دکتر حمیده آقایی / ضایعات پوستی / برداشتن خال صورت و بدن با لیزر
مدت زمان مطالعه ۳ دقیقه

برداشتن خال صورت و بدن با لیزر

برداشتن خال صورت و بدن با لیزر

برخی خال ها در صورت نشانه زیبایی است اما برخی از آنها نه تنها زیبایی فرد را تحت تاثیر قرار می دهد بلکه برداشتن آن برای بدن مفید می باشد . سوال اینجاست آیا می توان برای همیشه از شر خال ها رها شد ؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به این موضوع بپردازیم .

روش های برداشتن خال

دو روش اصلی که برای از بین بردن خال استفاده می شود:

 1. جراحی

در ابتدا پزشک خال را زیر میکروسکوپ بررسی می کند تا از سرطانی نبودن آن اطمینان حاصل کند . در صورتی که مشکلی وجود نداشته باشد متخصص پوست از ابزاری نازک و تیغ مانند برای بریدن دقیق خال استفاده می کند. وسیله ای با الکترود ریز در انتها برای انجام برش استفاده شود.پس از برداشتن خال محل برش بخیه زده می شود. شما هرگز نباید خودتان اقدام به برداشتن خال کنید. زیرا خطراتی از جمله عفونت و جای زخم خیلی زیاد است. و اگر خال خال سرطانی باشد ، ممکن است باعث انتشار سلول های سرطانی به پوست شوید.

2. لیزر

بعضی از انواع خال ها را می توان با لیزر از بین برد. پیش از این ، لیزرها به دلیل محدودیت فناوری ، در از بین بردن خالها کاملاً مؤثر نبودند مشکل اصلی آنها این بود که این لیزرها قادر به نفوذ به عمیق ترین لایه پوست نبودند تا بتواندد یک مول را به طور کامل از بین ببرند.

با جدیدترین پیشرفت های فن آوری لیزر ، اکنون  قادر به نفوذ در پوست می باشد تا با قدرت کافی خال ها را بدون جراحی خارج کرد.

 فیلم برداشتن خال با لیزر

 دکتر حمیده آقایی ؛ متخصص پوستو مو و زیبایی  از روش های جدیدی برای زیبایی استفاده می کند .شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و تعیین وقت قبلی از طریق زیر با دکتر آقایی  متخصص پوست خوب در غرب تهران ارتباط برقرار کنید:

شماره تماس: 02144045151

کانال اینستاگرام دکتر حمیده آقایی

از بین بردن خال عوارض دارد ؟

آیا حذف خال با لیزر بی خطر است؟در ابتدا باید خال از نظر بدخیم بودن یا خوش خیم بودن توسط متخصص پوست بررسی شود . تشخیص این موضوع با پزشک می باشد و پزشک با توجه به نوع خال بهترین گزینه را انتخاب می کند . در برخی موارد نیاز به برداشتن خال نیست چون ممکن است بدخیم باشد و برای فرد مضر باشد . نحوه برداشتن خال با لیزر بسته به تعداد و اندازه خال (های) برداشته شده ، عمل برداشتن خال با لیزر تقریباً 30 دقیقه طول می کشد.این روش را می توان در مطب بدون نیاز به بیهوشی انجام داد .

عکس-برداشتن-خال-با-لیزر-پ

عکس-برداشتن-خال-با-لیزر-پ

مراقبت های پس از برداشتن خال با لیزر

بلافاصله پس از درمان با لیزر ، ممکن است متوجه قرمزی کوچک در اطراف ناحیه ای که خال حذف شده است بشوید،از آنجاکه ، خال زخم خواهد شد نگران نباشید زیرا پس از حدود 10 تا 14 روز ، زخم محو می شود تا زمانی که یک نشانه صورتی صاف باقی می ماند ، که معمولاً با گذشت زمان محو می شود.

مراقبت از زخم خال برداشته شده در طی دو هفته پس از درمان مانند هر زخم دیگر خواهد بود. با احتیاط بشویید ، آن را لمس نکنید و بگذارید پوست شما به طور طبیعی بهبود یابد.آیا خال ها بعد از درمان بازمی گردد ؟در صورتی که خال ها توسط متخصص پوست بررسی شود و نوع آن مشخص شود ، درمان به درستی انجام شده و امکان بازگشت آن بسیار کم می باشد .

دکتر حمیده آقایی

دکتر حمیده آقایی

متخصص پوست , مو , زیبایی و لیزر
عضو انجمن متخصصین پوست ایران و دارای بورد تخصصی پوست و مو

متولد سال ۱۳۵۸ در شهر تهران می باشم. تحصیلات دوره پزشکی عمومی خود را در سال ۱۳۸۳ در دانشگاه ایران به اتمام رساندم و جهت گذراندن دوره طرح عمومی به مدت ۲ سال در بیمارستان زعیم پاکدشت فعالیت داشتم.
۳ سال اول دوره تخصصی پوست و مو و لیزر را در شهر کرمان و سال چهارم را در بیمارستان تخصصی پوست رازی تهران گذراندم و در سال ۱۳۸۹ فارغ التحصیل شدم.
پس از ان به مدت دو سال و نیم در شهرستان شاهرود فعالیت حرفه ای داشتم و از سال ۱۳۹۲ در شهر تهران و اندیشه مشغول به فعالیت هستم.
در حال حاضر نیز در شهر تهران در مطب خصوصی و در کلینیک تخصصی پوست و مو و لیزر موهای زائد و چندین درمانگاه فعالیت دارم.

مقالات مرتبط

درمان کیست چربی

درمان کیست چربی

بهترین روش درمان کیست های چربی یا همان کیست های سبورئیک  چیست؟ کیست سبورئیک چیست ؟کیست سبورئیک ، کیستهای غیر سرطانی پوستی هستند. در کل  کیست ها به ناهنجاری های در بدن گفته می شود که ممکن است حاوی...

علل خال های صورت و بدن

علل خال های صورت و بدن

علل خال های صورت و بدن خال در واقع منشأ خال ها، سلول‌های طبیعی پوست است و براثر افزایش بی ازحد سلول های پوستی دارای رنگدانه خاصی ایجاد می گردند؛ بدین معنی که رشد خوش ‌خیم یک سلول، خال تولید می‌کند....

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *