دکتر حمیده آقایی / جوانسازی پوست / باورهای غلط مراقبت پوستی
مدت زمان مطالعه ۴ دقیقه

باورهای غلط مراقبت پوستی

برای جلوگیری از آکنه از خوردن غذاهای چرب خودداری کنید! همه ما تجربه کرده‌ایم که در دوران کودکی‌مان به ما یاد داده‌اند که کارهای خاصی را انجام دهیم یا از آن اجتناب کنیم تا پوستی زیبا داشته باشیم. از آنجایی که ما در دوران کودکی هرگز از توصیه های والدین خود برای مراقبت از پوستمان سر پیچی نکرده ایم، پس این توصیه ها ملکه ذهن ما شده و ما آن ها را هر روز به طور خودکار انجام می‌دهیم. اما چقدر از آن توصیه های مراقبت پوستی درست است؟ چه کارهایی برای مراقبت از پوست شما ضروری است و چه کارهایی برای مراقبت از پوست درست نیست، ما در این مقاله قصد داریم تا حقانیت چندین باورهای غلط مراقبت پوستی را از بین ببریم و یا آن ها را تایید کنیم.

پوست مستعد آکنه به قوی ترین پاک کننده ها و لایه بردارها نیاز دارد (نادرست)

این موضوع یک تصور غلط رایج در مراقبت از پوست است. افرادی که پوست مستعد آکنه دارند بیشتر به دنبال پاک کننده ها و لایه بردارهای قوی تری هستند و معتقدند که التهاب آکنه را کاهش می دهند. با این حال، مواد و محصولات قوی فقط رطوبت را از بین می برند. و در نتیجه، این محصولات قوی برای جبران، چربی بیشتری را در پوست ایجاد می کنند. کسانی که از آکنه خفیف تا شدید رنج می برند، باید با یک متخصص پوست مشورت کنند تا یک برنامه درمانی ملایم و در عین حال موثر دریافت کنند.

قوی ترین پاک کننده برای پوست مستعد آکنه
قوی ترین پاک کننده برای پوست مستعد آکنه (باور غلط)

رژیم غذایی شما بر پوست شما تأثیر می گذارد (درست)

اگر از غذاهای چرب و روغنی بسیار زیاد استفاده می‌کنید، چند نکته وجود دارد که باید در مورد رژیم غذایی خود در نظر بگیرید. بسیاری از متخصصان پوست بر اهمیت سلامت تغذیه ای مانند ویتامین A و D برای سلامت پوست، ناخن و مو تاکید کرده اند. بنابراین بدیهی است که مصرف غذاهای مفید باعث سلامت پوست می شود.

اما غذای چرب چطور؟ طبق تحقیقات علمی، مصرف بیش از حد اسیدهای چرب امگا 6 مانند غذاهای چرب با التهاب آکنه مرتبط است. علاوه بر این، مصرف بیش از حد کربوهیدرات ها و چربی های غذایی نیز می تواند منجر به تولید سبوم شود. بنابراین بله، غذاهای ناسالم می توانند باعث آکنه شوند.

از همین رو برای داشتن پوستی سالم و بدون آکنه بهتر است که یک رژیم غذایی سالم داشته باشید و از آن مهم تر این است که به دستورالعمل های رژیم خود پایبند باشید.

تاثیر رژیم غذایی بر پوست
تاثیر رژیم غذایی بر پوست

بیشتر بخوانید: رژیم غذایی برای جوش صورت

استفاده از کرم ضد آفتاب در روز های ابری (درست)

مهم نیست که آب هوا چگونه باشد باشد، استفاده از کرم ضد آفتاب حتی با وجود هوای ابری همیشه مهم است. حتی اگر خورشید به طور کامل توسط ابرها پوشیده شده باشد، پوست شما هنوز کاملاً در معرض اشعه ماوراء بنفش است، فقط با شدت کمتر. علاوه بر این، آب و هوای مه آلود همچنین می تواند نور UV را به دلیل بخار آب پراکنده در اتمسفر تشدید کند. ارتفاعات بالاتر همچنین منجر به قرار گرفتن بیشتر در معرض نور UV می شود زیرا جو کمتری برای جذب نور UV وجود دارد.

استفاده از ضد آفتاب در روز ابری
استفاده از ضد آفتاب در روز ابری

آب داغ منافذ شما را باز می کند (نادرست)

یکی از مفاهیمی که در مورد منافذ بسیار اشتباه گرفته شده این است که آنها بر اساس دما باز و بسته می شوند. برای مثال، احتمالاً با این ایده آشنا هستید که قرار دادن یک حوله بخار روی صورت، منافذ پوست را باز می کند. با این حال، این همه نادرست است. در واقع منافذ شما اصلاً تغییر اندازه نمی دهند. منافذ زیر دمای گرم به دلیل جذب آب بزرگتر به نظر می رسند که باعث تورم پوست شما می شود. از آنجایی که بخار داغ می تواند باعث نرم شدن کومدون ها، سبوم و روغن نیز شود، باعث بزرگتر به نظر رسیدن منافذ می شود.

برای داشتن پوستی صاف و بدون آکنه بهتر است که به یک متخصص پوست مجرب مراجعه کنید و هر درمان خانگی را امتحان نکنید زیرا ممکن است روی پوستتان برعکس جواب دهد. هر شخصی دارای پوستی منحصر به فرد است و درمانی که بر روی پوست دوستتان انجام شده و نتیجه مثبتی داشته، به این دلیل نیست که همان درمان برای شما نتیجه مثبتی خواهد داشت.

آب داغ منافذ شما را باز می کند
آب داغ منافذ شما را باز می کند
دکتر حمیده آقایی

دکتر حمیده آقایی

متخصص پوست , مو , زیبایی و لیزر
عضو انجمن متخصصین پوست ایران و دارای بورد تخصصی پوست و مو

متولد سال ۱۳۵۸ در شهر تهران می باشم. تحصیلات دوره پزشکی عمومی خود را در سال ۱۳۸۳ در دانشگاه ایران به اتمام رساندم و جهت گذراندن دوره طرح عمومی به مدت ۲ سال در بیمارستان زعیم پاکدشت فعالیت داشتم.
۳ سال اول دوره تخصصی پوست و مو و لیزر را در شهر کرمان و سال چهارم را در بیمارستان تخصصی پوست رازی تهران گذراندم و در سال ۱۳۸۹ فارغ التحصیل شدم.
پس از ان به مدت دو سال و نیم در شهرستان شاهرود فعالیت حرفه ای داشتم و از سال ۱۳۹۲ در شهر تهران و اندیشه مشغول به فعالیت هستم.
در حال حاضر نیز در شهر تهران در مطب خصوصی و در کلینیک تخصصی پوست و مو و لیزر موهای زائد و چندین درمانگاه فعالیت دارم.

برچسب ها:

مقالات مرتبط

عوارض مزوژل و روش های کاهش آن

عوارض مزوژل و روش های کاهش آن

عوارض مزوژل در مقایسه با سایر روش‌هایی که برای جوانسازی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند بسیار کمتر است. اما در صورتی که برای درمان پوست‌های آسیب دیده و تزریق این روشبه افرادی غیر از افراد متخصص و به...

مزوژل زیر چشم؛ ترکیبات و کاربردهای آن

مزوژل زیر چشم؛ ترکیبات و کاربردهای آن

مزوژل زیر چشم در راستای بهبود و زیبایی ناحیه زیر چشم، به عنوان یک روش موثر و محبوب درمانی شهرت پیدا کرده است. یکی از مسائل مهمی که برندها و تحقیقات زیادی روی آن تمرکز داشته‌اند، مشکلاتی هستند که در...

قیمت مزوژل در سال 1403 چقدر است؟

قیمت مزوژل در سال 1403 چقدر است؟

قیمت مزوژل در سال 1403 بسته به پزشک متخصص و ناحیه تحت درمان متفاوت است. به طور کلی، این روش درمانی گران‌تر از سایر روش‌های درمانی مانند بوتاکس است، اما می‌تواند در درازمدت مقرون‌به‌صرفه‌تر باشد،...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *