مدت زمان مطالعه ۴ دقیقه

لیزر پوست صورت

لیزر پوست صورت

لیزر پوست صورت یکی از روش های مناسب جوانسازی پوست می باشد . بدون در نظر گرفتن عوامل خارجی قدرت پوست جهت دفع سلول های مرده با افزایش سن کم می شود و باید سلول های مرده از روی سطوج پوست برداشته شوند تا هم مشکلات پوستی برطرف شوند و هم پوست صاف و زیبا شود . بع غیر از پروسه عادی و طبیعی افزایش سن – عوامل های دیگری همچون نور خورشید – آلودگی هوا – استعمال دخانیات – استفاده از مشروبات الکلی – تغییرات هورمونی و یا ترکیبی از همین موارد به علت از دست رفتن کلاژن موجب صدمه پوست صورت و پیری آن می شود . از سن 40 سالگی کلاژن سالیانه به میزان یک درصد کم می شود . آفتاب سوختکی علاوه بر طی پروسه پییر پوست و از دست دادن کلاژن این لایه را همچنان خراب می کند که دیگر نیازی به محافظت از لایه سطحی پوست نمی شود و موجب فرم گرفتن چین و چروک ها می شود . جهت کم شدن چین و چروک های صورت همراه با ترمیم کلاژن از لیزر استفاده می شود .

لیزر پوست صورت یکی از روش های جوانسازی پوست صورت می باشد . دکتر حمیده آقایی متخصص پوست می تواند صورت بیمار را به خوبی لیزر درمانی کند و بیمار نتیجه رضایت بخشی را دریافت کند . همچنین شما عزیزان می توانید جهت جوانسازی پوست و مشاوره های لازم و تعیین وقت قبلی با شماره 02144045151 تماس حاصل نمائید .

لایه برداری شیمیایی پوست در برابر لیزر

لایه برداری شیمیایی هر دو برای ایجاد تغییرات ظاهری در پوست به کار می روند . لایه برداری به پاکسازی شیمیایی چند لایه سطحی پوست ارتباط دارد . برای انتخاب هر کدام از روش هایی که ذکر شد همواره با پزشک متخصص مشورت کنید . پزشکان همچنین به منظور عواملی همانند جنس – ضخامت – رنگ و هدف به بیمار گزینه مناسبی را ارائه می دهد .

چه روش هایی برای لیزر درمانی پوست وجود دارد

معمولا سه نوع لیزر پوست استفاده می شود . لیزر دی اکسید کربن – لیزر N-LITE و لیزر اربیوم .

لیزر CO2 به علت تاثیر دوام و ماندگاری در دراز مدت استفاده  می شود . برای انجام این عمل می بایستی یک دوره چند جلسه ای 15 الی 90 دقیقه ای بگذرد .

لیزر اربیوم نسبت به لیزر دی اکسید کربن به میزان کمتری استفاده می شود . این نوع لیزر اصولا برای کسانی که دارای پوست تیره ای هستند استفاده می شود .
گزینه نهایی یعنی عمل لیزر N-lite  به میزان دو مورد قبل تاثیر گذار نمی باشد اما نسبت به آن ها هزینه کمتری را به خود اختصاص می دهد . این روش معمولا جهت از بین بردن نقایص کوچک صورت استفاده می شود .

این علم و تکنولوژی برای کسانی که شاغل هستند و تمایل به درمان بهتری دارند و نمی توانند زمان بسیاری را برای دوره نقاهت بگذارند این روش بسیار مناسب می باشد . لیزر صورت N-LITE لیزری می باشد که با همراه انرژی بسیار پایین که رگ های خونی زیر پوستی را مورد هدف قرار می دهد . رگ ها دچار صدمه نمی شوند ولی فعالیت های شیمیایی موجب می شود که بدن آغاز به ترمیم کلاژن و نواحی مورد درمان کند .

لیزر درمانی هیچگونه خطری را برای فرد به وجود نمی آورد . جهت این که نتیجه حاصل از کار رضایت بخش باشد این عمل می بایستی به همراه دقت بسیاری انجام شود .

لیزر پوست صورت

لیزر پوست صورت

بعضی از نتایج حاصل از لیزر درمانی به وسیله اشخاص بی تجربه شامل موارد ذیل می شود

  • رخ دادن عفونت
  • زخم
  • تورم
  • آکنه
  • خارش پوست

مراقبت های بعد از لیزر درمانی

بعد از جراحی لیزر پوست صورت امکان دارد پزشک نواحی جراحی شده را به مدت دو ساعت پانسمان کند – هنگامی که پانسمان برداشته شود می بایستی از محل جراحی را خوب چرب کرد تا پوسته پوسته نشود . امکان دارد به مدت سه روز بعد از عمل بیمار احساس خارش داشته باشد . پروسه بهبودی نواحی لیزر شده اصولا تا 21 روز به طول می انجامد . در این مرحله فرد می تواند از لوازم آرایشی جهت پوشاندن سطوح قرمز پوست استفاده کند .

مقالات مرتبط

دکتر حمیده آقایی

دکتر حمیده آقایی

متخصص پوست , مو , زیبایی و لیزر
عضو انجمن متخصصین پوست ایران و دارای بورد تخصصی پوست و مو

متولد سال ۱۳۵۸ در شهر تهران می باشم. تحصیلات دوره پزشکی عمومی خود را در سال ۱۳۸۳ در دانشگاه ایران به اتمام رساندم و جهت گذراندن دوره طرح عمومی به مدت ۲ سال در بیمارستان زعیم پاکدشت فعالیت داشتم.
۳ سال اول دوره تخصصی پوست و مو و لیزر را در شهر کرمان و سال چهارم را در بیمارستان تخصصی پوست رازی تهران گذراندم و در سال ۱۳۸۹ فارغ التحصیل شدم.
پس از ان به مدت دو سال و نیم در شهرستان شاهرود فعالیت حرفه ای داشتم و از سال ۱۳۹۲ در شهر تهران و اندیشه مشغول به فعالیت هستم.
در حال حاضر نیز در شهر تهران در مطب خصوصی و در کلینیک تخصصی پوست و مو و لیزر موهای زائد و چندین درمانگاه فعالیت دارم.

مقالات مرتبط

اندولیفت دست و مزایای آن

اندولیفت دست و مزایای آن

اندولیفت دست یکی دیگر از روش‌های جوانسازی مناسب برای پوست دست است. پزشکان این روش نوین را به کسانی که پوست دست آن‌ها به دلیل افزایش سن دچار چین و چروک شده است پیشنهاد می‌دهند. وقتی از پوست جوان و...

اندولیفت پیشانی، بهترین روش جوانسازی

اندولیفت پیشانی، بهترین روش جوانسازی

اندولیفت پیشانی یکی از روش های پیشرفته و نوین برای ایجاد جوانی و بازسازی پوست ناحیه پیشانی است که به تعامل دو بافت همبند و چربی در این ناحیه می‌پردازد و با این ماهیت، زیبایی را برای زیباجویان رقم...

اندولیفت پلک، بهترین روش زیبایی چشم‌ها

اندولیفت پلک، بهترین روش زیبایی چشم‌ها

اندولیفت پلک یک روش جراحی زیبایی است که برای بهبود ظاهر پلک‌ها و اطراف چشم استفاده می‌شود. این روش با استفاده از لیزر یا فناوری‌های دیگری که از نور استفاده می‌کنند، انجام می‌شود تا پوست پلک‌ها را...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *