دکتر حمیده آقایی / لیزر موهای زائد / ویروس کرونا و لیزر موهای زائد
مدت زمان مطالعه ۴ دقیقه

ویروس کرونا و لیزر موهای زائد

این سوالی است که خیلی از مراجعین دارند که آیا لیزر موهای زائد می تواند در ابتلا به کرونا ویروس تاثیری داشته باشد یا خیر، نمی توان گفت لیزر موهای زائد به خودی خود در ابتلا به کرونا ویروس تاثیر دارد، اما  بهتر است از این روش برای از بین بردن موهای زائد خود استفاده نکنید تا احتمال ابتلا به این ویروس را از بین ببرید.

اما این نکته را هم باید در نظر داشته باشید که در صورتی که موارد کامل بهداشتی قبل از لیزر رعایت شود،  هیچ آسیبی به پوست و سلامت شما نمی رساند.

آیا احتمال انتقال ویروس کرونا از شخص مبتلا در کلینیک وجود دارد؟

از آنجایی که ویروس کرونا می تواند هم از راه تنفس و  هم تماس به  افراد منتقل شود، اگر که موارد توصیه شده را رعایت نکنید از جمله  رعایت فاصله اجتماعی، عدم تماس با افراد و… متاسفانه باید گفت احتمال  منتقل شدن این ویروس وجود دارد.

ویروس کرونا و لیزر موهای زائد
ویروس کرونا و لیزر موهای زائد

راه های مراقبت از خود در مقابل ویروس کرونا و لیزر موهای زائد

شستن دست ها قبل و بعد از لیزر مو: شستشو و ضدعفونی کردن مرتب دست ها یکی از راه های اصلی جلوگیری از انتقال کرونا ویروس است . امروزه در اکثر مراکز درمانی مواد ضدعفونی کننده در دسترس اغلب افراد قرار داده اند، تا  استفاده کنند اگر شستن دست ها با آب و صابون برایتان مقدور نبود می توانید از این مواد ضدعفونی کننده استفاده کنید.

قبل ازشروع لیزر موهای زائد حتما مجاری تنفسی خود را ایمن کنید: در اغلب مراکز لیزر موهای زائد ماسک به صورت رایگان به مراجعین داده می شود. استفاده از ماسک از ورود ویروس  به بینی و دهان جلوگیری می کند . استفاده از ماسک خصوصا در افرادی که سرفه و یا عطسه، دائما می کنند اجباری است.

فاصله خود را با دیگران حفظ کنید: متاسفانه این ویروس دوره نهان دارد و در افراد مختلف متفاوت است . در نتیجه ممکن است شخصی مبتلا به کرونا باشد اما  نشانه ای از سرفه و عطسه در آن وجود نداشته باشد . به همین دلیل بهتر است در زمان مراجعه به مراکز لیزر موهای زائد فاصله یک متری خود را با دیگران حفظ کنید.

در زمان لیزر موهای زائد، از تماس دست با چشم ها، بینی و دهان خودداری کنید: از آنجا که دست با سطوح مختلف در تماس است در نتیجه بیشتر در معرض کرونا ویروس قرار می گیرد . در نتیجه در زمانی که در خارج از منزل هستید،  هرگز چشم ها، بینی و دهان خود را لمس نکنید . ویروس کرونا به راحتی می تواند از طریق اشک و سایر مایعات وارد سیستم تنفسی شود.

نکته قابل توجه برای ویروس کرونا و لیزر موهای زائد

در صورتی که علائمی همچون سر درد، گلو درد، مشکلات تنفسی و تب دارید، حتما جلسه لیزر خود را کنسل کنید.

افرادی که درگیر با سیستم تنفسی هستند و یا مبتلا به بیماری دیابت هستند بهتر است از خانه خارج نشوید  و تا زمانی که از سلامت جسمانی خود مطمئن نشدید برای لیزر به  مراکز لیزر موهای زائد خود مراجعه نکنید.

راه های اطمینان از ایمن بودن در مقابل کرونا ویروس

در زمان ورود به مراکز لیزر موهای زائد حتما دستان خود را بشویید.

حتما از متخصصین در حوزه لیزر بخواهید کاور تخت را عوض کنید و و تمام ابزار های مورد استفاده در لیزر را ضدعفونی کنید.

استفاده از دستکش یکبار مصرف توسط خود شخص و متخصص لیزر  از ابتلا به کرونا ویروس جلوگیری می کند .

در زمانی که در سالن انتظار هستید حتما فاصله خود را با سایرین خصوصا افرادی که علائم سرماخوردگی دارند، حفظ کنید.

بعد از اتمام جلسه لیزر حتما موبایل، کیف و سایر وسایل خود را کاملا ضدعفونی کنید.

پیش از ضدعفونی کردن دست تان خود از لمس چشم، دهان و بینی خود خودداری کنید.

خلاصه مطلب

در اخر می توان به عنوان خلاصه ای از مطالب بیان کرد، متاسفانه در حال حاضر درمان قطعی برای ویروس کرونا تعیین نشده است و تا به حال این ویروس جان خیلی از افراد را گرفته است . پس توصیه ما به شما عزیزان این است که تا جای ممکن از انجام کارهایی که سلامتی شما را به خطر می اندازد خودداری کنید، در صورتی که علائمی مثل سرماخوردگی، تب و علائم مشابه کرونا در خود می بینید حتما جلسات لیزر خود را تا بعد از سلامت جسمانی خود به عقب موکول کنید.

دکتر حمیده آقایی

دکتر حمیده آقایی

متخصص پوست , مو , زیبایی و لیزر
عضو انجمن متخصصین پوست ایران و دارای بورد تخصصی پوست و مو

متولد سال ۱۳۵۸ در شهر تهران می باشم. تحصیلات دوره پزشکی عمومی خود را در سال ۱۳۸۳ در دانشگاه ایران به اتمام رساندم و جهت گذراندن دوره طرح عمومی به مدت ۲ سال در بیمارستان زعیم پاکدشت فعالیت داشتم.
۳ سال اول دوره تخصصی پوست و مو و لیزر را در شهر کرمان و سال چهارم را در بیمارستان تخصصی پوست رازی تهران گذراندم و در سال ۱۳۸۹ فارغ التحصیل شدم.
پس از ان به مدت دو سال و نیم در شهرستان شاهرود فعالیت حرفه ای داشتم و از سال ۱۳۹۲ در شهر تهران و اندیشه مشغول به فعالیت هستم.
در حال حاضر نیز در شهر تهران در مطب خصوصی و در کلینیک تخصصی پوست و مو و لیزر موهای زائد و چندین درمانگاه فعالیت دارم.

برچسب ها:

مقالات مرتبط

لیزر بیکینی چند جلسه لازم است؟!

لیزر بیکینی چند جلسه لازم است؟!

لیزر بیکینی یک روش بسیار محبوب در میان زنان است. دلایل زیادی وجود دارد که زنان می خواهند از شر موهای زائد ناحیه شرمگاهی خود خلاص شوند. لیزر موهای زائد بیکینی یک روش زمان بر است. این ناحیه کاملاً به...

مراقبت های قبل و بعد لیزر موهای زائد

مراقبت های قبل و بعد لیزر موهای زائد

بی شک امروزه لیزر موهای زائد محبوب ترین روش برای از بین بردن موها زائد صورت و بدن است. در این روش با استفاده از بهترین دستگاه های لیزر، موهای اضافی بخش های مختلف بدن به صورت دائمی از بین می روند و...

آیا لیزر موهای زائد دائمی است؟

آیا لیزر موهای زائد دائمی است؟

افراد برای خلاص شدن از شر موهای زائد از روش های مختلفی استفاده می کنند، لیزر یکی از روش های پرکاربرد در خصوص رفع این مشکل است.در افرادی که رنگ پوست و موهای  تیره ایی دارند، موثر است،...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *