دکتر حمیده آقایی / لیزر فرکشنال / لیزر آر اف فرکشنال برای رفع چین و چروک و لک صورت
مدت زمان مطالعه ۸ دقیقه

لیزر آر اف فرکشنال برای رفع چین و چروک و لک صورت

لیزر آر اف فرکشنال دستگاهی است که به کمک آن می توان اقدام جوانسازی پوست صورت را به راحتی انجام داد. در این مقاله از سایت دکتر حمیده آقایی، متخصص پوست، مو و زیبایی می خواهیم همه چیز در رابطه با آر اف فرکشنال و تاثیرات آن بر روی زیبایی و جوانی افراد را مورد بررسی قرار دهیم.

RF فرکشنال چیست؟

آر اف مخفف fractional radiofrequency بوده به معنی لایه برداری پوست با فرکانس رادیویی فرکشنال که یک روش درمانی غیر تهاجمی و موثر برای ترمیم و جوانسازی پوست آسیب دیده است. RF در حقیقت نوعی انرژی الکتریکی است که سبب گرم کردن لایه میانی پوست تا حدود 60 درجه سانتی گراد و تشکیل کلاژن و الاستین جدید برای سفت شدن پوست می ‌شود.

این روش ترکیبی شگفت انگیز از فرکانس رادیویی و میکرونیدلینگ است که در واقع بازسازی سلولی، تولید کلاژن و سفت شدن پوست را تحریک می ‌کند. آر اف فرکشنال از سوزن‌های بسیار ظریف با روکش طلا استفاده می ‌کند که به آرامی پوست را مورد هدف قرار داده و انرژی RF را منتقل می ‌کند و در نهایت پوستی جوان ‌تر و سفت ‌تر را ایجاد می نماید.

آر اف فرکشنال چگونه باعث جوانسازی پوست می شود؟

امروزه مساله‌ ی زیبایی و جوان سازی پوست به خصوص در بین بانوان، مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. همان طور که می دانید، یکی از فاکتورهای اصلی موثر در جوانی و شادابی پوست، وجود پروتئین کلاژن در بافت میانی آن است. طبیعتا ساخت کلاژن با افزایش سن کاهش پیدا کرده و میزان مصرف کلاژن از میزان تولید آن بیشتر می‌ شود، همچنین قرار گرفتن در معرض آفتاب و کم آبی نیز سبب آسیب به پوست و بروز نشانه ‌های پیری در پوست خواهد شد.

علاوه بر پوست، کلاژن در بسیاری از اندام ‌های ما همچون مو، ناخن، استخوان ‌ها، غضروف و مفاصل وجود دارد. ترکیبات لازم جهت ساخت این پروتئین در بسیاری از مواد غذایی مانند تخم مرغ، جوانه گندم، مرکبات، سیزیجات، کنجد، عدس و… نیز یافت می شود.

تغییرات بعد از آر اف از چه زمانی قابل مشاهده است؟

اولین تغییرات پوست صورت بعد از آر اف فرکشنال در هفته سوم بعد از جلسه درمانی اول می باشد و پس از گذشت سه ماه به حداکثر خود می رسد.البته پس از آن نیز همچنان ادامه خواهد داشت.پس تغییرات اولیه سه هفته بعد و تغییرات اساسی تا سه ماه بعد قابل رویت می باشد و همچنان نیز ادامه خواهد داشت. پس تغییرات اولیه ای که دیده می شود ناشی از تخریب کلاژن سابق می باشد چرا که هنوز کلاژن جدیدی در آن زمان تشکیل نشده است.

لیزر آر اف فرکشنال

مزایای آر اف فرکشنال برای پوست

در این روش مهم ترین مزیت آن این است که انرژی به لایه درم داده می شود و این باعث می شود که هیچ آسیبی به پوست فرد وارد نشود و تنها به مدت یک تا دو روز پوست ممکن است دچار قرمزی شود. این مزیت باعث شده که این عمل در افراد سبزه و در ماه های گرم سال نیز قابل انجام باشد. از سایر مزیت های این نوع لیزر نیز می توان دوره نقاهت کوتاه آن را نام برد. چرا که بلافاصله بعد از لیزر می توان به سر کار برگشت. آر اف فرکشنال پوست می ‌تواند مشکلات و ضایعات پوستی متعددی را مورد درمان قرار دهد. این مشکلات و عوارض عبارتند از:

  • لک
  • آکنه
  • اسکار
  • جای جوش
  • آبله مرغان
  • چین و چروک
  • آسیب خورشید
  • ترک‌های پوستی
  • بافت ناهموار پوست
  • اسکارهای تروماتیک
  • منافذ باز و قابل مشاهده
  • شلی خفیف تا متوسط پوست

ابن روش لایه برداری، عیوب پوستی نا مطلوب صورت و بدن شما را درمان می ‌کند و می ‌توانید بدون جراحی و یا صرف زمان طولانی ظاهر پوست خود را بهبود بخشید.

بهبودی پس از بازسازی پوست با آر اف چگونه است؟

پوست شما در 24 ساعت اول بعد از درمان با آر اف فرکشنال قرمز خواهد بود و ممکن است پوسته پوسته شدن پوست تا 5 روز نیز وجود داشته باشد و توجه داشته باشید در طول دوره بهبودی نیز باید از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید. معمولا فواصل بین جلسات درمان بین 3 الی 4 هفته می ‌باشد.

به طور معمول 2 تا 8 هفته پس از اولین جلسه درمان، بهبودی مشاهده می‌ شود، اما پس از درمان دوم تغییرات قابل توجهی در پوست خود مشاهده می‌ کنید و در نهایت 3 الی 6 ماه پس از تکمیل جلسات درمان حداکثر نتیجه درمان قابل مشاهده خواهد بود.

اقدامات و آمادگی لازم قبل از آر اف فرکشنال

­برای آمادگی جهت درمان با آر اف فرکشنال صورت توصیه می‌ شود 1-2 هفته قبل از درمان، از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید، اتاق‌های برنزه کننده، مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین، ایپوبروفن، ناپروکسن، اپیلاسیون و استفاده از اسکراب‌ ها خودداری کنید.

مراقبت های بعد از آر اف صورت

پس از درمان نیز جهت مراقبت از پوست از یک مرطوب کننده روزانه و اگر خارج از منزل هستید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید، همچنین توصیه می‌ شود تا دو روز از ورزش سنگین و شنا کردن در استخرهای کلر دار دوری کنید.

درمان آر اف فرکشنال می‌تواند با روش‌های دیگر ترکیب شده و برای تکمیل درمان‌ های دیگر استفاده شود برای مثال پس از یک سری دوره درمان فرکشنال آر اف می ‌توان از فیلرها برای بهبود بیشتر خطوط صورت استفاده کرد و یا نخ‌ های Sculptra و یا PDO می‌تواند کمکی بسیار عالی برای القای کلاژن و اثر لیفتینگ باشد.

انواع آر اف برای صورت

جالب است بدانید از روش آر اف فرکشنال نه تنها برای جوان سازی صورت بلکه برای جوان سازی واژن و لاغری نیز از این روش استفاده می ‌کنند که نوع دستگاه و تجهیزات در هر کدام متفاوت است.

آر اف با اشعه

در این نوع آر اف میزان انرژی و موج رادیویی که به پوست تابانده می‌ شود سبب تولید گرما می ‌شود که این گرما می ‌تواند بسیاری از ضایعات پوستی را برطرف کند.

آر اف سوزنی

همان طور که پیش‌تر گفتیم در آر اف سوزنی با استفاده از نیدل ‌های بسیار ریزی انرژی رادیویی را به لایه ‌های عمقی پوست که دارای کلاژن، الاستین و سلول‌ های چربی هستند منتقل می‌ کنند.

آر اف فرکشنال

آر اف فرکشنال نیز جهت رفع اسکار و منافذ باز پوست، چین و چروک، شلی پوست، جوش و آکنه کاربرد داشته و با تحریک و تولید بافت فیبروزی، سبب تحریک کلاژن سازی در پوست می ‌شود. البته استفاده از هر کدام از این روش ‌ها بسته به نظر پزشک و مشکل پوستی شما می‌ باشد.

سوالات متداول

دکتر حمیده آقایی

دکتر حمیده آقایی

متخصص پوست , مو , زیبایی و لیزر
عضو انجمن متخصصین پوست ایران و دارای بورد تخصصی پوست و مو

متولد سال ۱۳۵۸ در شهر تهران می باشم. تحصیلات دوره پزشکی عمومی خود را در سال ۱۳۸۳ در دانشگاه ایران به اتمام رساندم و جهت گذراندن دوره طرح عمومی به مدت ۲ سال در بیمارستان زعیم پاکدشت فعالیت داشتم.
۳ سال اول دوره تخصصی پوست و مو و لیزر را در شهر کرمان و سال چهارم را در بیمارستان تخصصی پوست رازی تهران گذراندم و در سال ۱۳۸۹ فارغ التحصیل شدم.
پس از ان به مدت دو سال و نیم در شهرستان شاهرود فعالیت حرفه ای داشتم و از سال ۱۳۹۲ در شهر تهران و اندیشه مشغول به فعالیت هستم.
در حال حاضر نیز در شهر تهران در مطب خصوصی و در کلینیک تخصصی پوست و مو و لیزر موهای زائد و چندین درمانگاه فعالیت دارم.

مقالات مرتبط

کربوکسی تراپی برای جای جوش

کربوکسی تراپی برای جای جوش

یک عارضه دیوانه کننده برای تمامی افراد به خصوص آن هایی که در سنین بلوغ قرار دارند، جوش، آکنه است که بر اثر عواملی متعددی پدید می آید، می تواند ظاهر و زیبایی را از افراد سلب کند و برای همه دختران و...

شستن صورت بعد از لیزر فرکشنال

شستن صورت بعد از لیزر فرکشنال

شستن صورت بعد از لیزر فرکشنال  لیزر فرکشنال روشی است که بسیار مدرن می باشد و جهت جوانسازی پوست – ترمیم پوست و تحریک کردن رشته های کلاژن به کار می رود . مراقبت های قبل و بعد از لیزر فرکشنال نکته ای...

انواع لیزر فرکشنال

انواع لیزر فرکشنال

 انواع لیزر فرکشنال روش های جوان سازی و زیباسازی سطح پوست را می توانیم به دو دسته تقسیم کنیم . روش های برای درمان چروک های بزرگ تر به کار می روند مثل بوتاکس و یا تزریق ژل روش های که برای نوسازی قوام...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *