دکتر حمیده آقایی / لیزر فرکشنال / شستن صورت بعد از لیزر فرکشنال
مدت زمان مطالعه ۴ دقیقه

شستن صورت بعد از لیزر فرکشنال

شستن صورت بعد از لیزر فرکشنال 

لیزر فرکشنال روشی است که بسیار مدرن می باشد و جهت جوانسازی پوست ترمیم پوست و تحریک کردن رشته های کلاژن به کار می رود . مراقبت های قبل و بعد از لیزر فرکشنال نکته ای است که بسیار حائز اهمیت می باشد چون بر نتیجه لیزر فرکشنال بسیار تاثیر گذار می باشد و بایستی به خوبی آن را انجام داد به همین دلیل در این مقاله مراقبت های لازم قبل و بعد از لیزر فرکشنال مطرح شده است که بتوان آن ها را به خوبی انجام داد .

دکتر حمیده آقایی متخصص پوست – مو و زیبایی با مهارت هایی که دارد می تواند تمامی روش های جوانسازی پوست و زیبایی پوست صورت را با بهترین روش و به روز ترین متد انجام می دهد . دکتر آقایی مهارت منحصر به فردی در انجام لیزر فرکشنال دارد و می تواند نتیجه رضایت بخشی را از آن بیمار کند . همچنین شما عزیزان می توانید جهت جوانسازی پوست و مشاوره های لازم و تعیین وقت قبلی با شماره 02144045151 تماس حاصل نمائید .

 

مراقبت های لازم قبل از لیزر فرکشنال

  • بین 2 الی 4 هفته قبل از لیزر نباید در معرض نور خورشید قرار گرفت و از استفاده از دستگاه ها و مواد برنز کننده خودداری شود .
  • قبل از انجام لیزر فرشکنال در مرحله های گوناگون درمان بیمار باید از داروهایی که پزشک تجویز می کند استفاده کند تا زمینه خوبی برای لیزر فراهم شود .
  • برای کسانی که باردار هستند حساس به نور دارند و نیز بدخیمی ها و عفونت ها لیزر فرکشنال توصیه نمی شود . اما افرادی که در رده سنی بیشتر از 20 سال هستند تحت نظر پزشک می توانند در مواقعی که احتیاج باشد می توانند استفاده کنند .
  • اصولا تعداد جلساتی که برای لیزر فرکشنال نیاز است سه الی پنج جلسه است البته این تعداد بر طبق تشخیص پزشک توصیه می شود .
  • 20 الی 30 روز پیش از لیزر فرکشنال نباید موادهای ضد پیری و لایه بردار استفاده کرد .
  • پیش از لیزر فرکشنال می بایستی پزشک اطلاعات جامعی از موقعیت بیمار و جسمانی وی دریافت کند و 14 روز قبل از لیزر فرکشنال استفاده از کرم ها و داروهایی که موجب می شود پوست ملتهب شود  خودداری شود .
  • اگرچه بیمار سابقه تبخال داشته باشد بایستی قرص آسیکلوویر را یک روز پیش از لیزر شروع کند .

در هنگامی که لیزر فرکشنال انجام می شود احتیاجی به آمپول بی حسی نمی باشد و فقط باید از کرم های موضعی بی حس کننده استفده کرد .

  

شستن صورت بعد از لیزر فراکشنال

شستن صورت بعد از لیزر فراکشنال

مراقبت های بعد از لیزر فرشکنال

  • بعد از انجام دادن لیزر فرکشنال می توان یک روز بعد از آن استحمام کرد . اما می بایستی از تماس مستقیم آب دوش بر ناحیه لیزر شده خودداری شود
  •  بعد  از  انجام لیزر پوست ملتهب می شود که می توان این مسئله را با کمپرس یخ و سرمای موضعی بهبود بخشید .
  •       12 الی 24 ساعت پس از انجام دادن لیزر پوست حالت قهوه ای به خود می گیرد که به آن حالت آفتاب سوختگی گفته می شود . اما این مسئله هیچ جای نگرانی ندارد چون سه الی شش روز این مشکل با عمل پوست اندازی رفع می شود و بعد از این پوست به صورت نسبی شاداب می شود .
  •    در هفت روز اول پس از لیزر فرکشنال استفاده از کرم ها معمول و لوازم آرایش ممنوع می باشد .
  • اگر پوست به زخم مبتلا شد می توان از کرم های آنتی بیوتیک یا کرم هایی که برای ترمیم پوست هستند استفاده کرد . هنگامی که آفتاب به شدت باشد نبایست در آن قرار گرفت و باید صورت شخص پوشانده شود از ماسک هایی که به شکل پارچه ای هستند .

صحبت های دکتر حمیده آقائی متخصص پوست و مو در رابطه با لیزر فرکشنال

مقالات مرتبط

 

دکتر حمیده آقایی

دکتر حمیده آقایی

متخصص پوست , مو , زیبایی و لیزر
عضو انجمن متخصصین پوست ایران و دارای بورد تخصصی پوست و مو

متولد سال ۱۳۵۸ در شهر تهران می باشم. تحصیلات دوره پزشکی عمومی خود را در سال ۱۳۸۳ در دانشگاه ایران به اتمام رساندم و جهت گذراندن دوره طرح عمومی به مدت ۲ سال در بیمارستان زعیم پاکدشت فعالیت داشتم.
۳ سال اول دوره تخصصی پوست و مو و لیزر را در شهر کرمان و سال چهارم را در بیمارستان تخصصی پوست رازی تهران گذراندم و در سال ۱۳۸۹ فارغ التحصیل شدم.
پس از ان به مدت دو سال و نیم در شهرستان شاهرود فعالیت حرفه ای داشتم و از سال ۱۳۹۲ در شهر تهران و اندیشه مشغول به فعالیت هستم.
در حال حاضر نیز در شهر تهران در مطب خصوصی و در کلینیک تخصصی پوست و مو و لیزر موهای زائد و چندین درمانگاه فعالیت دارم.

مقالات مرتبط

کربوکسی تراپی برای جای جوش

کربوکسی تراپی برای جای جوش

یک عارضه دیوانه کننده برای تمامی افراد به خصوص آن هایی که در سنین بلوغ قرار دارند، جوش، آکنه است که بر اثر عواملی متعددی پدید می آید، می تواند ظاهر و زیبایی را از افراد سلب کند و برای همه دختران و...

انواع لیزر فرکشنال

انواع لیزر فرکشنال

 انواع لیزر فرکشنال روش های جوان سازی و زیباسازی سطح پوست را می توانیم به دو دسته تقسیم کنیم . روش های برای درمان چروک های بزرگ تر به کار می روند مثل بوتاکس و یا تزریق ژل روش های که برای نوسازی قوام...

کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی کربوکسی تراپی به معنی تزریق گاز CO2 در بافت جهت ایجاد تغییراتی می باشد که برای موارد مختلفی مانند رفع تیرگی دور چشم، کاهش چربی موضعی و سلولیت، لیفتینگ و کاهش چین و چروک و مواردی از این...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

2 دیدگاه ها
  1. سعید

    با درود خانم دکتر من ۳ هفته پیش لیزر صورت جهت بردن لک قهوه ای صورت و زیر چشم داشتم . و در حال حاضر بعد از یکماه هنوز یک نقطه لک قهوه ای مانده و یک کرم خارجی خوب و قوی میتوانید معرفی کنید جهت رفع این لک . و یک کرم ضد آفتاب خارجی .
    ممنون

    پاسخ
    • draghaei

      سلام
      الان که کرم خارجی اصل نداریم،
      ولی کرم روشن کننده درماتیپیک و کرم ضدافتاب لایزل خوب هستند

      پاسخ
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *