دکتر حمیده آقایی / بیماری های پوستی / پیری پوست در اثر نور آفتاب
مدت زمان مطالعه ۲ دقیقه

پیری پوست در اثر نور آفتاب

پیری پوست در اثر نور آفتاب

معمولا بعد از گذشت دوران جوانی ،پوست تمام افراد رو به پیری و پژمردگی می رود .

پیری طبیعی پوست تقریبا در تمامی افراد رخ می دهد ،اما نوعی پیری از پوست وجود دارد که در اثر نور خورشید به وجود می آید .این نوع از پیری بیشتر به دلیل تماس مستقیم و بلند مدت با نور خورشید به وجود می آید ،البته گاهی هم پیری پوست به دلیل نور خورشید تا حدودی ژنتیکی نیز می باشد ،یعنی به طور ارثی و ژنتیکی به فرد منتقل می شود .

پیری پوست در افرادی که پوست روشن دارند بیشتر دیده می شود .

پیری-پوست-در-اثر-نور-آفتاب

در حالت کلی تغییرات آشکار پوست در اثر اشعه ماورا بنفش نور خورشید به صورت زیر می باشد :

تغییرات رگ های خونی پوست

اشعه ماورای بنفش ،دیواره رگ های خونی را نازک می کند و با کوچکترین ضربه ،رگ های خونی پوست که در معرض تابش نور خورشید هستند ،پاره می شودند و ایجاد خون مردگی در آن محل را می شود .این مورد بیشتر در قسمت های پشت دست و ساعد دیده می شود .

تغییرات بافتی پوست

اشعه ماورای بنفش باعث ضخیم شدن و یا نازک شدن پوست می شود . پوست ضخیم در قسمت چین و چروک زمخت به خصوص در قسمت پشت گردن دیده می‌شود که با کشیدن پوست از بین نمی‌رود.

ایجاد برآمدگی در پوست

اشعه ماورای بنفش باعث ایجاد برآمدگی های پوستی به صورت خال های گوشتی می شود . همچنین نور خورشید سبب ایجاد ضایعه پیش سرطانی کراتوزس اکتینیک ،خصوصا در صورت ،گوش ها و پشت دست ها می شود .

تغییرات رنگدانه پوست

بیشترین تغییرات رنگ دانه پوست در اثر تابش نور خورشید ایجاد کک ومک و لکه های پوستی می باشد .این عارضه در افراد سفید پوست بیشتر دیده می شود .

وقتی که سلول های تولید کننده رنگدانه پوست تخریب شود ،باعث ایجاد کک و مک بر روی پوست می شود .این لکه ها  بیشتر در پشت دست‌ها، قفسه سینه، شانه، بازو دیده می‌شوند. ایجاد کک ومک در واقع مربوط به افزایش سن نیست، بلکه مربوط به تابش نور آفتاب نیز می باشد .

تولید سرطان براثرتابش نور آفتاب

تاثیر نور خورشید در تولید سرطان بر همگان شناخته شده است .

 

برخی از خدمات دکتر حمیده آقایی

جوانسازی پوست

تزریق چربی

لیزر موهای زائد

تزریق بوتاکس

راه های ارتباطی

۴۴۹۶۶۰۲۴- ۴۴۰۴۵۱۵۱

منتظر نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم

با تشکر مدیریت سایت دکتر حمیده آقائی

 

 

دکتر حمیده آقایی

دکتر حمیده آقایی

متخصص پوست , مو , زیبایی و لیزر
عضو انجمن متخصصین پوست ایران و دارای بورد تخصصی پوست و مو

متولد سال ۱۳۵۸ در شهر تهران می باشم. تحصیلات دوره پزشکی عمومی خود را در سال ۱۳۸۳ در دانشگاه ایران به اتمام رساندم و جهت گذراندن دوره طرح عمومی به مدت ۲ سال در بیمارستان زعیم پاکدشت فعالیت داشتم.
۳ سال اول دوره تخصصی پوست و مو و لیزر را در شهر کرمان و سال چهارم را در بیمارستان تخصصی پوست رازی تهران گذراندم و در سال ۱۳۸۹ فارغ التحصیل شدم.
پس از ان به مدت دو سال و نیم در شهرستان شاهرود فعالیت حرفه ای داشتم و از سال ۱۳۹۲ در شهر تهران و اندیشه مشغول به فعالیت هستم.
در حال حاضر نیز در شهر تهران در مطب خصوصی و در کلینیک تخصصی پوست و مو و لیزر موهای زائد و چندین درمانگاه فعالیت دارم.

مقالات مرتبط

سلولیت (تجمع چربی) چیست و چه علائمی دارد؟

سلولیت (تجمع چربی) چیست و چه علائمی دارد؟

سلولیت یک عارضه پوستی است که افراد زیادی به خصوص خانم ها را درگیر می کند. مشخصه آن ظاهری گودی و برآمده از پوست است که معمولاً روی ران ها، باسن و شکم قرار دارد. این بیماری به دلیل تجمع سلول های چربی...

کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی یک روش درمانی برای بهبود سلولیت، ترک های پوستی و سیاهی زیر چشم می‌باشد. این درمان از دهه 1930 در فرانسه رایج شد. این درمان را می توانید بر روی پلک ها، گردن، صورت، بازوها، باسن، معده و...

تبخال چیست و چگونه درمان می شود؟

تبخال چیست و چگونه درمان می شود؟

تبخال یک زخم شایع و از بیماری های پوستی است که به علت ویروس های خانواده هرپس ایجاد می شود. عفونت تبخال در جمعیت بزرگسال شایع است و احتمال دارد افراد چندین بار این بیماری را در زندگی خود تجربه کنند....

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *