دکتر حمیده آقایی / میکرونیدلینگ / تفاوت هیدرودرم و میکرونیدلینگ
مدت زمان مطالعه ۳ دقیقه

تفاوت هیدرودرم و میکرونیدلینگ

تفاوت هیدرودرم و میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ و هیدرودرم روش هایی برای جوانسازی پوست هستند . برای اینکه تفاوت میان هیدرودرم و میکرونیدلینگ را بدانیم، ابتدا باید تعریف دقیقی از هر کدام داشته باشیم:

 

 

تفاوت هیدرودرم و میکرونیدلینگ

تفاوت هیدرودرم و میکرونیدلینگ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هیدرودرم: هیدرودرم در حقیقت همان آب رسانی پوست است که اخیرا بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفته است و باعث جوانسازی پوست می شود . هیدرودرم با استفاده از آب، لایه های سلول های مرده را از بین می برد و سلول های از بین رفته و متراکم روی سطح پوست را بر می دارد. هیدرودرم جریان خون پوست را افزایش داده  و باعث افزایش فعالیت کلاژن می شود. کلاژن و الاستین دو عنصر مهم برای حفظ لطافت و شفافیت پوست می باشند. هنگامی که کلاژن افزایش می یابد پوست لطیف تر و شفاف تر شده و جلوه زیباتری خواهد داشت. در حقیقت هر قدر که آب رسانی پوست بیشتر باشد، فعالیت کلاژن و الاستین بیشتر خواهد شد و پوست مطلوب تری خواهید داشت. استفاده از هیدرودرم باعث می شود که جوش های پوست (سر سیاه و سر سفید) کاملا تخلیه شده و از بین بروند. زیرا هنگامی که سلول های مُرده از سطح پوست برداشته می شوند، تخلیه جوش ها به راحتی امکان پذیر خواهد بود. در نتیجه با از بین رفتن لایه نازکی از سطح پوست چربی های اضافه و نامطلوب و آلودگی های سطح پوست به راحتی از روزنه پوست خارج می شوند.

میکرونیدلینگمیکرونیدلینگ یک نوع تحریک مکانیکی پوست است؛ که همانطور که از نامش پیداست، در این روش از سوزن های بسیار باریک استفاده می شود. میکرونیدلینگ باعث تحریک کلاژن شده، با افزایش تحریک کلاژن پوست آسیب دیده ترمیم خواهد شد. در این روش سوزن های بسیار ریزی وارد پوست می شوند. با وارد شدن سوزن به پوست سیستم ایمنی بدن نیز تحریک می شود و باعث فعال سازی دو عنصر کلاژن و الاستین می شود. در حقیقت کلاژن و الاستین باعث استحکام و زیبایی پوست می شوند؛ که تحریک این دو پارامتر کمک زیادی به جوانسازی پوست می کنند. ممکن است شنیدن کارکرد این روش، برای بیمار کمی ترسناک باشد. اما متذکر می شویم که این روش یک روش کاملا ایمن بوده و هیچ گونه عوارضی ندارد. برای درمان مواردی مثل تیرگی پوست، لک، جای جوش، سوختگی، رفع چین و چروک، درمان اسکار (جای زخم) می توان از این روش استفاده کرد.

روش های هیدرودرم و میکرونیدلینگ علی رغم تفاوت هایی که دارند، می توان گفت هر دو روش بر لایه دوم پوست (درم) تمرکز کرده و باعث فعال سازی کلاژن و الاستین پوست می شوند.

برخی از خدمات دکتر حمیده آقایی

جوانسازی پوست

تزریق چربی

لیزر موهای زائد

تزریق بوتاکس

راه های ارتباطی دکتر حمیده آقایی

۴۴۹۶۶۰۲۴- ۴۴۰۴۵۱۵۱

منتظر نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم

با تشکر مدیریت سایت دکتر حمیده آقائی

 

 

دکتر حمیده آقایی

دکتر حمیده آقایی

متخصص پوست , مو , زیبایی و لیزر
عضو انجمن متخصصین پوست ایران و دارای بورد تخصصی پوست و مو

متولد سال ۱۳۵۸ در شهر تهران می باشم. تحصیلات دوره پزشکی عمومی خود را در سال ۱۳۸۳ در دانشگاه ایران به اتمام رساندم و جهت گذراندن دوره طرح عمومی به مدت ۲ سال در بیمارستان زعیم پاکدشت فعالیت داشتم.
۳ سال اول دوره تخصصی پوست و مو و لیزر را در شهر کرمان و سال چهارم را در بیمارستان تخصصی پوست رازی تهران گذراندم و در سال ۱۳۸۹ فارغ التحصیل شدم.
پس از ان به مدت دو سال و نیم در شهرستان شاهرود فعالیت حرفه ای داشتم و از سال ۱۳۹۲ در شهر تهران و اندیشه مشغول به فعالیت هستم.
در حال حاضر نیز در شهر تهران در مطب خصوصی و در کلینیک تخصصی پوست و مو و لیزر موهای زائد و چندین درمانگاه فعالیت دارم.

برچسب ها:

مقالات مرتبط

همه چیز درباره میکرونیدلینگ صورت

همه چیز درباره میکرونیدلینگ صورت

جوانسازی پوست می تواند با روش های مختلفی برای افراد انجام گیرد و امروزه روش های نوینی در حوزه زیبایی و جوانسازی وجود دارند. یکی از جدیدترین و موثرترین راهکارها برای درمان مشکلات و آسیب های...

درمان جای جوش با میکرونیدلینگ

درمان جای جوش با میکرونیدلینگ

درمان جای جوش با میکرونیدلینگ آیا می دانید، درمان جای جوش با میکرونیدلینگ ، نسب به سایر تکنیک های درمانی، به صرفه تر و دارای ماندگاری طولانی تری ، می باشد؟ با مطالعه ی این مقاله، از مزایای درمان جای...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *