مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه

درمان جای جوش

درمان جای جوش

درمان جای جوش امروزه یک از مسئله هایی است که بسیاری از افراد  در پی آن هستند و به دنبال راهی هستند که جای جوش خود را به صورت همیشگی درمان کنند . آکنه یا جوش صورت در نوجوانی شروع می شود و تا پایان جوانی ادامه دارد . جهت درمان در مرحله نخست می بایستی تشخیص داده شود که آیا ضایعات واقعا جوش صورت هستند یا خیر ؟ زیرا بسیاری از ضایعات پوستی همچون جوش صورت رخ می دهند .

دکتر حمیده آقایی متخصص پوست – مو و زیبایی با مهارت هایی که دارد می تواند تمامی روش های جوانسازی پوست و زیبایی پوست صورت را با بهترین روش و به روز ترین متد انجام می دهد . دکتر آقایی می تواند برای بیمارانی که از جای جوش خود شکایت دارند بهترین روش را انتخاب کند و آن را درمان کند . همچنین شما عزیزان می توانید جهت جوانسازی پوست و مشاوره های لازم و تعیین وقت قبلی با شماره 02144045151 تماس حاصل نمائید .

بروز جوش صورت بستگی به یک دلیل خاص ندارد بلکه چند عامل در به وجود آمدن آن دخیل هستند که عبارتند از :

  • ارث
  • باکتری و میکروب
  • نوع مواد غذایی
  • اختلالات عصبی و روحی
  • تغییرات غددی
  • هورمون ها
  • نوع پوست
  • بهداشت صورت
  • استفاده از بعضی از داروها
  • برخی از بیماری ها

غدد سبابه به شکل عادی و نرمال در همه سطح پوست گسترش پیدا می کند و وظیفه چرب نگه داشتن سطح پوست هستند و نیز به دلیل برخی از مواد خاصیت ضد میکروبی و قارچی دارند . این غدد در کف پا و دست وجود ندارند و اکثرا در صورت و سر و سینه هستند . با مسدود شدن دهانه خروجی غدد چربی به دلیل های مختلف موجب می شود جوش به وجود آید .

جوش به چه شکل هایی رخ می دهد

  • جوش های بسیار کوچکی که به شکل سر سیاه و سفید هستند.
  • جوش های برآمده و قرمز رنگی که پاپول نام دارند .
  • جوش های چرکی که پاسچول نام دارند .
  • ورمی که ملتهب می باشد که در عمق بیشتری که نسبت به پایول دارد ندول نامیده می شود .

درمان جای جوش به چه روش هایی موجود است

روش های گوناگونی جهت از بین بردن لک و جای جوش وجود دارد که هر کدام به تنهایی اثرات خود را می گذارند که شامل موارد ذیل می شود :

امروزه برای اینکه جوش و جای جوش درمان های بسیاری انجام می شود زیرا این جای جوش همچون خود جوش چهره فرد را زشت نشان می دهد.

درمان جای جوش چه مراحلی دارد

  • درمان جای جوش با میکرودرم

یکی از موثرترین روش ها جهت جوانسازی و زیبا سازی پوست و مناسب جوش هایی که با عمق کم می باشد . که با انجام دادن صحیح آن می توان از جوش – لک – منافذهای باز پوست و بیشتر ضایعات پوستی جلوگیری کرد میکرودرم می باشد .

میکرودرم با یک دستگاه ویژه ای لایه هایی از جنس کریستال بسیار کوچک در پوست ایجاد می کند . و بعد با یک مکش کریستال ها را از سطح پوست تمیز می کند تا جریان خون در پوست فعال شود و کلاژن تولید کند . در نهایت این عمل دستیابی به پوستی با نشاط و با طراوت می باشد . البته اگرچه جای جوش دارای عمق بسیاری باشد این روش همراه با سابسیژن استفاده شود تا بهتر بتواند تاثیرات خود را بگذارد .

  • درمان جای جوش با سابسیژن

روش سابسیژن هیچگونه خطری و عوارضی برای فرد ندارد . از این روش برای برطرف کردن فرورفتگی هایی همچون : جای جوش یا بخیه استفاده می شود . سابسیژن و آر-اف فرکشنال در کنار یکدیگر بهترین درمان برای برطرف کردن اسکارهای آتروفیک به حساب می آیند . برای آزاد کردن بافت های همبند یا فیبروتیک از سابسیژن استفاده می کنند . سابسیژن ابزاری استاندارد و بهداشتی می باشد که حاوی سوزن های خاصی به نام سوزن نوکر می باشد انجام می شود .

آقایی

آقایی

  • درمان با لیزر 

یکی از روش های غیر تهاجمی می باشد که برای برطرف کردن جای جوش و آکنه لیزر درمانی است . که هیچ احتیاجی به استراحت و بستری شدن ندارد . لیزر درمانی عمل ساده ای می باشد که همراه با کمترین عوارضی که بیشتر جای جوش را به میزان بسیاری از بین می برد . علاوه بر درمان جای جوش از اشعه لیزر هم جهت کم شدن چین و چروک – خط های ریز روی پوست و برطرف کردن سیاهی نواحی چشم استفاده می شود . لیزر در انواع پوست مورد استفاده می باشد که اصولا یک ساعت را به خود اختصاص می دهد . شخص پس از این دوره می تواند فعالیت های روزانه خود را انجام دهد.

  • درمان جای جوش با پانچ

این روش درمانی است که به صورت سرپایی انجام می شود و جهت این کار از بی حسی موضعی در بخش های اسکار صورت استفاده می شود . نخست توسط دستگاه پانچ یک برش سطحی روی پوست و بسیار کوچک به وجود می آید و این برش ها مربوط به جای جوش می باشد .

  • درمان جای جوش با میکرونیدلینگ

از این روش برای رفع کردن جای جوش رنگدانه های پوست – درمان فرورفتگی جای جوش – جای اسکارهای جراحی – لک های صورت و جوان سازی پوست صورت می گیرد . این روش به همراه بی حسی موضعی و به وسیله سوزن های منحصربه فردی استفاده می شود .

مقالات مرتبط

 

دکتر حمیده آقایی

دکتر حمیده آقایی

متخصص پوست , مو , زیبایی و لیزر
عضو انجمن متخصصین پوست ایران و دارای بورد تخصصی پوست و مو

متولد سال ۱۳۵۸ در شهر تهران می باشم. تحصیلات دوره پزشکی عمومی خود را در سال ۱۳۸۳ در دانشگاه ایران به اتمام رساندم و جهت گذراندن دوره طرح عمومی به مدت ۲ سال در بیمارستان زعیم پاکدشت فعالیت داشتم.
۳ سال اول دوره تخصصی پوست و مو و لیزر را در شهر کرمان و سال چهارم را در بیمارستان تخصصی پوست رازی تهران گذراندم و در سال ۱۳۸۹ فارغ التحصیل شدم.
پس از ان به مدت دو سال و نیم در شهرستان شاهرود فعالیت حرفه ای داشتم و از سال ۱۳۹۲ در شهر تهران و اندیشه مشغول به فعالیت هستم.
در حال حاضر نیز در شهر تهران در مطب خصوصی و در کلینیک تخصصی پوست و مو و لیزر موهای زائد و چندین درمانگاه فعالیت دارم.

برچسب ها:

مقالات مرتبط

اندولیفت جای جوش؛ مراحل، مزایا و درصد موفقیت آن

اندولیفت جای جوش؛ مراحل، مزایا و درصد موفقیت آن

اندولیفت جای جوش تکنیکی است که نیازی به جراحی یا تهاجم ندارد و برای بهبود وضعیت پوست و به‌حداقل‌رساندن آکنه و علائم پیری استفاده می‌شود. این روش شامل استفاده از نخ‌های زیر پوستی برای تقویت و سفت...

آکنه استروئیدی چیست؟

آکنه استروئیدی چیست؟

آکنه استروئیدی نوعی آکنه است که در اثر تجویز کورتیکواستروئیدها در هر روشی ایجاد می شود. این می تواند به دلیل استروئیدهای خوراکی، استروئیدهای داخل وریدی یا کرم های استروئیدی موضعی رخ دهد. در بیشتر...

هر آنچه باید درباره پاک کردن تاتو با لیزر بدانید

هر آنچه باید درباره پاک کردن تاتو با لیزر بدانید

تاتو یا خالکوبی بدن اقدامی است که امروزه در میان افراد مختلف جامعه طرفداران بسیاری پیدا کرده است. همزمان با محبوبیت این روش خیلی از افراد بعد از گذشت مدت زمانی به دلایل مختلف پشیمان شده و به دنبال...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *