دکتر حمیده آقایی / میکرودرم / مراقبت ها و نکات قبل و بعد از استفاده میکرودرم ابریژن
مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه

مراقبت ها و نکات قبل و بعد از استفاده میکرودرم ابریژن

مراقبت ها و نکات قبل و بعد از استفاده میکرودرم ابریژن

میکرودرم روشی می باشد که برای جوانسازی و زیبایی پوست استفاده می شود و روشی فوق العاده می باشد . و به وسیله آن می توان تمامی جوش و لک و منافذ باز پوست و بیشتر ضایعات پوستی را از بی برد  .
میکرودرم روشی است  که در آن به وسلیه دستگاهی منحصر به فرد نوعی کریستال بسیار ریز از جنس اکسید آلومینیوم با فشار تنظیم شده ای با سطح پوست در ارتباط می باشد و تراش بسیار کوچکی در لایه های بالایی پوست به وجود می آورد . البته یک مکش همچنین روی پوست صورت می گیرد که موجب جمع شدن کریستال ها از سطح پوست و نیز بهتر شدن جریان خون به نواحی و فعال شدن سلول های فیبروپلاست و در نهایت سبب بازسازی و نرم شدن پوست می شود .

دکتر حمیده آقایی متخصص پوست – مو و زیبایی با توانایی هایی که دارد با بهره گیری از بهترین متدها و روش های روز دنیا میکرودرم را انجام می دهد و نتیجه رضایت بخشی را از آن بیمار می کند . همچنین شما عزیزان می توانید جهت جوانسازی پوست و مشاوره های لازم و تعیین وقت قبلی با شماره 02144045151 تماس حاصل نمائید .

نحوه انجام میکرودرم

برای انجام میکرودرم در قدم اول بایستی پوست تمیز و فاقد آرایش و چربی باشد و به مدت مورد نیاز بر طبق نوع پوست و ضایعه آن که از طرف پزشک مشخص می شود . سایش در جهت های مختلف روی بخش های گوناگون صورت گیرد . زمانی که به خود اختصاص می دهد بین 20 الی 3 دقیقه در صورت و 20 دقیقه در گردن می باشد .  پس از تمام شدن دروه درمان صورت پاک و بعد همرا با آب ولرم شسته شود .

مزیت های میکرودرم

  • لک های دوره میانسالی را از بین می برد .
  • جوش های سیر سیاه را از بین می برد و تمیز می کند
  • با نشاط و سرحال شدن پوست صورت
  • به علت کلاژن سازی پوست سفت تر می شود
  • پوست روشن تر می شود .
  • میکرودرم سبب می شود داروها بهتر نفوذ کنند و تاثیرات داروها را به میزان ده برابر بالا می برد .
  • چروک های بسیار کوچک پوست را بهبود می بخشد و به از بین بردن اسکارهای سطحی مانند اسکار اکنه کمک شایانی می کند .
  • اثرات داروهای موضعی را افزایش می دهد و کمک چشمگیری به درمان لک های پوستی مانند ویتیلیگو می کند .
  • جوش های زیر پوستی را درمان می کند .
مراقبت ها و نکات قبل و بعد از استفاده میکرودرم ابریژن

مراقبت ها و نکات قبل و بعد از استفاده میکرودرم ابریژن

استفاده از میکرودرم بسیار دقیق و ساده است و در عرض بیست دقیق انجام می شود و برای رفع چین و چروک به افراد کمک می کند. به همین دلیل به آن لایه بردار زمان ناهار نیز می گویند. علت این نامگذاری این است که انقدر انجام این عمل به زمان کمی نیاز دارد که حتی در زمان استراحت ناهار نیز قابل انجام است. چرا که بدون عارضه و قرمزی می باشد و بعد از انجام این عمل می توان به راحتی به سر کار بازگشت.

برای به دست آوردن نتایج ایده آل و مطلوب به تعداد 4 الی 8 جلسه میکرودرم ابریژن احتیاج است. البته بین این جلسات باید فاصله زمانی لازم رعایت شود. این فاصله زمانی اغلب بین 7 الی 14 روز بین هر دو جلسه می باشد. اولین نتایج استفاده از این روش در برطرف کردن جای جوش پس از جلسه اول قابل روئیت است. اما برای دیدن تغییرات اصلی و چشم گیر باید تا هفته چهارم و پنجم صبر کرد و بعد خواهید دید که تغیراتی بسیار حائز اهمیت در پوست به وجود می آید.

انجام این عمل مانند سایر موارد پزشکی دیگر به مراقبت های خاصی در قبل و بعد از انجام میکرودرم احتیاج دارد. در اینجا به بیان این مراقبت ها می پردازیم.

قبل از درمان

  • از انجام مواردی مانند برنز کردن، لایه برداری با تزریق کلاژن و مواد شیمیایی، وکس و حمام آفتاب، از دو هفته قبل از انجام میکرودرم خودداری کنید.
  • برای گردش خون بهتر، بهتر است مصرف دخانیات قبل از عمل ترک شود.
  • پیش از عمل زیبایی میکرودرم ابریژن از مصرف فرآورده های اسید سالیسیلیک و آسپرین باید خودداری کرد.
  • به مدت 5 هفته قبل باید از مواردی مانند فراورده های اسید گلیکولیک،رنووا،رتین آ و دیفرین که به طور روزانه مصرف می شوند اجتناب شود.

مراقبت ها و نکات قبل و بعد از استفاده میکرودرم ابریژن

  • مرطوب نگه داشتن پوست، پس از عمل بسیار حائز اهمیت است. در 3 تا 4 روز اولیه پس از انجام میکرودرم ابریژن پوست باید مرطوب باشد.
  • روزانه از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید. این کرم های ضد آفتاب باید کامل باشند و از شما در مقابل طیف کامل نور آفتاب محافظت کنند، چرا که استفاده از کرم ضد آفتاب در هر شرایط آب و هوایی می تواند از پوست احیا شده شما محافظت کند.
  • در روزهای اولیه پس از میکرودرم ابریژن بهتر است که از آب گرم استفاده نشود.
  • به مدت یک هفته پس از میکرودرم از استفاده از موادی مانند موم، بند و دکلره خودداری کنید.

مقالات مرتبط

سوالات متداول میکرودرم

میکرودرم ابریژن

تفاوت میکرودرم و میکرونیدلینگ

 

دکتر حمیده آقایی

دکتر حمیده آقایی

متخصص پوست , مو , زیبایی و لیزر
عضو انجمن متخصصین پوست ایران و دارای بورد تخصصی پوست و مو

متولد سال ۱۳۵۸ در شهر تهران می باشم. تحصیلات دوره پزشکی عمومی خود را در سال ۱۳۸۳ در دانشگاه ایران به اتمام رساندم و جهت گذراندن دوره طرح عمومی به مدت ۲ سال در بیمارستان زعیم پاکدشت فعالیت داشتم.
۳ سال اول دوره تخصصی پوست و مو و لیزر را در شهر کرمان و سال چهارم را در بیمارستان تخصصی پوست رازی تهران گذراندم و در سال ۱۳۸۹ فارغ التحصیل شدم.
پس از ان به مدت دو سال و نیم در شهرستان شاهرود فعالیت حرفه ای داشتم و از سال ۱۳۹۲ در شهر تهران و اندیشه مشغول به فعالیت هستم.
در حال حاضر نیز در شهر تهران در مطب خصوصی و در کلینیک تخصصی پوست و مو و لیزر موهای زائد و چندین درمانگاه فعالیت دارم.

مقالات مرتبط

میکرودرم

میکرودرم

پوست می تواند آنچنان تاثیری بر چهره افراد بگذارد که از پوست شخصی بتوان در مورد سن او قضاوت کرد به همین دلیل افراد تمایل دارند که پوستی شاداب داشته باشند و یا اینکه از راه های جوانسازی پوست برای...

هزینه میکرودرم در سال 1402 چقدر است؟!

هزینه میکرودرم در سال 1402 چقدر است؟!

یکی از بهترین روش های جوانسازی پوست ، میکرودرم ابریژن می باشد که برای برطرف کردن نقص های صورت و داشتن چهره ای شاداب و جوان توصیه می شود. این روش به دلیل اینکه باعث از بین رفتن چین و چروک های صورت می...

تفاوت میکرودرم و میکرونیدلینگ

تفاوت میکرودرم و میکرونیدلینگ

تفاوت میکرودرم و میکرونیدلینگ یکی از سوالاتی که برای بیشتر افراد پیش می آید این است کدام یک از روش های جوانسازی پوست را انتخاب کنند ؟ میکرودرم ابریژن و میکرونیدلینگ دو روش جوانسازی پوست می باشد که...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *