیدلینگ را تسریع می کند.

8- استفاده از کمپرس سرد و ماسک های خنک کننده به منظور کاهش التهاب و قرمزی بعد از میکرونیدلینگ

همچنین مصرف کمپرس سرد، جریان خون در پوست را کند می کند و عمل ترمیم سریع تر صورت می پذیرد.

مراقبت های بعد ازمیکرونیدلینگ

مراقبت های بعد ازمیکرونیدلینگ

9- پوسته های تشکیل شده روی موضع را نکنید

میکرونیدلینگ عمقی، رنگ پوست را قهوه ای رنگ می کند.در حین ترمیم و بازسازی، پوست جوان و شادابی جایگزین پوست قدیمی می شود و کندن زود هنگام پوسته های جمع شده، امکان ایجاد آسیب در این لایه ی حساس را افزایش می دهد.

صبور باشید، پوسته ها خودشان به مرور زمان در پروسه ی ترمیمی پوست، خشک می شوند و می ریزند. ( بعداز گذشت چند روز بعداز میکرونیدلینگ، با استفاه از لیف های نرم و مناسب، به آرامی می توان لایه ای از سلول های مرده ی سطحی پوست را برداشت.)

10- به منظور تثبیت نتیجه ی درمانی میکرونیدلینگ، توصیه می شود سالی یک بار، میکرونیدلینگ تکرار شود

تاثیرگذاری مثبت و رضایت بخش روش میکرونیدلینگ، بر جوان سازی و درمان و رفع جای جوش، به نسبت درمان های مشابه دیگر از قبیل لیزر، با دوام تر است و ماندگاری طولانی تری دارد. در این روش بعداز درمان، عمل کلاژن سازی به مدت طولانی تر ادامه پیدا می کند و در صورت انجام مراقبت های لازم بعد از میکرونیدلینگ و رعایت آنها، درمان و تحریک کلاژن سازی و تاثیرات مطلوب آن بر صورت و پوست، تقویت می شود.

مقالات مرتبط

 

 

دکتر حمیده آقایی

دکتر حمیده آقایی

متخصص پوست , مو , زیبایی و لیزر
عضو انجمن متخصصین پوست ایران و دارای بورد تخصصی پوست و مو

متولد سال ۱۳۵۸ در شهر تهران می باشم. تحصیلات دوره پزشکی عمومی خود را در سال ۱۳۸۳ در دانشگاه ایران به اتمام رساندم و جهت گذراندن دوره طرح عمومی به مدت ۲ سال در بیمارستان زعیم پاکدشت فعالیت داشتم.
۳ سال اول دوره تخصصی پوست و مو و لیزر را در شهر کرمان و سال چهارم را در بیمارستان تخصصی پوست رازی تهران گذراندم و در سال ۱۳۸۹ فارغ التحصیل شدم.
پس از ان به مدت دو سال و نیم در شهرستان شاهرود فعالیت حرفه ای داشتم و از سال ۱۳۹۲ در شهر تهران و اندیشه مشغول به فعالیت هستم.
در حال حاضر نیز در شهر تهران در مطب خصوصی و در کلینیک تخصصی پوست و مو و لیزر موهای زائد و چندین درمانگاه فعالیت دارم.

مقالات مرتبط

همه چیز درباره میکرونیدلینگ صورت

همه چیز درباره میکرونیدلینگ صورت

جوانسازی پوست می تواند با روش های مختلفی برای افراد انجام گیرد و امروزه روش های نوینی در حوزه زیبایی و جوانسازی وجود دارند. یکی از جدیدترین و موثرترین راهکارها برای درمان مشکلات و آسیب های...

درمان جای جوش با میکرونیدلینگ

درمان جای جوش با میکرونیدلینگ

درمان جای جوش با میکرونیدلینگ آیا می دانید، درمان جای جوش با میکرونیدلینگ ، نسب به سایر تکنیک های درمانی، به صرفه تر و دارای ماندگاری طولانی تری ، می باشد؟ با مطالعه ی این مقاله، از مزایای درمان جای...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

2 دیدگاه ها
  1. مشاغل ارومیه

    سلام وقت بخیر ممنون از اطلاعاتی که در اختیارمون گذاشتید ممنون از شما

    پاسخ
    • draghaei

      سلام ممنون از توجه شما

      پاسخ
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *