دکتر حمیده آقایی / تزریق ژل / زاویه دار کردن فک با تزریق ژل
مدت زمان مطالعه ۷ دقیقه

زاویه دار کردن فک با تزریق ژل

زاویه سازی یکی از واژه هایی است که این روزها کاربرد زیادی پیدا کرده است. اگر به کلینیک یکی از بهترین پزشک های زیبایی مراجعه کرده باشید، حتماً با این واژه آشنا هستید. اما اگر دوست دارید که بیشتر در مورد زاویه سازی فک و صورت بدانید، با ما در این مطلب همراه باشید. زاویه سازی چیست، چگونه با تزریق ژل و چربی می توان صورت را زاویه دار کرد و بهترین دکتر برای زاویه سازی چه کسی است، این ها نمونه ای از سوالات رایج است که اگر تصمیم به انجام این روند زیباسازی داشته باشید در ذهنتان مطرح خواهد شد.

نمونه زاویه سازی فک توسط دکتر حمیده آقایی، دکتر پوست، مو و زیبایی در تهران

زاویه سازی چیست ؟

زاویه دار کرد فک و صورت یک روش غیرتهاجمی است که در آن دکتر پوست و مو با تزریق ژل یا چربی، بر حسب تشخیص خود، به قسمت های نرم صورت باعث متوازن تر شدن خطوط چهره می شود. در این روش، پزشک با تزریق کمک می کند که چانه ظریف تر به نظر برسد، افتادگی چانه رفع شود و غبغب به چشم نیاید.

این روش زیباسازی چهره هم برای خانم ها و هم آقایان قابل استفاده است و به راحتی صورت های گرد و کوچک یا دارای فرم نامناسب را بهبود می بخشد.

چه کسانی باید زاویه سازی صورت و فک انجام دهند؟

زاویه سازی معمولاً برای دو نوع صورت مورد استفاده قرار می گیرد:

  1. صورت های چاق با شکل گرد
  2. صورت های لاغر که چانه یشان باعث شده چهره نامتقارن به نظر برسد.

چانه یکی از مهم ترین اجزای صورت در زیباتر به نظر رسیدن چهره است. کوچک بودن چانه یا نامتقارن بودن آن باعث می شود که چهره زیبایی خود را از دست بدهد. با تزریق ژل و چربی، قسمت پایینی صورت عریض تر و متقارن تر می شود و همین امر باعث زیباتر شدن چهره می شود.

مراحل زاویه سازی فک و صورت

زمانی که برای زاویه دار کردن صورت به بهترین دکتر پوست و موی تهران مراجعه می کنید، مراحل زیر انجام می شود:

  • پزشک روی محل تزریق کمی کرم بی حس کننده که حاوی لیدوکایین است استفاده می کند. این بی حسی موضعی کمک می کند تا متوجه سوزش و درد در هنگام تزریق نشوید.
  • بنابر معاینه هایی که پزشک انجام می دهد، طبق ویژگی های پوستتان، فیلری حاوی چربی یا ژل تزریق می شود.
  • پزشک با استفاده از علم زیبایی شناسی خود، صورت فرد را کانتور می کند و نواحی که نیاز به تزریق دارد را مشخص می کند.
  • در نهایت فیلر حاوی ژل یا چربی را زیر پوست تزریق می کند.

زاویه دادن با فیلر به صورت چه مزایایی دارد؟

زاویه دار کردن فک و صورت با استفاده از روش های غیرتهاجمی و ایمن در صورتی که توسط یک دکتر پوست خوب انجام شود، مزایای زیادی دارد که عبارتند از:

  • زیباتر شدن و متقارن شدن اجزای صورت
  • غیر تهاجمی بودن این روش نسبت به جراحی فک
  • نداشتن دوره نقاهت
  • بی خطر بودن تزریق فیلر (در صورتی که نزد یک دکتر پوست خوب انجام شود)
  • غیردائمی بودن این روش و امکان برگشت به حالت اول در صورت عدم رضایت
  • هزینه به صرفه تر نسبت به جراحی
  • جذابیت بیشتر خطوط چهره
  • متناسب شدن فک با اجزای صورت

معایب زاویه سازی صورت چیست؟

به طور کلی زاویه دادن به صورت به کمک تزریق فیلر روشی بی خطر و غیرتهاجمی است اما اگر تزریق توسط افراد غیرمتخصص انجام شود، می تواند عوارض جبران ناپذیری مانند مشکلات پوستی، عفونت یا نامتوازن تر شدن صورت به همراه داشته باشد.

علاوه بر این، برای بسیاری از افراد موقتی بودن ژل ها از معایب این روش محسوب می شود چرا که مجبورند یک یا دو سال بعد از تزریق برای تزریق مجدد اقدام کنند.

آیا تفاوتی میان زاویه دار کردن صورت با ژل و چربی وجود دارد؟

زاویه دار کردن صورت هم با ژل و هم با چربی امکان پذیر است که این دو مادّه فیلر تفاوت هایی با هم دارند. استفاده از چربی شیوه ای نوین است که در آن پزشک با استفاده از چربی های قسمت درون ران، شکم و گاهی چربی های اطراف ناف بیمار کار تزریق را انجام می دهد. تزریق چربی برای زاویه دار کردن نتیجه ای بسیار طبیعی خواهد داشت. ضمن این که بدن و پوست برخی از افراد نسبت به ژل واکنش آلرژیک نشان می دهد اما از آن جایی که چربی از بدن خود فرد گرفته می شود، هیچ واکنش آلرژیکی به وجود نخواهد آمد. البته باید گفت که کیفیت ژل مورد استفاده هم اهمیت بسیار زیادی دارد. به همین دلیل است که باید برای این کار به بهترین دکتر پوست و مو مراجعه کنید تا از کیفیت مواد مورد استفاده اطمینان داشته باشید.

تزریق چربی اگرچه روشی دائمی و برگشت ناپذیر است اما نسبت به تزریق ژل تهاجمی تر به حساب می آید؛ زیرا در این روش پزشک باید به لیپوساکشن جزئی بپردازد. در این روش ممکن است نیاز به بیهوشی داشته باشید. به علاوه، بعد از تزریق چربی نیاز به استراحت کوتاهی دارید اما برای تزریق ژل نیازی به بیهوشی یا دوره نقاهت نیست.

زاویه سازی با ژل بهتر است یا چربی؟

این که بگوییم که بدون معاینه و شرایط  شما بخواهیم بگوییم ژل بهتر است یا چربی کار دشواری است. هر کدام از این دو مزایایی دارند که بر حسب شرایط شما تعیین می شود. در ادامه به مزایای هر یک از این دو می پردازیم.

مزایای تزریق چربی برای زاویه سازی صورت

  • به دلیل این که چربی از بدن بیمار گرفته می شود، مادّه ای کاملاً طبیعی است و تزریق آن بدون هیچ گونه واکنش آلرژیک است؛
  • تزریق چربی در جوانسازی پوست هم نقش دارد؛
  • تزریق چربی کمک می کند تا صورت حجم بیشتری به دست آورد؛
  • نتیجه تزریق چربی ماندگار است و هزینه ترمیم آن نسبت به ژل کمکتر است.

مزایای تزریق ژل در زاویه دار کردن صورت

  • هیالورونیک اسید مادّه ای کاملاً بی خطر و ایمن است که نتیجه تزریق آن طبیعی است؛
  • هزینه تزریق ژل کمتر از تزریق چربی است؛
  • نیاز به بیهوشی و طی کردن دوره نقاهت نیست؛
  • مدت زمان تزریق ژل کوتاه تر است (در حدود 30 دقیقه است)؛
  • روشی دائمی نیست و در صورت عدم رضایت می توانید آن را تخلیه کنید.

زاویه دادن به فک و صورت با استفاده از ژل چگونه است؟

ژل ها موادی هستند که در آزمایشگاه ساخته می شوند و در ساخت آن ها از عناصر موجود در بدن استفاده می شود. ژل ها حاوی کلاژن و هیالورونیک اسید هستند و به همین دلیل در اکثر موارد هیچ مشکلی برای صورت ایجاد نمی کنند. دکتر پوست با تعیین محل های مناسب برای تزریق، مقدار لازم از ژل را به نواحی تعیین شده تزریق می کند و به این ترتیب چهره را متقارن تر و زیباتر می کند.

بهترین ژل ها برای تزریق به چانه و خط فک ژل های حاوی هیالورونیک اسید هستند. هیالورونیک اسید مادّه ای است که می تواند آب زیادی به خود جذب کند و به همین دلیل انتخابی مناسب برای حجم دادن به نواحی مورد نظر است.

برای زاویه دار کردن صورت چقدر ژل نیاز است؟

میزان ژل مورد نیاز با معاینه پزشک مشخص خواهد شد اما به طور کلی 3 تا 4 سی سی ژل هیالورونیک اسید برای اولین تزریق کافی است. این ژل می تواند به مدت 9 ماه تا 1 سال زیر پوست بماند، اما بهترین زمان برای ترمیم ژل 6 ماه بعد از اولین تزریق است.

از چه سنی می توان صورت را زاویه دار کرد؟

زاویه دار کردن صورت بهتر است بعد از 18 سالگی انجام شود تا اجزای چهره به طور کامل شکل گرفته باشند.

هزینه زاویه سازی صورت چقدر است؟

هزینه این روش متقارن سازی صورت با توجه به آناتومی صورت و بعد از معاینه پزشک مشخص خواهد شد.

نتیجه گیری

زاویه سازی صورت و فک با کمک فیلرها یکی از مدرن ترین روش ها در زیباتر جلوه دادن صورت است. این روش به دلیل غیرتهاجمی بودن جایگزینی بسیار مناسب برای جراحی است. این روش اگر توسط بهترین دکتر پوست انجام شود و از مواد باکیفیت در تزریق استفاده شود، نتایج بسیار طبیعی و رضایت بخشی خواهد داشت.

 

دکتر حمیده آقایی

دکتر حمیده آقایی

متخصص پوست , مو , زیبایی و لیزر
عضو انجمن متخصصین پوست ایران و دارای بورد تخصصی پوست و مو

متولد سال ۱۳۵۸ در شهر تهران می باشم. تحصیلات دوره پزشکی عمومی خود را در سال ۱۳۸۳ در دانشگاه ایران به اتمام رساندم و جهت گذراندن دوره طرح عمومی به مدت ۲ سال در بیمارستان زعیم پاکدشت فعالیت داشتم.
۳ سال اول دوره تخصصی پوست و مو و لیزر را در شهر کرمان و سال چهارم را در بیمارستان تخصصی پوست رازی تهران گذراندم و در سال ۱۳۸۹ فارغ التحصیل شدم.
پس از ان به مدت دو سال و نیم در شهرستان شاهرود فعالیت حرفه ای داشتم و از سال ۱۳۹۲ در شهر تهران و اندیشه مشغول به فعالیت هستم.
در حال حاضر نیز در شهر تهران در مطب خصوصی و در کلینیک تخصصی پوست و مو و لیزر موهای زائد و چندین درمانگاه فعالیت دارم.

مقالات مرتبط

عوارض مزوژل و روش های کاهش آن

عوارض مزوژل و روش های کاهش آن

عوارض مزوژل در مقایسه با سایر روش‌هایی که برای جوانسازی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند بسیار کمتر است. اما در صورتی که برای درمان پوست‌های آسیب دیده و تزریق این روشبه افرادی غیر از افراد متخصص و به...

قیمت مزوژل در سال 1403 چقدر است؟

قیمت مزوژل در سال 1403 چقدر است؟

قیمت مزوژل در سال 1403 بسته به پزشک متخصص و ناحیه تحت درمان متفاوت است. به طور کلی، این روش درمانی گران‌تر از سایر روش‌های درمانی مانند بوتاکس است، اما می‌تواند در درازمدت مقرون‌به‌صرفه‌تر باشد،...

تزریق مزوژل جالپرو؛ فواید + فیلم واقعی

تزریق مزوژل جالپرو؛ فواید + فیلم واقعی

تزریق مزوژل جالپرو به صورت یکی از بهترین راهکارهای طبیعی برای افزایش کیفیت پوست و همچنین جلوگیری از تاثیر گذاری روند پیری بر روی ظاهر آن است. مزوژل جالپرو یا Jalupro ماده ای است که تزریق آن به پوست...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *