دکتر حمیده آقایی / لیزر موهای زائد / نقش پوست در لیزر موهای زائد
مدت زمان مطالعه ۳ دقیقه

نقش پوست در لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد

لیزر، نوری تک طول موج بوده که می توان از آن برای از بین بردن موهای زائد روی پوست استفاده کرد. نحوه عملکرد لیزر بدین صورت است که نور لیزر در رنگدانه ملانینی كه در موها یافت می شود، جذب شده و در نتیجه باعث تخریب سلول های سازنده مو می گردد. موهای ضخیم تر و مشكی تر، ملانین بیشتری دارند که  نور لیزر را بیشتر در خود جذب كرده و موهای زائد آسان تر از بین خواهند رفت. البته در استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای زائد، متخصص پوست باید دقت و مهارت کافی را داشته باشد، چراکه استفاده ناصحیح از آن می تواند باعث سوختگی پوست گردد.

 

تاثیر پوست بر نتیجه لیزر موهای زائد

با لیزر موهای زائد  می توان تا حدود 90 درصد از موها را  از بین برد و البته نتیجه آن وابسته به شرایطی می باشد که ویژگی های پوست بیمار یکی از آن ها می باشد.

برای آنکه بیمار بتواند به نتیجه مطلوبش دست یابد، نیاز به چند جلسه لیزر درمانی می باشد تا به طور قطعی موها ریشه کن شوند. نوع پوست و جنس موها تعیین کننده تعداد جلسات لازم برای لیزر موها است.

رنگ پوست افراد در نتیجه و همچنین آسیب هایی که ممکن است بر اثر استفاده از لیزر در بیمار به وجود آید نقش زیادی دارد. امکان سوختگی و آسیب های پوستی در افرادی با پوست های تیره بیشتر است، به همین دلیل توصیه می شود افرادی که سولاریوم کرده اند یا دارای پوست های تیره، قبل از لیزر موها حتماً با یک متخصص پوست مشورت و این کار را توسط یک متخصص با تجربه انجام شود.

سوختگی در اثر لیزر کردن موهای زائد می تواند به صورت لکه های دائمی بر روی  پوست افراد باقی بماند؛ در نتیجه لیزر موهای زائد باید توسط اپراتورهای متخصص انجام شود.

البته این بدان معنا نیست که لیزر در افراد دارای پوست های تیره جواب نمی دهد، بلکه تفاوت نوع پوست افراد در جلساتی است که باید تحت لیزر درمانی قرار بگیرند اثر گذار است. در واقع تاثیر اشعه های لیزر در افرادی که دارای پوست روشن و همچنین دارای موهای ضخیم تری هستند بیشتر بوده و این روش در این افراد نتایج بهتری خواهد داد. اما پوست های تیره نیز نتایج خوبی از آن دریافت می کنند ولی باید جلسات بیشتری تحت لیزر درمانی قرار گیرند.

و در آخر لیزر موهای زائد که به صورت استادندار انجام می شوند به هیچ عنوان باعث ایجاد لک یا تغییر رنگ روی پوست نخواهد شد حتی تا حدودی می تواند باعث روشن تر شدن پوست نیز شوند.

 

برخی از خدمات دکتر حمیده آقایی

جوانسازی پوست

تزریق چربی

لیزر موهای زائد

تزریق بوتاکس

راه های ارتباطی

۴۴۹۶۶۰۲۴- ۴۴۰۴۵۱۵۱

منتظر نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم

با تشکر مدیریت سایت دکتر حمیده آقائی

دکتر حمیده آقایی

دکتر حمیده آقایی

متخصص پوست , مو , زیبایی و لیزر
عضو انجمن متخصصین پوست ایران و دارای بورد تخصصی پوست و مو

متولد سال ۱۳۵۸ در شهر تهران می باشم. تحصیلات دوره پزشکی عمومی خود را در سال ۱۳۸۳ در دانشگاه ایران به اتمام رساندم و جهت گذراندن دوره طرح عمومی به مدت ۲ سال در بیمارستان زعیم پاکدشت فعالیت داشتم.
۳ سال اول دوره تخصصی پوست و مو و لیزر را در شهر کرمان و سال چهارم را در بیمارستان تخصصی پوست رازی تهران گذراندم و در سال ۱۳۸۹ فارغ التحصیل شدم.
پس از ان به مدت دو سال و نیم در شهرستان شاهرود فعالیت حرفه ای داشتم و از سال ۱۳۹۲ در شهر تهران و اندیشه مشغول به فعالیت هستم.
در حال حاضر نیز در شهر تهران در مطب خصوصی و در کلینیک تخصصی پوست و مو و لیزر موهای زائد و چندین درمانگاه فعالیت دارم.

برچسب ها: لیزرموزائد

مقالات مرتبط

لیزر بیکینی چند جلسه لازم است؟!

لیزر بیکینی چند جلسه لازم است؟!

لیزر بیکینی یک روش بسیار محبوب در میان زنان است. دلایل زیادی وجود دارد که زنان می خواهند از شر موهای زائد ناحیه شرمگاهی خود خلاص شوند. لیزر موهای زائد بیکینی یک روش زمان بر است. این ناحیه کاملاً به...

مراقبت های قبل و بعد لیزر موهای زائد

مراقبت های قبل و بعد لیزر موهای زائد

بی شک امروزه لیزر موهای زائد محبوب ترین روش برای از بین بردن موها زائد صورت و بدن است. در این روش با استفاده از بهترین دستگاه های لیزر، موهای اضافی بخش های مختلف بدن به صورت دائمی از بین می روند و...

ویروس کرونا و لیزر موهای زائد

ویروس کرونا و لیزر موهای زائد

این سوالی است که خیلی از مراجعین دارند که آیا لیزر موهای زائد می تواند در ابتلا به کرونا ویروس تاثیری داشته باشد یا خیر، نمی توان گفت لیزر موهای زائد به خودی خود در ابتلا به کرونا ویروس تاثیر دارد،...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *