دکتر حمیده آقایی / جوانسازی پوست / برای محافظت از پوست در تابستان چه اقدامااتی را انجام دهیم؟
مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه

برای محافظت از پوست در تابستان چه اقدامااتی را انجام دهیم؟

با شروع تابستان، گرمای سوزناک باعث می‌شود که پوست ما تغییرات دما را حس کند و برای محافظت از خود واکنش نشان دهد. واکنش ها معمولا در قالب آکنه، جوش و آفتاب سوختگی خود را نشان می‌دهند.

بیرون بودن و لذت بردن از هوای گرم یکی از بهترین قسمت های این فصل است. با این حال، اگر از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت نکنید، ممکن است در نهایت دچار سوختگی شوید.

شما برای مقابله با واکنش های شدید پوست خود باید اقداماتی را انجام دهید. در ادامه چندین مورد را به شما معرفی می‌کنیم، با انجام دادن آن ها می‌توانید از ایجاد مشکلات پوستی ناخواسته تابستانی جلوگیری کنید.

در اصل گرم شدن هوا و افزایش رطوبت در محیط باعث می‌شود غدد چربی پوستمان شروع به تولید روغن طبیعی اضافی کند. روغن اضافی تولید شده بر روی سطح پوست ما می‌ماند و باعث چسبندگی، چربی و مسدود شدن منافذ پوست می شود و نتیجه آن آکنه، جوش و آفتاب سوختگی می‌شود.

نکاتی برای محافظت از پوست در تابستان

هر گونه آسیب فوری ناشی از آفتاب سوختگی، قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید می تواند باعث آسیب جبران ناپذیر پوست شود. این آسیب ها شامل پوست چرب، لکه های تیره و چین و چروک می‌باشد. طبق گفته انجمن سرطان آمریکا، این آسیب ها همچنین شانس ابتلا به سرطان پوست، شایع ترین سرطان در سراسر جهان را افزایش می دهد. در واقع، از هر 5 آمریکایی، 1 نفر در سن 70.1 سالگی به سرطان پوست مبتلا می شود.

بنابراین چگونه می توان از آفتاب سوختگی سرطان پوست جلوگیری کرد و آسیب رسیدگی به پوست را کاهش داد؟ در ادامه چند نکته برای محافظت از پوست در تابستان و همچنین در تمام طول سال ذکر شده است:

برای محافظت از پوست در تابستان ضد آفتاب بزنید

اشعه ماوراء بنفش (UV) خورشید همان چیزی است که به پوست آسیب می رساند. چه هوای بیرون آفتابی باشد چه ابری، مهم است که از پوست خود در برابر این اشعه های فرابنفش محافظت کنید. یکی از راه های انجام این کار استفاده از کرم ضد آفتاب است.
اطمینان حاصل کنید که روی برچسب “طیف گسترده” نوشته شده است، این برچسب به این معنی می‌باشد که ضد آفتاب به محافظت در برابر اشعه های UVA و UVB کمک می کند. برای بیشترین محافظت، از SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید. و فراموش نکنید که تاریخ انقضا را نیز بررسی کنید!
کرم ضد آفتاب را زیاد بمالید وحتی بعد از شنا یا اگر عرق کردن، مجددا دوباره استفاده کنید.

برای محافظت از پوست در تابستان کلاه بگذارید

پوشیدن کلاهی لبه دار، نور خورشید را از صورت شما دور نگه می دارد و بر روی چشمان شما را نیز سایه می اندازد. همچنین برای محافظت از باقی پوست بدن خود لباسی نخی و خنک بپوشید.

برای محافظت از پوست در تابستان عینک آفتابی بزنید

در تمام طول سال از تابش نور خورشید جلوگیری کنید و با استفاده از عینک آفتابی از چشمان خود و پوست لطیف اطراف آنها محافظت کنید. عینک های آفتابی با فریم های بزرگ برای محافظت از پوست اطراف چشم بهترین هستند.

آفتاب نگیرید

قرار گرفتن عمدی خود در معرض نور خورشید برای مدت طولانی هرگز ایده خوبی نیست، حتی اگر از ضد آفتاب استفاده کنید. اگر در سایه، زیر درخت یا چتر ساحل بمانید، بسیار شادتر (و خنک تر) خواهید بود. با این حال، به خاطر داشته باشید که برخی از اشعه‌های فرابنفش خورشید حتی زمانی که در سایه هستید همچنان به پوست شما برخورد می‌کنند، بنابراین از کرم ضد آفتاب هرگز غافل نشوید.

از ساعت 10 صبح تا 4 بعد از ظهر در معرض آفتاب قرار نگیرید

در آن زمان است که پرتوهای خورشید قوی ترین هستند. حتی اگر فقط برای پیاده روی بیرون می‌روید، سعی کنید تا حد امکان در این ساعات اوج نور خورشید دوری کنید.

در برابر انواع دیگر سوختگی ها نیز محافظت کنید

این فقط نور خورشید نیست که می تواند به پوست شما آسیب برساند. همچنین باید اقداماتی را برای محافظت از پوست خود در برابر سوختگی های تصادفی انجام دهید. برای مثال:

  • اگر ماشین خود را در مکانی آفتابی پارک می کنید، روی صندلی ماشین و فرمان را بپوشانید تا خیلی داغ نشود.
  • هنگام عبور از روی ماسه داغ در کنار ساحل یا هنگام قدم زدن در لبه استخر از دمپایی استفاده کنید.

درمان های خانگی برای محافظت از پوست در تابستان

ترکیب قهوه و لیمو

لیمو حاوی ویتامین C می‌باشد بسیار برای روشن کردن پوست موثر است. از طرف دیگر، قهوه لایه بردار عالی‌ای می‌باشد.

آلوئه ورا

آلوئه ورا دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی است، که در تابستان پوست شما را آبرسانی می کند.

پالپ آلوئه ورا را مستقیماً بر روی پوست خود بمالید و حدود 20 دقیقه به آرامی آن را ماساژ دهید. آن را حدود 10 دقیقه بگذارید بماند و بعد آن را بشویید.

ماسک زردچوبه

زردچوبه به دلیل خواص ضد باکتری، ضد التهابی و ضد پیری که دارد به کاهش هرگونه التهاب روی پوست شما کمک می کند. علاوه بر این، باعث روشن شدن پوست شما نیز می‌شود.

عسل + ماست

عسل رطوبت طبیعی پوست شما را حفظ می‌کند و ماست باعث روشنی پوستتان می‌شود.

پاپایا

پاپایا علاوه بر اینکه خواص از بین بردن چربی اضافی دارد به عنوان یک لایه بردار ملایم نیز عمل می‌کند و پوستی درخشان و نرم به شما هدیه می‌کند.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی دارای ویتامین هایی است که به بازیابی درخشش طبیعی پوست شما کمک می کند و در نتیجه پوست درخشانی به شما تحویل می‌دهد.

به طور کلی شما باید بیشتر در فصل تابستان از پوستتان محافظت کنید.

دکتر حمیده آقایی

دکتر حمیده آقایی

متخصص پوست , مو , زیبایی و لیزر
عضو انجمن متخصصین پوست ایران و دارای بورد تخصصی پوست و مو

متولد سال ۱۳۵۸ در شهر تهران می باشم. تحصیلات دوره پزشکی عمومی خود را در سال ۱۳۸۳ در دانشگاه ایران به اتمام رساندم و جهت گذراندن دوره طرح عمومی به مدت ۲ سال در بیمارستان زعیم پاکدشت فعالیت داشتم.
۳ سال اول دوره تخصصی پوست و مو و لیزر را در شهر کرمان و سال چهارم را در بیمارستان تخصصی پوست رازی تهران گذراندم و در سال ۱۳۸۹ فارغ التحصیل شدم.
پس از ان به مدت دو سال و نیم در شهرستان شاهرود فعالیت حرفه ای داشتم و از سال ۱۳۹۲ در شهر تهران و اندیشه مشغول به فعالیت هستم.
در حال حاضر نیز در شهر تهران در مطب خصوصی و در کلینیک تخصصی پوست و مو و لیزر موهای زائد و چندین درمانگاه فعالیت دارم.

برچسب ها:

مقالات مرتبط

عوارض مزوژل و روش های کاهش آن

عوارض مزوژل و روش های کاهش آن

عوارض مزوژل در مقایسه با سایر روش‌هایی که برای جوانسازی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند بسیار کمتر است. اما در صورتی که برای درمان پوست‌های آسیب دیده و تزریق این روشبه افرادی غیر از افراد متخصص و به...

مزوژل زیر چشم؛ ترکیبات و کاربردهای آن

مزوژل زیر چشم؛ ترکیبات و کاربردهای آن

مزوژل زیر چشم در راستای بهبود و زیبایی ناحیه زیر چشم، به عنوان یک روش موثر و محبوب درمانی شهرت پیدا کرده است. یکی از مسائل مهمی که برندها و تحقیقات زیادی روی آن تمرکز داشته‌اند، مشکلاتی هستند که در...

قیمت مزوژل در سال 1403 چقدر است؟

قیمت مزوژل در سال 1403 چقدر است؟

قیمت مزوژل در سال 1403 بسته به پزشک متخصص و ناحیه تحت درمان متفاوت است. به طور کلی، این روش درمانی گران‌تر از سایر روش‌های درمانی مانند بوتاکس است، اما می‌تواند در درازمدت مقرون‌به‌صرفه‌تر باشد،...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *