مدت زمان مطالعه ۶ دقیقه

مزوتراپی مو

موزوتراپی مو چیست؟ مزوتراپی مو روشی برای بهبودی رشد مو است که باهدف جلوگیری از ریزش مو در آقایان و خانم ها، افزایش تراکم تشکیل مو و جلوگیری از ریختن و ریزش مو می باشد. با کمک مزوتراپی مو پروتئین ها ، ویتامین ها و سایر مواد مغذی موجود در پوست سر تنظیم می شوند.

مزوتراپی یک داروی مکمل یا یک داروی جایگزین نیست. هدف از این تکنیک ، نزدیکتر کردن مناطق آسیب دیده و منطقه استفاده از دارو است.

می دانستید ما با ۱۰۰ هزار تار مو به دنیا می آییم و تقریبا هر روز ۱۰۰ هزار تار مو از دست می دهیم. موهای ما چرخه رویشی و ریزشی دارند. مرحله روییدن مو بین سه تا پنج سال است. سپس به مرحله استراحت می رسد و حدود صد روز مرحله ریزش دارد. اگر این چرخه مختل شود مو مداوم در مرحله ریزش درجا می زند. ریزش بیش از حد مو می توان نگران کننده باشد. بیشتر افراد به ریزش مو در حد معمولش عادت می کنند. در واقع ریزش مو در طی سال تغییر می کند. اگر فردی بیش از یک تا دو ماه ریزش مو داشته باشد باید برای چکاپ به بهترین متخصص پوست و مو مراجعه کند.

مزوتراپی مو چیست ؟

مزوتراپی روشی است که در ۶۰ سال قبل توسط دکتر میشل پیستور بنیان گذاری شد. در این روشمزوتراپی ترکیبی از ویتامین ها و داروهایی است که برای رشد فولیکول مو مفید است. این مواد به جای اینکه به صورت خوراکی به بیمار داده شود در کوکتل هایی قرار گرفته و در قسمت هایی از سر که دچار ریزش شده اند تزریق می شود . این تزریق در ریشه مو تزریق می شود. از آنجائیکه تزریق به صورت موضعی انجام می شود اثر آن بیشتر بوده و موی سر سریعتر رشد می کند.

چگونه درمان مزوتراپی برای ریزش مو موثر است؟

این روش درمانی برای متوقف کردن ریزش مو ، بهبود کیفیت موهای موجود و فعال کردن رشد جدید موها استفاده می شود. دوزهای کمی از داروهای منتخب توسط سوزن های مخصوص به پوست اعمال می شود. این یک درمان ناحیه ای است که در منطقه درگیر نقش دارد.

درمان مزوتراپی می تواند در دوره های معینی بر روی پوست سر اعمال شود. این روش نسبت به سایر روشهای دارویی معمولی برتر است زیرا این یک درمان بسیار مؤثر با مقدار کمی از دارو است که عوارض جانبی کمتری را به دنبال خواهد داشت.

مزوتراپی مو
مزوتراپی مو

علت ریزش مو

ریزش مو در اروپایی ها زودتر از آفریقایی ها و آسیایی ها شروع می شود . نیمی از مردانی که جنس موهایشان اروپایی است در ۵۰ سالگی ریزش مو را از سر می گذرانند . ریزش مو در زنان کمتر اتفاق می افتد و بیشتر در فرق سرشان رخ می دهد. ریزش مو می تواند علتهای متفاوتی داشته باشد : کمبود آهن ، میزان هورمون های تیروئید ، تغییرات هورمونی ، عدم بهداشت مناسب پوست سر می باشد . یکی از درمان های اصلی این مشکل انجام مزوتراپی مو است .

عکس مزوتراپی مو

نحوه انجام مزوتراپی مو

این روش را می توان به دو روش انجام داد :

  1. دستی
  2. دستگاه مزوگان : در این روش دقت در عمق و مقدار تزریق باید بیشتر شود.

تعداد جلسات مزوتراپی مو

برای رشد و تقویت فولیکول های مو نیاز به تعداد جلساتی می باشد که هفته ای یکبار تا سه بار ( با توجه به میزان و شدت ریزش مو ) می باشد و بعد از مدتی ماهی یکبار فرد باید برای مزوتراپی مو مراجعه کند.

ریزش مو در افراد مختلف به صورت کاملا متفاوت است بسته به نیاز افراد  تعداد جلسات تعیین شده از 10 تا 30 جلسه متفاوت است .

اما در بیشتر موراد افراد با 10 جلسه مزوتراپی به نتیجه دلخواه می رسند .در جلسات اولیه به صورت فشرده تر مزوتراپی باید در فواصل کمتر انجام شود اما با گذشت زمان باید درمان در فواصل طولانی تر انجام شود .

زمان مورد نیاز در هر جلسه تقریبا نیم ساعت می باشد .

فیلم مزوتراپی مو

چه کسانی کاندیدهای خوبی برای مزوتراپی نیستند؟

زنان باردار ، زنان شیرده ، مبتلایان به بیماری ایمونولوژیک ، مبتلایان به سرطان ، مبتلایان به دیابت ، و کسانی که دارای داروهای ضد انعقاد خون هستند ، بیماران مناسبی برای مزوتراپی نیستند.

نتایج مزوتراپی

داروهای مختلفی که برای رشد مو در MESOTHERAPY استفاده می شود.چند هفته پس از اولین جلسه  فرد می تواند بهبود  در روند رشد مو را مشاهده کند .

پس از شش هفته ، موهای جدید دوباره در مناطق آسیب دیده شروع به رشد می کنند و به طور منظم به ساختار مو تبدیل می شوند. برنامه مزوتراپی باید در یک دوره خاص تکرار شوند.

پیوند مو راه حلی دیگر برای بازگشت مجدد مو

پیوند مو را می توان به عنوان “راه حل دائمی برای ریزش مو” تعریف کرد.پیوند مو یک عمل جراحی است که در طی عمل جراحی در بیمارستان انجام می شود.

عمل کاشت مو ، یک راه حل موثر و دائمی برای افرادی است که طاسی الگوی مردانه را تجربه می کنند، که به آن آلوپسی آندروژنتیک نیز گفته می شود. جدای از اینها ، افرادی که به دلیل انواع بیماری های مو،  دچار ریزش مو شده یا موهای خود را از دست داده اند نیز می توانند با خیال راحت تحت عمل جراحی کاشت مو قرار بگیرند.

تفاوت مزوتراپی و prp

Prpهمراه با چند تزریق پلاسمای غنی شده البته همراه با فاکتر های رشد پلاکتی است، اما در روش مزوتراپی به صورت پی در پی مواد ویتامینی و پرونتئین تزریق می شود .

در طی مزوتراپی کار بر لایه های میانی پوست انجام می شود در حالی در prp هدف کل لایه های پوست است .

هزینه مورد نیاز در روش prp  به نسب بیشتر از مزوتراپی است .

زمان مورد نیاز در روش prp  بیشتر از روش مزوتراپی است .

در حالت کلی باید گفت بهتر است انتخاب روش درمان زیر نظر متخصص پوست در تهران انجام شود . دکتر حمیده آقایی متخصص پوست در تهران بعد از معاینه و بررسی وضعیت فرد مراجعه کنند بهترین روش درمان را انتخاب می کنند .

هزینه مزوتراپی

هزینه مزوتراپی با توجه به تعداد جلسات  و همچنین وضعیت مو خود فرد تعیین می شود .  شما می توانید بعد از مراجعه به پزشک و مشاوره با ایشان در رابطه با قیمت مزوتراپی سوال کنید .

کلام آخر

در آخر می توان گفت موها تاثیر بسیار زیادی در زیبایی چهره افراد دارد، امروزه روش های مختلفی برای جبران حجم از دست رفته مو وجود دارد، که مزوتراپی یکی از این روش هاست . خوشبختانه اکثریت افراد بعد از مزوتراپی نتایج خوبی را مشاهده می کنند. دکتر حمیده آقایی با بهترین تجهیزات سعی می کنند بهترین انتخاب و درمان را برای فرد مراجعه کننده داشته باشند .

 

دکتر حمیده آقایی

دکتر حمیده آقایی

متخصص پوست , مو , زیبایی و لیزر
عضو انجمن متخصصین پوست ایران و دارای بورد تخصصی پوست و مو

متولد سال ۱۳۵۸ در شهر تهران می باشم. تحصیلات دوره پزشکی عمومی خود را در سال ۱۳۸۳ در دانشگاه ایران به اتمام رساندم و جهت گذراندن دوره طرح عمومی به مدت ۲ سال در بیمارستان زعیم پاکدشت فعالیت داشتم.
۳ سال اول دوره تخصصی پوست و مو و لیزر را در شهر کرمان و سال چهارم را در بیمارستان تخصصی پوست رازی تهران گذراندم و در سال ۱۳۸۹ فارغ التحصیل شدم.
پس از ان به مدت دو سال و نیم در شهرستان شاهرود فعالیت حرفه ای داشتم و از سال ۱۳۹۲ در شهر تهران و اندیشه مشغول به فعالیت هستم.
در حال حاضر نیز در شهر تهران در مطب خصوصی و در کلینیک تخصصی پوست و مو و لیزر موهای زائد و چندین درمانگاه فعالیت دارم.

برچسب ها:

مقالات مرتبط

مزوتراپی مو درمانی قطعی برای ریزش مو

مزوتراپی مو درمانی قطعی برای ریزش مو

مزوتراپی مو درمانی قطعی برای ریزش مو می دانستید ما با 100 هزار تار مو به دنیا می آییم و تقریبا هر روز 100 هزار تار مو از دست می دهیم. موهای ما چرخه رویشی و ریزشی دارند . مرحله روییدن مو بین سه تا...

هزینه مزوتراپی در سال 1402 چقدر است؟!

هزینه مزوتراپی در سال 1402 چقدر است؟!

مزوتراپی در چه زمینه هایی استفاده می شود؟ دوره درمان مزوتراپی چقدر است؟ مزوتراپی در زمینه پوست و زیبایی چه کاربردهایی دارد؟ هزینه مزوتراپی در سال 1402 چقدر است؟ برای اطلاع از پاسخ این سوالات مطب ذیل...

مزوتراپی برای لک صورت

مزوتراپی برای لک صورت

مزوتراپی برای لک صورت بسیاری از افراد در دورانی از زندگی خود دچار مشکلاتی از قبیل جوش یا لک صورت می شوند که بر روی زیبایی آنها تاثیری منفی می گذارد. به این منظور درمان هایی برای زیبایی پوست صورت می...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *