دکتر حمیده آقایی / جوانسازی پوست / رژیم غذایی مناسب برای درمان آکنه
مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه

رژیم غذایی مناسب برای درمان آکنه

آیا برای درمان آکنه خود رژیم غذایی مناسبی دارید؟

آیا هر روش درمانی را برای از بین بردن جوش امتحان کرده اید اما تاثیری نداشته و هنوز نمی توانید جلوی ظاهر شدن آن جوش ها را بگیرید؟ اما نگران نباشید شما تنها فردی نیستید که دچار آکنه شده است. باور اینکه تمام آکنه ها فقط با کرم ها و پاک کننده های موضعی بهبود می یابند، غیر واقعی است. این به ویژه برای کسانی از شما که آکنه هورمونی دارند صدق می‌کند. در واقع تعداد زیادی از شما. در ادامه توصیه های کلی و جامعی را به شما داده‌ایم که می تواند به طور چشمگیری آکنه را به طور طبیعی بهبود بخشد.

ضروری است که اهمیت آنچه را که هر روز به پوست خود میزنیم را درک کنیم. ما متوجه شده‌ایم که مخصوصاً برای آکنه، برای به دست آوردن نتایج ثابت و از بین بردن همیشگی آن‌ها، رژیم غذایی مناسب کلید اصلی است. چندین گروه غذایی وجود دارند که به طور خاص به آکنه کمک می کنند، و آنچه ما در این مقاله به شما پیشنهاد می کنیم کاملا موثر است.

درمان آکنه با رژیم غذایی

بیشتر بخوانید: درمان بدون عوارض جای جوش و اسکارهای فرورفته آکنه

موادی که نباید در رژیم غذایی مناسب برای درمان آکنه باشد

از محصولات گاوی صرف نظر کنید. به ما اعتماد کنید. آنها مملو از هورمون هستند، حتی اگر ارگانیک خریداری بشوند. در مورد آن فکر کنید، این برای یک گوساله است که قرار است به سرعت تبدیل به یک گاو بزرگ شود. این ایدئولوژی “غربی” که لبنیات برای سلامتی و رشد استخوان شما ضروری است، نادرست است. کلسیم موجود در شیر را می توان به راحتی با خوردن سبزیجات با برگ تیره جایگزین کرد، اما در واقع برخی از بزرگترین جمعیت های کره زمین لبنیات را در رژیم غذایی خود گنجانده اند… و برای آن‌ها مشکلی ایجاد نکرده و به خوبی عمل کرده است. اما بیماران زیادی مراجعه می‌کنند که متوجه می‌شوند پس از مصرف لبنیات، آکنه های صورتشان عود می‌کند.

برای پرهیز از لبنیات، این بدان معناست که شیر، پنیر، بستنی، کره و محصولاتی که کره در آن‌ها وجود دارد، خودداری کنید، پس روی برچسب‌های محصولات خش محتویات را بخوانید. یک جایگزین فوق العاده برای شیر گاو، شیر بادام است.

صحبت کردن در مورد اینکه کربوهیدرات را از وعده های غذایی خود حذف کنید بسیار سخت است، زیرا بسیاری از افراد برایشان خیلی سخت است که کربوهیدرات را کنار بگذارند. این به این معنی است که سعی کنید از مصرف شیرینی‌ها، نان تست، برنج سفید، پاستا و غیره اجتناب کنید. یا حداقل اینها نباید وعده اصلی غذای شما باشند.

به طور کلی، رژیم غذایی بدون گلوتن می تواند به پاکسازی پوست برای بسیاری از بیماری ها نیز کمک کند. با هر تغییری در رژیم غذایی یا رژیم مراقبت از پوست، 8 هفته طول می‌کشد تا متوجه تغییر شوید، بنابراین پیشنهاد می‌کنم اگر فکر می‌کنید این ممکن است به شما کمک کند، آن را واقعاً امتحان کنید.

صبحانه

معمولا افراد در وعده صبحانه بیشترین مقدار کربوهیدرات مصرفی را دارند. غلات، پنکیک، کلوچه و… را کنار بگذارید. تخم مرغ و یا املت گیاهی ی را انتخاب کنید (البته بلغور جو دوسر درست شده برای صبحانه بسیار خوشمزه و مغذی است). تخم مرغ برای شما خوب است! سال ها می‌گفتند که تخم مرغ غذای مناسبی برای صبحانه نیست، اما اکنون همه می دانیم که آنها همیشه برای بدن خوب و مقوی بوده اند. مسن ترین زن زنده که به تازگی 117 ساله شده است، روزی 2 تخم مرغ می خورد (او آنها را خام می خورد و م قطعاً به شما پیشنهاد نمی کنیم که تخم مرغ خام بخورید). تخم مرغ سرشار از پروتئین های خوب، ویتامین A و D است.

تنقلات و میان وعده

سعی کنید در روز 10 دونه از آجیل میل کنید و یا در روز مقدار کمی کره بادام زمینی مصرف کنید. اسموتی توت را امتحان کنید، این اسموتی سرشار از آنتی اکسیدان های دوستدار پوست است که بسیار برای پوست مناسب است.

ناهار

برای انتخاب ناهار ساندویچ را نادیده بگیرید، به جای آن یک سالاد یا یک پروتئین (مانند ماهی سالمون یا مرغ) با سبزیجات انتخاب کنید. اگر قصد دارید یک ساندویچ میل کنید، از نان گندم کامل استفاده کنید، اما باز هم بهتر است در صورت امکان از کربوهیدرات اضافی خودداری کنید. همراه غذا مقداری میوه بخورید.

شام

از یک ماهی سالم مانند سالمون که سرشار از امگا است استفاده کنید. گوشت هایی را بخورید که با سبزیجات ترکیب خوبی می شوند، این گوشت ها در واقع اسیدهای چرب امگا تولید می کنند که برای سلامتی و پوست شما مفید بوده است. سبزیجات فراوان بخورید. مصرف کربوهیدرات خود را در مقدار کمی نگه دارید، اگر میخواهید برنج بخورید بهتر است پنج قاشق ازآن را مصرف کنید، این مقدار زیاد نیست. از روغن زیتون و روغن نارگیل در آشپزی خود استفاده کنید، نه تنها برای پوست شما مفید هستند، بلکه استفاده از روغن ها در غذا به شما کمک می کند مدت طولانی تری احساس سیری داشته باشید، بنابراین نیازی به خوردن میان وعده نخواهید داشت.

دکتر حمیده آقایی

دکتر حمیده آقایی

متخصص پوست , مو , زیبایی و لیزر
عضو انجمن متخصصین پوست ایران و دارای بورد تخصصی پوست و مو

متولد سال ۱۳۵۸ در شهر تهران می باشم. تحصیلات دوره پزشکی عمومی خود را در سال ۱۳۸۳ در دانشگاه ایران به اتمام رساندم و جهت گذراندن دوره طرح عمومی به مدت ۲ سال در بیمارستان زعیم پاکدشت فعالیت داشتم.
۳ سال اول دوره تخصصی پوست و مو و لیزر را در شهر کرمان و سال چهارم را در بیمارستان تخصصی پوست رازی تهران گذراندم و در سال ۱۳۸۹ فارغ التحصیل شدم.
پس از ان به مدت دو سال و نیم در شهرستان شاهرود فعالیت حرفه ای داشتم و از سال ۱۳۹۲ در شهر تهران و اندیشه مشغول به فعالیت هستم.
در حال حاضر نیز در شهر تهران در مطب خصوصی و در کلینیک تخصصی پوست و مو و لیزر موهای زائد و چندین درمانگاه فعالیت دارم.

برچسب ها:

مقالات مرتبط

عوارض مزوژل و روش های کاهش آن

عوارض مزوژل و روش های کاهش آن

عوارض مزوژل در مقایسه با سایر روش‌هایی که برای جوانسازی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند بسیار کمتر است. اما در صورتی که برای درمان پوست‌های آسیب دیده و تزریق این روشبه افرادی غیر از افراد متخصص و به...

مزوژل زیر چشم؛ ترکیبات و کاربردهای آن

مزوژل زیر چشم؛ ترکیبات و کاربردهای آن

مزوژل زیر چشم در راستای بهبود و زیبایی ناحیه زیر چشم، به عنوان یک روش موثر و محبوب درمانی شهرت پیدا کرده است. یکی از مسائل مهمی که برندها و تحقیقات زیادی روی آن تمرکز داشته‌اند، مشکلاتی هستند که در...

قیمت مزوژل در سال 1403 چقدر است؟

قیمت مزوژل در سال 1403 چقدر است؟

قیمت مزوژل در سال 1403 بسته به پزشک متخصص و ناحیه تحت درمان متفاوت است. به طور کلی، این روش درمانی گران‌تر از سایر روش‌های درمانی مانند بوتاکس است، اما می‌تواند در درازمدت مقرون‌به‌صرفه‌تر باشد،...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *