دکتر حمیده آقایی / کاشت مو / دلایل ریزش مو
مدت زمان مطالعه ۲ دقیقه

دلایل ریزش مو

دلایل ریزش مو

در صورتی ریزش موو می تواند نگران کننده باشد که مقدار آن در طول روز افزایش پیدا کند.به هر حال متخصص پوست و مو  می تواند با توجه به مشکل هر فرد شیوه  مخصوص درمانی را ارائه دهد.
در مطلب زیر به برخی از علل ریزش مو اشاره می کنیم :

بیماری پوسته سر:این مشکل ممکن است بعد از زایمان،جراحی  و یا کم کردن وزن به صورت غیر اصولی و یا فشار روانی مانند اضطراب و استرس به وجود آمده باشد.در این بیماری فرد با شانه کردن و کوچک ترین لمس کردن مو  ریزش مو پیدا میکند.در این بیماری موها پیش از اینکه از پوسته سر بیرون بیایند بسیار سریعتر از حالت نرمال، از فاز رویش به فاز استراحت می رسند.

دلایل ریزش مو

ریزش موی ارثی: از رایج ترین دلایل ریزش موی سر ارثی است که ممکن است فرد ژن را از مادر و یا پدر خود به ارث برده باشد .
این گونه از ریزش مو معمولا در سنین بیست سالگی شروع می شود و ممکن است به صورت پراکنده و یا در قسمتی از سر رخ بدهد.

کم کاری غده تیروئید:افراد زیادی هستند که از بیماری های تیروئید رنج می برند زمانی که بدن هورمون تیروئید را کم ترشح کند فرد دچار کم کاری تیروئید می شود و در صورت زیاد ترشح شدن آن فرد تیروئید پر کار خواهد داشت ترشح این هورمون در ریزش مو تاثیر زیادی دارد به همین دلیل متخصص پوست و مو برای بسیاری از افرادی که برای ریزش مو مراجعه کرده اند را به آزمایش تیروئید دستور می دهد.

لوپوس (زخم پوستی):نوعی بیماری مزمن خود ایمن است که خود سیستم ایمنی بدن به بافت های سالم آسیب می رساند.اگر دچار ریزش مو و درد مفاصل، خستگی و دیگر نشانه های لوپوس شدید حتما به متخصص مراجعه کنید.

برخی از خدمات دکتر حمیده آقایی

جوانسازی پوست

تزریق چربی

لیزر موهای زائد

تزریق بوتاکس

راه های ارتباطی

۴۴۹۶۶۰۲۴- ۴۴۰۴۵۱۵۱

منتظر نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم

با تشکر مدیریت سایت دکتر حمیده آقائی

دکتر حمیده آقایی

دکتر حمیده آقایی

متخصص پوست , مو , زیبایی و لیزر
عضو انجمن متخصصین پوست ایران و دارای بورد تخصصی پوست و مو

متولد سال ۱۳۵۸ در شهر تهران می باشم. تحصیلات دوره پزشکی عمومی خود را در سال ۱۳۸۳ در دانشگاه ایران به اتمام رساندم و جهت گذراندن دوره طرح عمومی به مدت ۲ سال در بیمارستان زعیم پاکدشت فعالیت داشتم.
۳ سال اول دوره تخصصی پوست و مو و لیزر را در شهر کرمان و سال چهارم را در بیمارستان تخصصی پوست رازی تهران گذراندم و در سال ۱۳۸۹ فارغ التحصیل شدم.
پس از ان به مدت دو سال و نیم در شهرستان شاهرود فعالیت حرفه ای داشتم و از سال ۱۳۹۲ در شهر تهران و اندیشه مشغول به فعالیت هستم.
در حال حاضر نیز در شهر تهران در مطب خصوصی و در کلینیک تخصصی پوست و مو و لیزر موهای زائد و چندین درمانگاه فعالیت دارم.

برچسب ها:

مقالات مرتبط

ماندگاری کاشت مو؛ دوام نتایج در روش‌های مختلف

ماندگاری کاشت مو؛ دوام نتایج در روش‌های مختلف

ماندگاری کاشت مو یکی از موضوعات مهم در زمینه روش‌های بازسازی مو و بهبود ظاهر مو است. هدف اصلی از انجام عملیات کاشت، بهبود ظاهر و پوشش مویی فرد مبتلا به ریزش مو، فراهم کردن طبیعی‌ترین نتیجه ممکن و...

مراقبت‌های بعد از کاشت مو: 10 نکته مراقبتی

مراقبت‌های بعد از کاشت مو: 10 نکته مراقبتی

مراقبت‌ های بعد از کاشت مو بسیار مهم هستند، به طوری که با رعایت این نکات می‌توانید بهبود سریع‌تری را تجربه کنید و نتیجه بهتری از کاشت موی خود بگیرید. در روزهای ابتدایی پس از کاشت مو، ممکن است تورم...

هزینه کاشت مو در سال 1403 چقدر است؟

هزینه کاشت مو در سال 1403 چقدر است؟

هزینه کاشت مو، یکی از مسائل مهمی است که افراد قبل از کاشت باید اطلاعات دقیقی از آن داشته باشند. در این مقاله، به بررسی عوامل مختلفی که بر هزینه کاشت مو تأثیر می‌گذارند، پرداخته خواهد شد. این اطلاعات...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *